Förklara för mig ni som vet.
Har lite svårt att plöja tråden efter den här infon då enda stället jag kan surfa på för närvarande är jobbet och det är inte så jävla poppulärt.
Skall Försöka.......
Jag har fått reda på föjlande (stämmer det?):
Wilbers är bra men lite dyrare än Bitubo som oxå är bra...Båda har fjäder men ersätter den orginalfjädern?
Det står en TLs ute på parkeringen här och han har en Wilbers men har orginalfjädern kvar!?
Wilbers ersätter INTE orginalfjädern utan
har bara en hjälpfjäder på dämparen.
Båda har ställbar retur men Wilbers har inte ställbar kompretion. Visserligen går den att få den med ställbar komp oxå men då kostar den 2000kr mer.
Jag har basmodellen utan ställbar komp och det räcker långt, som jag skrev innan så behövde jag inte ändra något på dämparen! Så 2000 för ställbar komp hade ju varit muntert!
Men kör man tävling så visst.......
Wilbers vill oxå att man köper ett länkage som ska vara "bättre" än orginal. Annan utväxling och lägre friktion var fördelarna. kostar 1350kr
Oavsett vilken jag köper blir det 100ggr bättre än orginal...
Du skall ha länkaget, det var fin fint men personligen tyckte jag att det borde följt med dämparen! Provade aldrig att montera utan men gissar att det hade blivit spännande!
Wilbers kostar 5345:- eller 3995:- för dämparen plus länkaget 1350:- (om det blir bättre av det så visst)
Bitubon kostar 3000:- men vad går frakt, tull och sånt på?
Jag resonerade så här.... om Wilbern blir 1500-2000kr dyrare så "kan" jag tjäna in det på följande.
5 års garanti
Kunnande och service i Sverige
Wemi var mycket snabba på att svara på min frågor om dämparen innan
jag köpte den så mitt förtroende för dom är högt.
Plus att den var blå och det avgjorde allt för mig!
Tar man bort orginalfjädern när man köper nån av dessa dämpare?
På Bitubon, inte på Wilbers
Är Bitubo fullt justerbar?
Ingen egen erfarenhet men andra har sagt att den är det... ja
Har båda justerbar ride hight?
Får inte plats på Wilbers så jag gissar att det inte får plats på Bitubon?
Finns det en återförsäljare i Sverige för Bitubo?
Som tidigare sagt..... nej