TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
J-Bone skrev:
Näää... men du såg att jag ville ha ett par svarta fotpinnar va?


Jrå, det såg jag, har inte beställt än men hoppas att det är nära nu...
 
DaGaz for president! :tummenupp :banana :fyllisar :yoparty

Ser ut (ögonmått) som om den nedåtvinklade är den korrekta av mina båda. Får väl duscha den andra i kallvatten så får vi se om den ger med sig. :D

Tack!
 
ski_extreme skrev:
inte för att jag har en TL, men jag vill.... eller en SS900 kan fan inte bestämma mig.

Lätt val, varför köpa en trött italienare med massa bekymmer när du kan få ett stark, brutalt och stabilt japanskt kassaskåp till mindre pengar? :va

Dessutom vågar jag nog i detta fall påstå att communityn på nätet och eftermarknadsprylar erbjuder mer och bättre till TL'en.. :yoparty
 
ski_extreme skrev:
... inte för att jag har en TL, men jag vill.... eller en SS900 kan fan inte bestämma mig.
Går lite på DaGaz:s linje:
aV dessa två borde det vara Tl som gäller om man vill ha sporthoj. Tror nämligen att SS900 är mer touring eller sporttouring. Men vill man ha det så...


Däremot känns det svårare att svara om frågan hade gällt TL vs 916/966 och allt vad dom heter (duckar för tl-maffian), sportiga rörramar är ha-begär!
 
ski_extreme skrev:
Ships to: United States only

inte för att jag har en TL, men jag vill.... eller en SS900 kan fan inte bestämma mig.

Min förra hoj var en TLR och mitt råd till dig är att köpa en TLR om du inte är förbannat tät. Den sa%€ns duccen kostar en förmögenhet att äga vad gäller service osv... men en ducce är ju alltid en ducce :kär
 
303 skrev:
Min förra hoj var en TLR och mitt råd till dig är att köpa en TLR om du inte är förbannat tät. Den sa%?ns duccen kostar en förmögenhet att äga vad gäller service osv... men en ducce är ju alltid en ducce :kär

Hehe, och när får man kika på nya pärlan då?

TL'en är bara billigare att äga på ett villkor, att du inte börjar surfa TLP! :lol
Fälgarna är på ingång! :banana
 
303 skrev:
Min förra hoj var en TLR och mitt råd till dig är att köpa en TLR om du inte är förbannat tät. Den sa%€ns duccen kostar en förmögenhet att äga vad gäller service osv... men en ducce är ju alltid en ducce :kär

Bara försäkringen på TL som får mig att tveka igentligen ( en SS900 -98 kostar typ 400 spänn /månad helförsäkrad) medans en TL kostar 800/mån halv.

Sedan är faktiskt service på SS900 billigare än på typ 748/916/998 (färre ventiler)

Edit: angående TLPlanet så e det redan försent har redan börjat surfa där....
 
Vad ska man se upp med på en TL 1000 S -97 ???

Någon som kan ge mig några tipps på vad jag ska se upp med om jag ska köpa en tl från 97 !?
Vet ju att det var barnsjukdomar på 97:an men hur tar jag reda på om de är åtgärdade ?, han som äger den nu vet inte om det är gjort .
Men det sitter en styrdämpare monterad, men hur ser jag om tanken och termostathus/termostaten är bytt????? Jag vet att den är servad på Oves motor i olovsström de första servisarna, men kollade in deras hemsida och de verkar inte vara ett servicställe åt suzuki !!!??

Någon som varit i samma sits som mig ???

Snälla hjälp mig ! Vill gärna köpa den men jag vill inte chansa och åka på en känga när det kommer fram att inget är gjort på den ..........

mvh Andrée
 
Haft en s tidigare (dock en -98:a)
kolla att termotaten är "flyttad"
tank ska vara bytt (kolla med tidigare ägare)

viktigt lukta på oljan (får INTE lukta bensin)


kolla åxå packboxar i gaffeln

och som vanligt kedja och drev ska kollas

lycka till med TLs köp.....finns en TLr till salu i Umeå :D
 
Har sett några TLR de senaste dagarna kring stan.

En gul åkandes norrut på E4 söder om stan i höjd med AVA i fredags.

En blåvit 00:a åkandes söderut på E4 i höjd med bergshamraleden i fredags.

En blåvit med skjuts på E4 norrut strax norr om norrtull idag lördag.

Nån här?
 
Snabb fråga til tl's experterna!
Var och testkörde en igår.
Har juh inget att gämföra med så jag måste ställa frågan,
Vad fan e det med hojjen som inte kan köras innan motorn blir 58celcius?
Den spottade och fräste och small när man körde.
Sedan direkt vid 58grader så då jävlar drog den som ett skollat troll!
Detta var en 97'a jag testade. Och då kommer följdfrågan!
(jag har nästan läst igenom hela tl tråden men inte hela)
Vad ska jag kolla på vid köp?
Tanken? (vart)
vattentemp? Vad förnåget ska kollas ang den?
Servicebok? att allt är gjort säger ni, men vad ska vara gjort?
ofcorse också kedja och däck, ram osv sov!
Ne u är det ut på blocket igen och kolla runt.

./Redan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top