Tjaba Ricken!
Har skickat dig ett PM med telefonnummer o dylikt!
Angående Pairvalven så är det bara att slita bort ALLT och
plugga hålen med lämpliga brickor.
Varför? Ingen speciell anledning förutom att det väger, kan skapa otrevliga avgassmällar och att du inte
kan bänka hojen effektivt med rätt lambda värden med Pairvalven inkopplad eftersom det puttar in luft i avgaserna!
Sätt motorerna bredvid varandra och jämför delar, jag fick även använda
termostat huset ifrån den gamla motorn och det har ingen skrivit någonstans!
Kabeln som går ner till startmotorn ifrån plussidan på stora säkringssidan, olika på TLR och TLS pga batteriplaceringen... använd TLS.....
Gissa hur jag vet detta..... ??
Den räckte nästan precis ändå......
Där sitter även sladden till oljetrycksgivaren ( Tror det är den ? )
Den blir ca 5cm för kort om du använder R kablen!
Tändspolarna lät jag sitta men fick lossa den "vänstra" för att få ur motorn.
Sedan sitter där en massa "skrot" på R-motorn som inte behövs när
man monterar den i den mycket snyggare o slimmade S-modellen.
Dom silvriga distansplatterna, kylarfästen , kylare och Pairvalves
o annat bröte!
Mycket är lättare för dig eftersom du redan har haft i och ur motorn innan och vet fallgroparna med den manövern!
SÅ ett stort lycka till och bara ring om det är något....
Ps... någon sa att det var för lite bilder i tråden... LÄTT fixat!
