TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
J-Bone skrev:
Såg att du fick hjälp på TLP, har du köpt nu? :crash

Nä, inte än..
Vi kan inte komma överens om priset =/
Han vill ha 2000 pix och jag vet inte om det är värt det...
Vad tycker ni om priset? Billigt/dyrt?
 
Tjena boys!

Min TL motor läcker lite olja vid framdrevet, Det verkar bara som det kommer när man gjort ett tappert försök att slanga. Har inte sett det komma ngt vid vanlig körning.
Har för mig att jag sett nått om det innan i den här tråden för ett tag sen.
Är detta ett vanligt problem, eller är det bara jag om har otur som vanligt??? :rolleyes:
 
Det låter som nån packning som ska bytas bara... kan inte handla om många kronor.

Men som vanligt så kolla på tlplanet, där finns alla svar. :)
 
Jag köpte mina av en kille på tlplanet för $200 = ca1600kr.
Men då fick jag

TLR 6 kolvsok
Galfer SS lines (stålspunna)
Huvudbromscylinder komplett med handtag
EBC HH+ Pads

Tyckte jag va en bra affär.

Lycka till med köpet
 
Återmontering har börjat

Så, nu börjar det se ut som en motorcykel igen. Får sista prylen till motorn i nästa vecka, så då skall jag börja sätta ihop den också :tummenupp
 

Bifogat

  • tlprojekt01.jpg
    tlprojekt01.jpg
    32.8 KB · Visningar: 218
Hej alla!

Ja då är man sport mc igen!

Köpte min TL1000R idag. En -00:a med 1000 mil på mätaren för 55000.- Priset är väl ok, har Micron slipon, tailgard, högre påpglas etc...... Problemet verkar vara ett ganska högt metalliskt ljud när motorn är varm. Troligen är det från ventilmekanismem, har förstått från detta forum att det hör till denna modellen. Någon som har några synpunkrter om man kan göra något åt detta?
Räcker det att justera ventilerna?
Tacksam för tips!

Hälsningar

Hasse
 
Grattis!! Ett superköp!
Ljudet får du på köpet, det är inget man brukar gjöra nått åt. Det dränks ändå i mullret!!
 
Grymt pris, grattis!

hmm... man kanske ska köpa en till när de fortfarande finns fräsha att köpa för en skitpeng? :banana
 
55 papp :tummenupp , ett fynd, bara att gratulera.

Ramen har jag fått pulverlackad på en industrilackerare i stan, en tårta fick jag bjuda på.

Övrigt så blir det polerade detaljer, typ fotpinnar, bromsgrepp, fjädringslänkage mm, och sen blir det ny lack, den mattsvarta var visserligen cool, men svår att hålla efter, och den tålde inte bensin, så tanken blev ganska muggig nästan direkt
 
Ja du, det var ju verkligen på tiden att du gjorde något åt hojen din för den började ju se ut som vilken som helst :rolleyes:

Hehe!!
Nej, det ska bli skoj att se hur den blir när du är klar!!
 
2 kugg mindre fram än original på en TLS vad ger det i toppfart?
Borde väl bli lagom att ta bort en länk på kedjan också?

Man ligger ju ändå aldrig och blåser 240+ så då kan man väl göra den lite mer whelliebelägen istället tänkte jag :)
 
det finns inte risk att kedjan tar i sving skyddet hela tiden då? inte bättre att gå upp nåra kugg bak istället?
 
Skulle tippa på ca 220-230 ungefär, fullt tillräckligt.
Har drevat min 1 ner fram, 1 upp bak, och det är jag himla nöjd med. Då gör den ca 240, och det blir ju mer drevat så som du gör. Fördelen med att byta bak också är att slipper korta kedjan.

Tog en ny bild på "projektet" idag, blev lite bättre än förra.
 

Bifogat

  • tlprojekt02.jpg
    tlprojekt02.jpg
    69.8 KB · Visningar: 151
yates skrev:
Tjena boys!

Min TL motor läcker lite olja vid framdrevet, Det verkar bara som det kommer när man gjort ett tappert försök att slanga. Har inte sett det komma ngt vid vanlig körning.
Har för mig att jag sett nått om det innan i den här tråden för ett tag sen.
Är detta ett vanligt problem, eller är det bara jag om har otur som vanligt??? :rolleyes:


Antroligen packboxen till "tryckaxeln" till kopplingen. 100 pengar kostar den på ett ungefär. Den kommer nog dock att fortsätta med att läcka, min gör det i alla fall... kommer inget om man kör som folk o ger fan i att försöka koppla upp den! Själv tänker jag förbättra vevhusventilationen på ngt sätt...

Lycka till.
 
Psychobiker skrev:
Skulle tippa på ca 220-230 ungefär, fullt tillräckligt.
Har drevat min 1 ner fram, 1 upp bak, och det är jag himla nöjd med. Då gör den ca 240, och det blir ju mer drevat så som du gör. Fördelen med att byta bak också är att slipper korta kedjan.

Tog en ny bild på "projektet" idag, blev lite bättre än förra.

tack för tipset. Får väl börja med ett kugg fram och sen vänta på att bakdrevet ska ta slut innan man byter det till kanske två upp. Ska ha min TLS som fighter nästa år så 220-230 är fullt tillräckligt :rock

Med tanke på din bild så måste jag få ställa en fråga. Du har ingen flickvän va? :D

Ska bli kul att se bygget färdigt sen :bow :tummenupp
:squid
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top