TL vs. VTR

Agazza: Köp dig en VTR1000 Sp1. :tummenupp

En vacker hoj

img439c4ab12bf74.jpg

img439c4ab4b23db.jpg
 
Last edited:
Arkivbilder...
Jag skulle (och har själv) valt TL alla dagar!
 

Bifogat

  • air_intake.jpg
    air_intake.jpg
    74.5 KB · Visningar: 51
  • exhaust2.jpg
    exhaust2.jpg
    94.4 KB · Visningar: 55
  • image712.jpg
    image712.jpg
    60.9 KB · Visningar: 61
  • tl1000s1.jpg
    tl1000s1.jpg
    21.6 KB · Visningar: 56
  • sully.jpg
    sully.jpg
    234.8 KB · Visningar: 78
  • TL-Fight4.JPG
    TL-Fight4.JPG
    212 KB · Visningar: 67
Jag hade tänkt mig något o den här stilen, fast svart.

Ursäkta att den är paintad, jag har inte photoshop på jobbet.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    124.9 KB · Visningar: 85
hojval

Jag har haft alla tre hojarna olika perioder och dom är mer olika än man kan tro.
TLS har den roligaste motorn, liten x-tra effektpuckel vid 6000varv som är rolig. ( Ska tilläggas att det var min första hoj så preferensramarna kanske inte var dom mest ultimata )

Sp1 har väl iofs starkare motor men helt linjär, nästan småtråkig tyckte jag, men ett underbart chassi, kanske ngt sämre att skjutsa på. Grymt snygg.

Firestormen Känns " vridstarkare" än sp 1:an på låga varv vilket gör den ganska lekvänlig, men saknar det mesta uppe i topp.

TLR är kanske också ett alternativ, också den rätt olik TLs, bättre chassi , lite annan karaktär på motorn.

Rsv Millen har jag också haft, förutom en anskrämlig instrumentering så tyckte jag den var helt underbar, hade en R-02.

Hade jag köpt en av dem tre igen, hade det nog blivit Rsv, men av dem första tre TLS.

Provkör och avgör, det är bra hojar allihop !
 
Det står fortfarande bara mellan tvr och tl för jag har inte råd med något annat :( Men tack för tankarna
 
Du behöver bara en TL, det räcker så. :) Inget o vara ledsen över.
 
Inte behöver du vara ledsen för att ev rulla runt på en tls, sämre sätt finns att tillbringa sommaren på :)
 
Är det någon som har bilder på avgasröret från nära håll?

Förlåt för den dumma frågan men det är två cylindrar men jag ser bara en pipa:confused:
 
Är det någon som har bilder på avgasröret från nära håll?

Förlåt för den dumma frågan men det är två cylindrar men jag ser bara en pipa:confused:
Vilken hoj?
Alla har dubbelpip.
 
Den går ner genom svingen bak.
 
Aa, Det blir svårt med underliggande avgasrör då :(
Finns dom som gjort det oxå, du menar seatpipes?
men du får vara jävligt duktig om du ska få till det bra utan o gå på utsidan svingen.
 
Finns dom som gjort det oxå, du menar seatpipes?
men du får vara jävligt duktig om du ska få till det bra utan o gå på utsidan svingen.

Nej, jag menar buell alternativt kawasaki er6n stuk. men antagligen kommer det bli samma stuk som den som har silvrig tank i den här tråden.
 
Nej, jag menar buell alternativt kawasaki er6n stuk. men antagligen kommer det bli samma stuk som den som har silvrig tank i den här tråden.

Det ska gå.

Det finns de som konverterar 2-2 systemenn till 2-1. Och båda går ner undermotorn till att börja med, och gör lite krummelurere där, kopplas ihopa lite för bättre effekt, etc etc. :)
 
Den här hojen känns ju som ett givet bygge, varför är den så ovanlig? Vad kostar drev till den?

Hur mycket skulle man kunna pruta på en tls ifall den har sprickor i ramen?

Ett hornet framlyse alternativt ducati monster, vad kan ett sådant kosta måntro?
 
Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top