TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag har kört med den, det blev mindre ryckigt på lågvrv, och lite rappare blev den faktiskt. (psykologiskt?)

Det är bara 2 kabelskor occh ett 15kohms motstånd, m jag minns rätt, kostade inte en krona att göra.
 
tlmartin skrev:
Så det blev en TLS grattis till en riktigt kul hoj :tummenupp
Tackar. Hoppas att det blir en kort vinter, längtar grymt mycket efter våren :)
Har bara provkört den i samband med inköp, pärlan står i garaget och väntar på att få komma ut....

Ricken skrev:
Jag har kört med den, det blev mindre ryckigt på lågvrv, och lite rappare blev den faktiskt. (psykologiskt?)

Det är bara 2 kabelskor occh ett 15kohms motstånd, m jag minns rätt, kostade inte en krona att göra.

Tack för erbjudandet med jag kan slänga ihop en själv. Har div. elektronikskrot i källaren.
Fann du någon info vad den skulle bestå av när du byggde TRE modden. Någon hemsida eller dylikt, så jag tar rätt grejor?
 
Last edited:
ExOffroad skrev:
Tackar. Hoppas att det blir en kort vinter, längtar grymt mycket efter våren :)
Har bara provkört den i samband med inköp, pärlan står i garaget och väntar på att få komma ut....



Tack för erbjudandet med jag kan slänga ihop en själv. Har div. elektronikskrot i källaren.
Fann du någon info vad den skulle bestå av när du byggde TRE modden. Någon hemsida eller dylikt, så jag tar rätt grejor?
Det är rätt simpla grejor faktiskt, jag läste nånstans, eller om jag mätte, att på sexans växel så är det ett motstånd på 15kohm.

På femmans växel är motståndet runt 6kohm, inte säker där men det kvittar


Jag har läst nånstans att det var att föredra att använda femmans motstånd, kommer inte ihåg exact varför. Och dom flesta, typ alla kör på sexans, 15kohm.

Sen är det rätt enkelt, motståndet ska in innnan ecun, skarva in den på den svarta kabeln, jord, och klipp den rosa, låt den delen av kabeln som kommer från motorn vara, koppla in den andra delen med ditt motstånd.

Om du tycker att jag beskriver som en kratta så finns det en hel del skrivet om detta, här är en bra sida:

http://www.wotid.com/tls/index.html

Ha så skoj
 
Ricken skrev:
Det är rätt simpla grejor faktiskt, jag läste nånstans, eller om jag mätte, att på sexans växel så är det ett motstånd på 15kohm.

På femmans växel är motståndet runt 6kohm, inte säker där men det kvittar


Jag har läst nånstans att det var att föredra att använda femmans motstånd, kommer inte ihåg exact varför. Och dom flesta, typ alla kör på sexans, 15kohm.

Sen är det rätt enkelt, motståndet ska in innnan ecun, skarva in den på den svarta kabeln, jord, och klipp den rosa, låt den delen av kabeln som kommer från motorn vara, koppla in den andra delen med ditt motstånd.

Om du tycker att jag beskriver som en kratta så finns det en hel del skrivet om detta, här är en bra sida:

http://www.wotid.com/tls/index.html

Ha så skoj


Tack för tipset :tummenupp
 
Ricken skrev:
Det är rätt simpla grejor faktiskt, jag läste nånstans, eller om jag mätte, att på sexans växel så är det ett motstånd på 15kohm.

På femmans växel är motståndet runt 6kohm, inte säker där men det kvittar


Jag har läst nånstans att det var att föredra att använda femmans motstånd, kommer inte ihåg exact varför. Och dom flesta, typ alla kör på sexans, 15kohm.

Sen är det rätt enkelt, motståndet ska in innnan ecun, skarva in den på den svarta kabeln, jord, och klipp den rosa, låt den delen av kabeln som kommer från motorn vara, koppla in den andra delen med ditt motstånd.

Om du tycker att jag beskriver som en kratta så finns det en hel del skrivet om detta, här är en bra sida:

http://www.wotid.com/tls/index.html

Ha så skoj


Jag går på transistormodellen, så slipper jag hålla på att slå av/på brytaren och riskerar inte problem vid kallstart av cykeln.
 
Så ja, då var sommarbilen såld. Så nu finns det gott om plats för pärlan :) Det som är planerat för denna vintern är: Undertail, blinkers och lacka om fälgarna. Var just ute och rev ner bakdelen. Kom till att tänka på GAP moden. Någon här som gjort den?
 
