TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Eftersom min digitalkamera är trasig så får jag lägga upp små filmsnuttar istället.Detta är lite av vad jag gjort :=) Kan tillägga att slippisarna var gråa av skit och erodering (?) innan jag satter polermaskinen på dom.Byter också ut alla skruvar (dom flesta) Mot rostfria istället samt polerar upp/målar om allt som ser slitet ut.

http://twinner.mine.nu/Film/Blinger and Autosol/Untitled.wmv
 
Last edited:
Heh, newbie fråga :rolleyes: :rofl :7peta
Men, har någon ett bra tipp om ett enkelt (typ svensk) och bra ställe att köpa ett svart/mkt mörkt kåpglas till Tillern??

Har slängt på orginal topkåpan för tillfället men ser lite B ut med det klara glaset, så ett mörkt med orginal höjd (!) - iget j****la hubba bubba glas - skulle nog piffa upp den lite. :)

släger väll in en kass bild på henne.
Hon är lite toppless :hihi
 

Bifogat

  • garage.2JPG.JPG
    garage.2JPG.JPG
    16.9 KB · Visningar: 69
PutteLiten skrev:
Heh, newbie fråga :rolleyes: :rofl :7peta
Men, har någon ett bra tipp om ett enkelt (typ svensk) och bra ställe att köpa ett svart/mkt mörkt kåpglas till Tillern??

Har slängt på orginal topkåpan för tillfället men ser lite B ut med det klara glaset, så ett mörkt med orginal höjd (!) - iget j****la hubba bubba glas - skulle nog piffa upp den lite. :)

släger väll in en kass bild på henne.
Hon är lite toppless :hihi


Jag har ett men jag vet inte om jag behöver det själv ännu.
 
hocke skrev:
Slarv.
Dom var så på 97:orna skall gå att få på garanti åtgärd och gör det inte det så kan du fixa problemet själv för ett par 100 kr när du ändå gör luftburksmodden o kommer åt allt. Det som händer när den ej kommer upp i temp är att den kör en annan map i datan eftersom den tror att den inte e varm i motorn. Har för mig att den går lite fetare tills den når 80 grader men e lite osäker på vart gränsen går. Problemet ligger i att temp givaren sitter i kylaren ist för i termostathuset. Jag flyttade min själv o det kostade inte många kr alls. på 98 o nyare så hade Suzuki flyttat termostaten själva.
Jo, nu såg jag att TLmartin skrivit att man skulle kolla packboxen vid drevet, det var kanske därför det var så oljigt där och under, trodde han smetat för mycket olja...Jag känner att jag gjorde rätt som backade. Känns det inte helt rätt skall man backa. Jag lägger hellre 5kkr till och får en svensksåld. Nu skall jag försöka att hitta en fräsch TLR, alternativt TLS.
Ingen som sett nån fin för 45kkr som inte e lagd eller annat dumt?
//M
 
Last edited:
PutteLiten skrev:
Heh, newbie fråga :rolleyes: :rofl :7peta
Men, har någon ett bra tipp om ett enkelt (typ svensk) och bra ställe att köpa ett svart/mkt mörkt kåpglas till Tillern??

Har slängt på orginal topkåpan för tillfället men ser lite B ut med det klara glaset, så ett mörkt med orginal höjd (!) - iget j****la hubba bubba glas - skulle nog piffa upp den lite. :)

släger väll in en kass bild på henne.
Hon är lite toppless :hihi


Jag har ett iridiumglas liggande, dvs det är grönt/lila plus lite färger till beroende på hur man tittar. Tittar man innifrån är det dock mörkt.

Sugen?

edit>fast det är lite l****la hua bubba på det, så du vill visst inte ha det i vilket fall...
 
Jag har en lite fundering. Det sitter ju en delning fär kylvätskan mellan cylindrarna, och sen en kort slang ut till vardera cylinder. Nu är det så att på ett av "rören" eller vad man skall kalla det (en lite rörstump med en o-ring som skruvas fast i cylindernväggen, och slangen träs över den och fästs med slangklämma) har en strypning, dvs hålet är ca 25-30% av ytterröret. Tyvärr såg jag inte det här förren jag skulle sätta ihop motorn, och boken säger ingenting om det :confused:
Nån som vet till vilken cylinder strypning skall vara? jag gissar på främre, då den bakre sitter med inklämd i hojen än den främre, och kanske behöver med flöde av kylvätska, men som sagt, det är bara en gissning.
 
PutteLiten skrev:
Heh, newbie fråga :rolleyes: :rofl :7peta
Men, har någon ett bra tipp om ett enkelt (typ svensk) och bra ställe att köpa ett svart/mkt mörkt kåpglas till Tillern??

Har slängt på orginal topkåpan för tillfället men ser lite B ut med det klara glaset, så ett mörkt med orginal höjd (!) - iget j****la hubba bubba glas - skulle nog piffa upp den lite. :)

släger väll in en kass bild på henne.
Hon är lite toppless :hihi

Twinner:Härligt filmklipp

Putteliten:fanns ett till salu för en 5hunk här på SH nyss vet inte om det är kvar men...
 
