TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Någon som är lite instatt i hur styrkronan (tror delen heter så) ser ut på en TLS jämnfört med en gammal GSXR?

Jag ska bygga streetfighter av min TLS i vinter och undrar om styrkronan från en GSXR1100 års 89 eller nått sånt passar med lite modifikationer på min hoj?
 
Undra om någon har några bolt ons över till min TLS?? Mina Leo Vinci kolfiber som jag var kanon nöjd med har gått till de sälla jaktmarkerna. Har dock hört att kolfiber inte håller pga av komp samt vämen??? Titan bättre el.?? Blir det samma muller då??
 
ODEN skrev:
kommer inget om man kör som folk o ger fan i att försöka koppla upp den! Själv tänker jag förbättra vevhusventilationen på ngt sätt...

Lycka till.

Jo för fan den läcker även om man inte kopplar upp den, men det läcker inte lika mycket... Jävla skithoj, förhoppningsvis blir det till att köpa en lekhoj som inte pissar olja och som man kan vurpa lite med utan att gråta blod.
 
har för mig att det diverse saker ska passa från dom NYARE GSX-R modellerna...

Ingen som vet om verkstadshandboken är lika för TL1000S-R modellerna...
 
Med lite (eller mycket) modifikationer så passar det nog, men rakt av är jag tveksam. Mellan gixxrar från 97-99 passar massor med delar, det vet jag eftersom jag har en sån själv.

Och jag har flickvän, dock mutad :D

och skall du bygga streetfighter så räcker det fett, sett på ett 43 kuggars bak och 15 fram, då får du hålla i dig :rock
 
Davo skrev:
Jo för fan den läcker även om man inte kopplar upp den, men det läcker inte lika mycket... Jävla skithoj, förhoppningsvis blir det till att köpa en lekhoj som inte pissar olja och som man kan vurpa lite med utan att gråta blod.

David, som jag sa till yates som hade samma problem som dig:
Byt "pushrod" packningen (kan inte kosta många riksdaler) och se till att inte ha för mycket olja, inte nära max i nivåglaset! mellan minimum och mitten ungefär är nog lagom.

Sen tror jag att ditt problem är ur världen, info kommer från TLP.

Ha det. :hej
 
J-bone, du vet inte vilken packbox det är? kanske en korkad fråga, men min engelska är inte så grym. :D

Blir till att lämna in hojen, har ju garanti som tur e. men det kan ju alltid vara bra om man vet vilken packning det är. det syns ju inte riktigt var oljan kommer ifrån.

Jag kopplar inte heller upp min, det räcker med att gasa.
 
yates skrev:
J-bone, du vet inte vilken packbox det är? kanske en korkad fråga, men min engelska är inte så grym. :D

Blir till att lämna in hojen, har ju garanti som tur e. men det kan ju alltid vara bra om man vet vilken packning det är. det syns ju inte riktigt var oljan kommer ifrån.

Jag kopplar inte heller upp min, det räcker med att gasa.

Han menar den packboxen som tätar runt den lilla pinne som påverkar kopplingen.
Följ kopplingsviren.
Hitta kåpan över framdrevet och montera bort den.
Där ser du den lilla pinnen... Tvätta rent där när du ändå håller på. Du vill inte ha in skiten i motorn när du tar bort packningen.
Drag ut pinnnen. Det sitter en kula på toppen av den som måste vara med när du monterar ihop... se till att den inte kommer bort. (följer den inte med ut ligger den kvar.)

Nu tar du en skruvmejsel av lagom storlek och för in genom hålet där pinnnen satt. Du ska bryta ut packningen... försiktig så du inte rispar och skadar aluminiumen innanför bara.

Sen är det bara att trycka i den nya! I med pinnen, På med kåpan! På med hjälmen! (Stället tar du ju inte av dig för en 5 min mek.) :squid
 
Vad är detta för något? Är det någon specialdämpare till TLR eller?

Hasse
 
Sattsa på Attack sättet J-bone. :)

Gilles börjar ju bli dussinvara ... :lol
 
Tyckar Johnny borde fixa in denna favorit smilisien på sporthoj oxå :D :D

Garvar alltid när jag ser den :rock
 
Tengil skrev:
Han menar den packboxen som tätar runt den lilla pinne som påverkar kopplingen.
Följ kopplingsviren.
Hitta kåpan över framdrevet och montera bort den.
Där ser du den lilla pinnen... Tvätta rent där när du ändå håller på. Du vill inte ha in skiten i motorn när du tar bort packningen.
Drag ut pinnnen. Det sitter en kula på toppen av den som måste vara med när du monterar ihop... se till att den inte kommer bort. (följer den inte med ut ligger den kvar.)

Nu tar du en skruvmejsel av lagom storlek och för in genom hålet där pinnnen satt. Du ska bryta ut packningen... försiktig så du inte rispar och skadar aluminiumen innanför bara.

Sen är det bara att trycka i den nya! I med pinnen, På med kåpan! På med hjälmen! (Stället tar du ju inte av dig för en 5 min mek.) :squid

Suveränt Tengil, du e en klippa!!! :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top