Fredde83 skrev:
...Var just ute och rev ner bakdelen. Kom till att tänka på GAP moden. Någon här som gjort den?

Jag har gjort den till min TLS.... jäkla jobb men VÄL värt
arbetet!

Några tips kan jag säkert hjälpa dig med.... jag finns
ju i närheten av dig också!

Robban
 
TLRR skrev:
Den brun/svarta kabeln #25 i stora kontakten på cdi boxen (E-cun),är den klippt så ökar ju varvet en del 10600 rpm (riktiga rpm då mätaren visar fel med ca 10%)o motorn svarar en hel del rappare,där finns mycket att hämta i hp om man gjort mycket av det övriga från insug till avgassystem.
TJa!! ny tl1000 ägare på tråden om man är välkommen. :yoparty Är ingen brud om ni undrar med tanke på användarnamnet-min dotters namn.
 
Last edited:
Jag har alltid varit svag för TL1000R och skall köpa hoj till våren.
Har ni lust att hjälpa mig med lite för/nackdelar jämfört med en radfyra a'la tex zx9r?

...då menar jag seriösa sådana ...även solen har sina fläckar ;)
 
Sharkskinz Luftfilter box og luftindtag sælges til interesseret...
Giver 5-8hk, bruger den selv på min TL1000R, det virker!!!

mvh.

Lars

NyLuftfilterbox.jpg


WickdTL18a.jpg


WickTL1.jpg
 
Här kommer nån bild på jag gjort än så länge. Kommer säkert någon bild när jag är klar.

dsc00013_small.jpg

dsc00017_small.jpg
 
supermotolars skrev:
Sharkskinz Luftfilter box og luftindtag sælges til interesseret...
Giver 5-8hk, bruger den selv på min TL1000R, det virker!!!

mvh.

Lars


Vad är det för framgafflar du har, vad kostar dom ?

//Alex
 
-=Alex=- skrev:
Vad är det för framgafflar du har, vad kostar dom ?

//Alex


Hej Alex

Havde ikke tænkt mig at sælge dem, men hvis du er interreseret i dem kan vi måske finde ud af noget :tummenupp (jeg vil gerne have Öhlins)

Det er et par Kayaba gafler med RaceTech Fjedre, RaceTech Superbike olie-ventiler, og Titanium nitride behandlede inner ben. De er anodizerede sorte. De er kittede af Chris Weidl som også byggede Crevier´s og Pegrams TL1000R AMA racere!
De skal koste 5000,- dk kr = 6000,- S kr

kontakt mig hvis du er interesseret

mvh.
Lars
 
Fredde83 skrev:
Här kommer nån bild på jag gjort än så länge. Kommer säkert någon bild när jag är klar.

dsc00013_small.jpg

dsc00017_small.jpg

Tjena! Igår kom min undertail som jag beställt från hotbodies i Usa. Ska bli grymt intressant och se slutresultatet. Den är anpassad så att man kan använda originalbakljuset. Är dock grymt sugen på att skaffa ett vitt bakljus men har inte hittat nåt ännu. Vet heller ej hur jag skall göra med blinkerserna. Har du nåt bra tips var man kan köpa några snygga. Du lite intressant att du ska lacka fälgarna, Vilken färg blir det??
 
jonazzz skrev:
jag köpte mitt vita bakljus på http://www.bikersneed.se/

så här ser min hoj ut..
Numera med små blinkers fram ,svart kåpglas.

Blir ny lack, även på fälgar, svart ram, alla plastdelar, lite nya kolfiber handtag, nya bromsslangar.
 

Bifogat

  • Belas hoj.JPG
    Belas hoj.JPG
    63.8 KB · Visningar: 74
Last edited:
Tjena!

Jag undrar snällt om det är någon av er som
har ett par extra insugsgummin liggande till en TLS?

Jag är i stort behov av ett par sådana till min R motor.....

Vissa här vet säkert varför...men *host* (det pratar vi inte om! )
:)

Kolla era förråd.......

Robban
 
Jag läste din tråd nu i morse, och jag har funderat men jag har verkligen inga liggandes, sorry....

Å just ja,, HA HA! :tummenupp

Menjag tycker att du bara ska slipa bort "det där"...

Det blir billigast så, o enklast.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top