TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Chiefen skrev:
Synd att jag har min hoj i småland och behöver sätta ihop den (håller ju på med mina moddar juh) annars kunde du gärna fått testa den!
Planerar att ha den i gbg i slutet av nästa månad :tummenupp
Djävligt juste Chiefen, kan väl säga att det lutar mot TLSen. Det är för mycket som verkar skumt med TLRn, sedan kostar den ca 500kr mer i mån att försäkra...
Vad är ett BOS dubbelt sliponsystem värt beggat?
/M
 
Last edited:
Mingves:
Jag har en av de där svarta plastkåporna ovan insugsrören.
Jag har faktiskt den andra sidan också men den är något skadad.
Emellertid så har jag ännu inte bestämt hur jag ska få ihop mitt eget lik. Det innebär att jag möjligen kommer att gjuta av de där kåporna eller delar av dom innan jag säljer dom.
Så för din del beror väl detta på hur brått du har om du nu tjackar den där tillern.

Nåja, vi får väl se hur det blir. Nu vet du ju i alla fall att dom finns hos mig.
 
Robban_C skrev:
Mingves:
Jag har en av de där svarta plastkåporna ovan insugsrören.
Jag har faktiskt den andra sidan också men den är något skadad.
Emellertid så har jag ännu inte bestämt hur jag ska få ihop mitt eget lik. Det innebär att jag möjligen kommer att gjuta av de där kåporna eller delar av dom innan jag säljer dom.
Så för din del beror väl detta på hur brått du har om du nu tjackar den där tillern.

Nåja, vi får väl se hur det blir. Nu vet du ju i alla fall att dom finns hos mig.

Låter ju toppen!! Jag har lagt ett bud på TLSen men om det nobbas så går jag nog på TLRn.

//M
 
spam.....

men men aja...hur gick det för han som skulle bygga växelindikator till tillern ? dog projektet eller ?
 
Idag skall jag och testa TLSen som jag tittade på i helgen, är det något som man skall titta extra på när man provkör?

//M
 
Mingves skrev:
Idag skall jag och testa TLSen som jag tittade på i helgen, är det något som man skall titta extra på när man provkör?

//M
P-boxar i gaffel
Provköra koppling om den slirar
p-box främre drev
Och sedemera vanlig kontroll styrlager,svinglager,hjulager,skivor f+b,kåpor kolla efter sprickor osv.Lycka till det är en kanon hoj :tummenupp
 
tlmartin skrev:
P-boxar i gaffel
Provköra koppling om den slirar
p-box främre drev
Och sedemera vanlig kontroll styrlager,svinglager,hjulager,skivor f+b,kåpor kolla efter sprickor osv.Lycka till det är en kanon hoj :tummenupp
Killen som har hojen idag säger att den går lite kallt, därför har han satt en pappskiva framför kylet. Pratade med BIKE i THN och de säger att det gått ut en service fix på kyl nånting ang detta? Är det något som ni vet något om ??? :Bugar .
 
tlmartin skrev:
Tjena hur är det med Guldvingekrossarn nä skoja bara hoppas allt är ok :tummenupp
armen och handen är på väg att bli bra nu men det blir nog inte så mycket
åka hoj av i sommar. :(
 
Jag backade på hojen nu, det som BIKE meddelade lät inte alls bra.
Killen blev förståss ledsen, men jag får säga till mitt försvar att jag sa att jag endast köper den om det inte är något som är uppenbart fel med den. Nu fick jag en dålig vibb av det att den går kallt och vad BIKE sa, bättre att inte köpa än att köpa en hoj som man alltid kommer fundera på om den kommer fungera som den skall...även om det kanske inte var något konstigt alls...
 
Mingves skrev:
Jag backade på hojen nu, det som BIKE meddelade lät inte alls bra.
Killen blev förståss ledsen, men jag får säga till mitt försvar att jag sa att jag endast köper den om det inte är något som är uppenbart fel med den. Nu fick jag en dålig vibb av det att den går kallt och vad BIKE sa, bättre att inte köpa än att köpa en hoj som man alltid kommer fundera på om den kommer fungera som den skall...även om det kanske inte var något konstigt alls...
Att den går för kallt ska vara åtgärdat på garanti dom bytte termostat kolla igenom tl tråden jag saxade garanti listan här men kommer inte ihåg allt :tummenupp
 
tlmartin skrev:
Att den går för kallt ska vara åtgärdat på garanti dom bytte termostat kolla igenom tl tråden jag saxade garanti listan här men kommer inte ihåg allt :tummenupp
För sent, jag har backat. Det kändes inte rätt, även om den säkert var fin så fick jag en konstig vibb som kan vara obefogad. Men det ska kännas 100% när man köper.


Huhuhuhu, nu tappade jag suget lite...vill ha en hoj men utan problem...

/M
 
Last edited:
Äh, larva dig inte nu. Motortempen sköts av termostaten och den är piece of a cake att byta. Det kan man till och med göra med ena ögat bakbundet. Eller nåt sånt.
Och termostaten kostar inte så mycket heller. Prutläge, tokpruta eftersom den aldrig når rätt temp.
 
Mingves skrev:
För sent, jag har backat. Det kändes inte rätt, även om den säkert var fin så fick jag en konstig vibb som kan vara obefogad. Men det ska kännas 100% när man köper.


Huhuhuhu, nu tappade jag suget lite...vill ha en hoj men utan problem...

/M


Slarv.
Dom var så på 97:orna skall gå att få på garanti åtgärd och gör det inte det så kan du fixa problemet själv för ett par 100 kr när du ändå gör luftburksmodden o kommer åt allt. Det som händer när den ej kommer upp i temp är att den kör en annan map i datan eftersom den tror att den inte e varm i motorn. Har för mig att den går lite fetare tills den når 80 grader men e lite osäker på vart gränsen går. Problemet ligger i att temp givaren sitter i kylaren ist för i termostathuset. Jag flyttade min själv o det kostade inte många kr alls. på 98 o nyare så hade Suzuki flyttat termostaten själva.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top