TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Mycket snygg! :tummenupp

Jag har letat efter högupplösta TL bilder men inte hittat nått, har ni några bra linker? Helst TLS men också TLR. Tack :)

TLRR skrev:
2290545 Säljes: Är det någon här som behöver däck till sin TL ?
Börjar här,efter ett par dagar flyttas den till anonns avd.

Metzeler Sportec-M1 Fram:120/70 Bak:190/50 nya oanvända,
Högstbjudande.

Inga jävla studentskambud på några hundringar,det
gör mig bara förbannad.

Hmmm ok metzler en hundring styck då :7peta

TLRR skrev:
2290790 Ja för en hundring styck,kan du få ett par av de där "gummipiggarna" som sitter kvar på däcket efter gjutningen.Då kan du lukta o känna på hur ett par av de bästa landsvägsdäcken/bandäcken skall kännas för en tung jordfräs.(TL) :7peta
:blah

:lol va cool då kan ju du i utbyte få lukta lite på mina pilot power race medium som står i garaget :hihi

Men seriöst hade jag inte precis köpt mina race takeoffs så hade jag slagit till direkt :tummenupp

Pilot Power 180 bak, Pilot Power 2ct 120 fram är finfint...finns billigt på nätet att få tag i också...

Prisvärt, bra grepp och ser bra ut...dessa däck sitter på S:en, sen på R:en har jag Dunlop Sportmaxx D207, men Pilot bettar betydligt bättre....

Avanti skrev:
2290270 Mycket snygg! :tummenupp

Jag har letat efter högupplösta TL bilder men inte hittat nått, har ni några bra linker? Helst TLS men också TLR. Tack :)
Jag ska lägga upp på min sida bilder på hojarna härifrån. Men det blir inte än på 1-1½ v.

Kolla in länken i min signatur, det finns några bilder där långt ner.

TLRR skrev:
2292388 OK ja nåt annat blir det,för Michelin power ää ju inget o ha, då de greppar kass som fan när tempen sjunker i Aug/sept och när det är blött.
Tacka vet jag Metzeler som är tillverkat just för vårat nordiska klimat

:7peta

Vad har du gjort med Tillern... :4skrika

:4skrika

Så ja då vart hojen besiktigad.
Mullerburkarna på o allt.

Saknade dock reflex bak, killen sa till mig o köra o handla en reflex och komma tillbaka o visa upp. Så slapp jag besiktiga en gång till :tummenupp

:tummenupp

Jag hade blankslitet bakdäck (korden syntes) men den gick igenom ändå. :hihi
(Fast jag fick en 1a på blinkersarna...)

Men så var ju hela min hoj ett byggprojekt just på besiknings dagen, körbar men det var väll allt...

Och däck hade jag helt enkelt inte haft tid att byta...

rfb skrev:
2289841 Lite bilder i denna tråd, lite fattigt med bild, och uppskattade själv bilderna från "skåneresan"...ska själv till skåne på måndag, dock utan TL:arna...:(

3 till...känns så skönt att bara sitta i garaget och titta på skillnaderna, man hittar grejer hela tiden :)

Hej! Nu när du har provat bägge hojarna vad är dom stora skillnaderna mellan s och r hojen. Jag tänker då på styrka och klipp i respektive motor och hanterlighet och körställning mm mm.

Hjälp!!

jo, det är så här att jag har lite problem att få i växlarna allt som oftast och jag misstänker att det hör ihop med att att han kan "dö" precis när man vrider till på gasen vid ett stoppljus eller liknande när han är varm. jag har även märkt att om man har växel i när man startar så drar han lite(väldigt lite men det känns iaf) men kopplingen tar som vanligt...

Hoppas att ni förstår vad jag menar och att det finns någon som har en liten ide om vad det kan vara och har lust att hjälpa mej...

MVH///Tobbe

Hej gänget, nu behöver jag lite hjälp.
Jag sitter på en modem uppkoppling hos mor o far i obygden.

Oh den nya motorn HAR KOMMIT!!! :yoparty

Såg att mecken inte hade tagit bort så himla mycket prylar ifrån den som jag hade trott. :tummenupp

Men jag såg även att PAIR valve grejorna satt där, var det bara ock blockera igen dom hålen, eller hur var det? Och varför var det så?

Och sen Robster, har du hittan nån trevägskorsning åt mig, eller vart jag kan köpa en. Sen kan du PM:A ditt nummer så jag kan trakaserra dig när jag kommer igång med bytet.

Jag har nån dag till med snickeri kvar innan jag sätter igång men sen :banana

Så alla ni med bredband o dyl, kolla upp pair valven åt mig. :tummenupp

Ha det så gott

Tjaba Ricken!

Har skickat dig ett PM med telefonnummer o dylikt!

