TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Vee-twn skrev:
Ahhh, ISR!! Vad fick du betala?
Appropå bakdämpare så rekomederar jag Bitubo. Väl värt de dryga tretusen den kostade. Ta kontakt med TLSpliot på tlplanet så fixar han allt åt dig!

Två skivor med frakt 5000:-
Belägg SBS Racing värsta extra special 800:- (det var dom ISR rekomenderade)
För att citera Blom:
"Måste bara ge Tengil ett stort grattis till sina väl investerade pengar oxå :tummenupp satans bannaner :banana vad bra bromsarna var på tl:en"

Biturbo eh? Ok... :)

TLRR skrev:
Får inte jag vara med i gänget bara för att jag har en Wilbers bakdämpare :huvet
Eller är det bara tubo maffian som regerar :rofl
Wilbers är oxå bra mojänger tror jag.

Wilbers är säkerligen minst lika bra, t o m snäppet bättre skulle jag tro. Men den kostar också ett snäpp fler pengar, sen vet jag inte om de gör någon dämpare till S:en.

Hade det varit samma pengar hade jag också valt Wilbers, gillar länkaget man får med till den :Bugar

TLRR skrev:
Aaaah ISR,fina grejor.Nu måste du ju ha en sån här oxå

Jag kollade upp vad ISR ok skulle kosta... 14000:- :näsblod
-Jag börjar med skivorna...

Kan nån skaka fram TLSpliot e-mail? Jag kommer inte åt den på TL-planet.
Han bor ju i england och jag ska till London om tre veckor så då kanske jag kan hämta den?

J-Bone skrev:
Wilbers är säkerligen minst lika bra, t o m snäppet bättre skulle jag tro. Men den kostar också ett snäpp fler pengar, sen vet jag inte om de gör någon dämpare till S:en.

Hade det varit samma pengar hade jag också valt Wilbers, gillar länkaget man får med till den :Bugar

Jag kör Wilbers på min "S" och är mer än nöjd!

Min kamrat som är en mycket erfaren pilot bara suckade och konstaterade
efter en provtur på TLS:en att han önskade att hans fjädring vore lika bra på hans Gixxer -01 :a

Då log man lite..... :)

Wilbers är bra men lite dyra och med Tysk monteringsanvisning! :mad:

Kör Wilbers bak med deras "special" länkage och Wilbers fjädrar fram.

Rob

TLRR skrev:
´Vad kul,då är vi två i alla fall mot Tubogubbarna.Kul att höra att du är nöjd för då vet jag vad som väntar mig. :Bugar
Hur går det egentligen med meckandet? Har du långt kvar?
N.Yfiken

sharpedge skrev:
... Robban C :
ööööhh.. ok... hmm... *host* Så jag kan ha pyspunka alltså?
*Host, hrrm* (viskar) jo, risken finns (/viskar)

Du lär kolla trycket ett par dagar framöver, sen vet du med säkerhet.

Läcker det så får du ta en sprayflaska och spruta på lite diskvatten så du ser var det bubblar. Är det nånstans i däcket så är det däckverkstad som gäller.
Läcker det mellan däck o fälg så kan du ju alltid kränga av däcket och slipa av de ytor som däcket tätar mot med lite halvgrovt slippapper. Det förekommer på bilar att man får oxid (dvs rost/ärg) just där (bl a på min Renault för närvarande :gnissla ) och då "sipprar" luften ut genom oxiden. Eftersom det förekommer på bilar så lär det ju kunna förekomma på hojar också. Slipar man bort oxiden så blir det med stor säkerhet tätt.
Vill du inte hålla på och kränga av/på tofflan själv så fixar däckverkstan hela jobbet åt dig.
Läck i ventilen kollar du enklast genom att bara lägga på lite saliv från pekfingret, bubblar det där så är det byte av kägla som gäller.

ski_extreme skrev:
Tjena Twin bröder...

Köpte mig en SS900 i dag. Inte en TL, men jag vill ändå passa på å tacka J-bone samt Putte som hjälpte mig att titta på hojjar förut.

Hoppas att man kan hänga med på ngn buller träff ngn gång trots att jag nu kör Italienskt...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59760

Gratts!

