TL1000 hackar

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Innan motorn är ordentligt varm så hackar det väldigt mycket vid c:a 3-4k varv, under eller över är inga problem. Men nu kör man ju mest runt de varven när man kör lugnt.
Vad kan det bero på? Kan det vara gasspjäll sensorerna som inte är synkroniserade?
Funkar perfekt när den är ordentligt varm.

-PLM- skrev:
Innan motorn är ordentligt varm så hackar det väldigt mycket vid c:a 3-4k varv, under eller över är inga problem. Men nu kör man ju mest runt de varven när man kör lugnt.
Vad kan det bero på? Kan det vara gasspjäll sensorerna som inte är synkroniserade?
Funkar perfekt när den är ordentligt varm.

Jag skulle börja med att kolla spjällhussynkningen och TPS´en.

J-Bone skrev:
Jag skulle börja med att kolla spjällhussynkningen och TPS´en.

Hur checkar jag dom? Åker till verkstad? Inget man kan fixa själv utan rätt instrument väl?
Swedie... När man kör, men det märks vid friläge också och man gasar långsamt upp.

Jag chansar rätt ofta på typ kamkedjan eller kamkedjesträckaren. Slack kedja kan väl göra så att timingen kan bli fel... ?

Swedie skrev:
Jag chansar rätt ofta på typ kamkedjan eller kamkedjesträckaren. Slack kedja kan väl göra så att timingen kan bli fel... ?

Men när den är varm så är den som den ska. Kan det verkligen vara den ändå?

Rasslar ingenting eller inga missljud alls knappt, vilket tom är ovanligt för TLS vad jag hört...

Har inte din hoj möjlighet till "dealer Switch Mode"? Då kan du ju se om TPS är osynkad.

Min brukar oxå gå skit runt 3:000 rpm men det brukar vara insprutningen som behövs justeras , sen går den bra ett tag igen .

EvilEd skrev:
Min brukar oxå gå skit runt 3:000 rpm men det brukar vara insprutningen som behövs justeras , sen går den bra ett tag igen .

För att råda bot på dessa problem så skall man vad jag förstår kolla TPS och spjällhus justeringen. Är det shysst så åker du troligen på att montera PowerComander. Enligt Suzuki meckarna så är detta det enda sätt att råda bot på problemet.... Varför köpte man en Suckijucki... :(

Lycka till!
// Ergu

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...