Angående Pairvalven så är det bara att slita bort ALLT och
plugga hålen med lämpliga brickor.

Varför? Ingen speciell anledning förutom att det väger, kan skapa otrevliga avgassmällar och att du inte
kan bänka hojen effektivt med rätt lambda värden med Pairvalven inkopplad eftersom det puttar in luft i avgaserna!

Sätt motorerna bredvid varandra och jämför delar, jag fick även använda
termostat huset ifrån den gamla motorn och det har ingen skrivit någonstans!

Kabeln som går ner till startmotorn ifrån plussidan på stora säkringssidan, olika på TLR och TLS pga batteriplaceringen... använd TLS.....

Gissa hur jag vet detta..... ?? :hihi
Den räckte nästan precis ändå......
Där sitter även sladden till oljetrycksgivaren ( Tror det är den ? )
Den blir ca 5cm för kort om du använder R kablen!

Tändspolarna lät jag sitta men fick lossa den "vänstra" för att få ur motorn.

Sedan sitter där en massa "skrot" på R-motorn som inte behövs när
man monterar den i den mycket snyggare o slimmade S-modellen.

Dom silvriga distansplatterna, kylarfästen , kylare och Pairvalves
o annat bröte! :7peta

Mycket är lättare för dig eftersom du redan har haft i och ur motorn innan och vet fallgroparna med den manövern!

SÅ ett stort lycka till och bara ring om det är något....

Ps... någon sa att det var för lite bilder i tråden... LÄTT fixat! :banana

Last edited:
LuddE_ skrev:
2298177 jo, det är så här att jag har lite problem att få i växlarna allt som oftast och jag misstänker att det hör ihop med att att han kan "dö" precis när man vrider till på gasen vid ett stoppljus eller liknande när han är varm. jag har även märkt att om man har växel i när man startar så drar han lite(väldigt lite men det känns iaf) men kopplingen tar som vanligt...

Hoppas att ni förstår vad jag menar och att det finns någon som har en liten ide om vad det kan vara och har lust att hjälpa mej...

MVH///Tobbe

Hmmmm....Jag tror följande... Jag svarar på...

A: Kopplingsjustering eller sliten koppling
B: Insprutningsynkning
C: TPS o TPS o TPS justering! :lol
D: Ventiljustering och allmän service

Fråga bara Putteliten här......

Efter man har gjort det och problemet kvarstår
först DÅ skall man börja leta trasiga fel.....

Mina två cent

R

Robster skrev:
2300490
Inskickat av LuddE_
jo, det är så här att jag har lite problem att få i växlarna allt som oftast och jag misstänker att det hör ihop med att att han kan "dö" precis när man vrider till på gasen vid ett stoppljus eller liknande när han är varm. jag har även märkt att om man har växel i när man startar så drar han lite(väldigt lite men det känns iaf) men kopplingen tar som vanligt...

MVH///Tobbe

Hmmmm....Jag tror följande... Jag svarar på...

Mina två cent

R

:nicka

Det där att den dör vid stopljusen låter klockrent som TPS justering. Sådan var min prexiiis innan jag justerade min TPS. :)
Det problemt försvann helt efter min TPS justering.
:krama Robster

Man kan om man vet vad man gör göra det vid till exempel en skuggig del av en trevlig väg. :nicka

TPS_Roadside_2.jpg

Svårare än så är det inte. (heh.... :hihi )

En sak, du måste komma åt Dealer switchen, annars går det inte att justera den. Tänkte inte jag på men som tur är sitter den enklet att komma åt på min med en färdig switch :)

Och jag håller med på alla punkter som Robster radar upp. :)

Last edited:
Robster skrev:
2300490 Hmmmm....Jag tror följande... Jag svarar på...

Mina två cent

R

Jag vill bara säjja att jag är långt ifrån en expert så jag kan komma att behöva mycket hjälp...men ni verkar vara hjälpsamma!!
det är även MYCKET möjligt att jag är helt ute och cyklar men...
A: Jag vet inte om den är sliten men jag har aldrig känt att det har slirat. hur gör man en justering??
B:Går det att göra själv eller är det dyrt att låta firma göra det??
C:Har läst lite om det här men fattar absolut ingenting...men det går alltså att göra själv?! och kanske det viktigaste...vart sitter den? :va
D:Ventiljustering och service är precis gjord men läget är oförändrat

Uppskattar verkligen all hjälp!!! :Bugar

MVH///Tobbe

Lite bilder på min skönhet!

Bifogat

• Picture 386.jpg
    Picture 386.jpg
    98 KB · Visningar: 60
  • Picture 392.jpg
    Picture 392.jpg
    56.2 KB · Visningar: 62
  • Picture 389.jpg