Last edited:
Psychobiker skrev:
... Nån som vet till vilken cylinder strypning skall vara? jag gissar på främre, då den bakre sitter med inklämd i hojen än den främre, och kanske behöver med flöde av kylvätska, men som sagt, det är bara en gissning.
Jag kan inte hjälpa dig eftersom jag inte vet var den ska sitta men jag vill nämna att ditt resonemang haltar (så du inte går på det och sen ev gör fel).
Det spelar ingen roll hur resp cyl sitter eftersom de ändå är vattenkylda. Dvs den omgivande luftens kylning av motorn är så oerhört marginell att en eventuell skillnad utan vidare är så liten att den knappast märks.

Dock kan ju strypningen sitta på främre i alla fall men då av en annan anledning. Finns det några andra tecken på att ena cyl skulle sitta ogynnsamt till vad gäller kylning? Något inlopp i cylfot som ser ut att vara illa riktat eller så på ena cyl? Kan du se några spår i komponenterna som avslöjar vad som ska sitta var? Ex vis skavmärken från nån kabeln som legat emot godset nånstans?
 
vad kan man tänkas pynta för ett begagnat yoshi helsystem ?
Och passar PCIII på tillern eller är det PCII som gäller ?
 
Nån som behöver mullerburkar?

Billigt http://www.sporthoj.com/annonser/?id=17222

bultonmig.jpg
 
WestW skrev:
Då ska du köpa en ny hoj med en massa års garanti.
Hojar och bilar = problem
:gnissla det va ju inte svaret jag ville ha... :rolleyes:
 
Twosaint skrev:
Twinner:Härligt filmklipp

Putteliten:fanns ett till salu för en 5hunk här på SH nyss vet inte om det är kvar men...


Tackar. :)
PMat honom, stog inte om det var till en S eller R.
är 500 ok pris? (begränsade surf mojligheter, annars hade jag kollat upp mer själv...)

:hej
 
rare
Psychobiker skrev:
Jag har ett iridiumglas liggande, dvs det är grönt/lila plus lite färger till beroende på hur man tittar. Tittar man innifrån är det dock mörkt.

Sugen?

edit>fast det är lite l****la hua bubba på det, så du vill visst inte ha det i vilket fall...


Tackar, men det skulle nog inte passa så bra på min gula Tiller.
Och som sagt, jag skulle föredra orginal höjd. :)

Det är igentligen bara för att få hojen att se något så när OK ut i halvkåpe utförande...

Tackar för erbjudandet

:hej
 
twinner skrev:
Jag har ett men jag vet inte om jag behöver det själv ännu.

Läget är ju inte akut, så hittar jag inget så kan vi ju se om du fortfarande inte behöver det om en månad eller två. :)
 
Kolla in dom här nya puppor och balanserade och klara jag blev grymt nöjd :tummenupp :tummenupp :yoparty
Bilder på hojen med hjulen monterade kommer så fort dom är monterade :banana
 

Bifogat

  • framfälg.jpg
    framfälg.jpg
    107.8 KB · Visningar: 64
  • bakfälg.jpg
    bakfälg.jpg
    132.3 KB · Visningar: 65
tlmartin skrev:
Kolla in dom här nya puppor och balanserade och klara jag blev grymt nöjd :tummenupp :tummenupp :yoparty
Bilder på hojen med hjulen monterade kommer så fort dom är monterade :banana
Ser ju finfint ut det där! Vad är det för däck? Lackade du dem själv eller?
Jag har allvarliga funderingar på att lacka mina fulgula i någon annan färg. Troligast svarta eller mörkt grå
 
Jaha, då sitter man här ute i skogen.
Håller på och mekar för fullt. Efter ett jävla slit lyckades jag få dit Bitubon om än dock till kostnad av en massa skav och repor :huvet Det där med att plasta in den funkade inte bra alls för mig då skiten bara åkte av ändå.
Hjulen är bortplockade och är hos en verkstad och blir strippade. De ska in på pulverlack imorgon. Var tvungen att beställa lite nya packningar och smeck eftersom de inte är gjorda för att ta av/sätta tillbaka.
Håller även på att fundera ut ett nytt montage för mina TLR passagerarpinnar till mitt Yoshi highsystem. S pinnarna passar inte bra samt är fula som stryk!!
Jag kan villigt erkänna att jag bara har stött på problem med hojen den här gången och är allmänt less. Man saknar vissa verktyg, dålig belysning, ingen värme samt att jag lyckas slarva bort skruvar och pinaler.
Dessutom är det en massa grejor som behöver tillverkas i Aluminium. Jag har helt enkelt inte tid att fixa allt. Så för min del ser säsongen ut att börja efter alla andra har kört premiären :(
Sitter tyvärr på modemuppkoppling här i mörkaste småland men jag lägger väl upp nån bild på vraket när jag kommer hem till Mölndal!?

Edit: "S pinnarna passar inte bra samt är fula som stryk!!" Ja, ni ser ju själva. Det är ju då självaste fän att man inte ens kan använda riktig svensk grammatik. Visserligen har man ju sett tusen ggr värre meningsuppbyggnader ifrån helsvenskar på det här forumet (iofs inte i den suveräna TL-tråden). Jag är ju bara hälften svensk ju..häh så jag borde ju få dispens......skojar bara....retar mig på mitt eget språkbruk bara, inte meningen att dizza någon här inte! :)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top