Det var ett nöje att vara till hjälp. :)

TLRR skrev:
´Vad kul,då är vi två i alla fall mot Tubogubbarna.Kul att höra att du är nöjd för då vet jag vad som väntar mig. :Bugar

Var finns det nån sida jag kan läsa om Wilbers? Finns det en svensk agent?

Finns det nån här som vet vad en Öhlins styrdämpare går på?
Jag misstänker att min börjar säga upp kontraktet för hojen känns ovanligt vinglig eller är det bara det att det är sån stor skillnad med dom nya däcken :va
Är ändå sugen på en Öhlinsdämpare eller finns det några andra bra märken?

//TwinSucker

Styrdämparna går ju att byta olja i om jag inte misstar mig. Byt till tjockare olja så får du rejält med dämpning!

Eller fyll dämparen med fett, då jä**ar! :)

För övrigt kan väl påminnas om att däck (eller rättare sagt slitaget) påverkar rätt mycket hur hojen känns.

TwinSucker skrev:
Finns det nån här som vet vad en Öhlins styrdämpare går på?
Jag misstänker att min börjar säga upp kontraktet för hojen känns ovanligt vinglig eller är det bara det att det är sån stor skillnad med dom nya däcken :va
Är ändå sugen på en Öhlinsdämpare eller finns det några andra bra märken?

//TwinSucker

Jag använder en Hyper Pro, vilket jag är mycket nöjd med!
Att den sedan är halva priset av en Öhlins och dubbelt så snygg kan jag
leva med!
:yoparty

styrd_copy1.jpg

Ang. Wilbers så köpte jag dom igenom Wemi och jag kan bara rekommendera dom!

Bättre service och kunnande får man leta efter! Man får vad man betalar för och i detta fallet var det värt varje krona!

wilbers.jpg

Dom förinställer dämparen för din vikt bla. och det stämde mycket bra när vi
sedan ställde in fjädringen tillsammans! Jag har inte ändrat någonting bak utan bara ställt fram för att matcha bak!

Det är snart vinter så jag måste plåga er i norr med två bilder ifrån Lördagens
tur......

Fint väder var det i lördags!

bike.jpg

slangen.jpg

Mvh

Rob

Ps. Om någon kan lära mig göra klickbara
thumbnails så skicka ett PM! :tungan

Hmm, vad var det här för trevligt styrdämparfäste? Jag är så LESS på den där diagonalupphängningen av styrdämparen där extra nycklen fastnar hela tiden ( dvs till låset ). Nån mer än jag som känner igen det problemet??
Lösningen där styrdämparen sitter på det där viset verkar ju kanon! Nån som vet vart man kan skaffa ett sånt fäste, eller måste man byta hela styrdämparen?? :va

Robster skrev:
Jag använder en Hyper Pro, vilket jag är mycket nöjd med!
Att den sedan är halva priset av en Öhlins och dubbelt så snygg kan jag
leva med!
:yoparty

styrd_copy1.jpg

Trimma!?

Hej!

Slänger ut en fråga mest för jag är nyfiken, är det nån av er som har trimmat sin TL genom portning/bytt kammar/lättat roterande massa mm? Ni snackar en del om göra om luftburken har jag läst, hur mycket ger det ungefär? Och sen finns det ju Power Commander, den gör så att man kan ställa bränsle/luftförhållandet va!? Är det något effektivt, värt pengarna!?

Just nu kör jag original förrutom Yoshimura slipons, men är nyfiken vad som kan göras på min TLR!

Mvh Thomas

Knucklehead skrev:
Hej!

Slänger ut en fråga mest för jag är nyfiken, är det nån av er som har trimmat sin TL genom portning/bytt kammar/lättat roterande massa mm? Ni snackar en del om göra om luftburken har jag läst, hur mycket ger det ungefär? Och sen finns det ju Power Commander, den gör så att man kan ställa bränsle/luftförhållandet va!? Är det något effektivt, värt pengarna!?

Just nu kör jag original förrutom Yoshimura slipons, men är nyfiken vad som kan göras på min TLR!

Mvh Thomas

Känns som Ronny's fråga att svara på... :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Back