TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
:)
Hej igen

Mycket frågor... kolla TL-tråden bakåt ett par månader, där finns de flesta svaren (om ingen av de mek-kloka kan tänka sig att svara igen)

Finns oxå en länk någonstans till TL-köpar sajten... mycket bra läsning.

Axl45 skrev:
2475830 fundera över vikten...?/ hur mycket kan man banta ner den? nån som mätt detta.:)

Min är bantad nästan 19 kg av första ägaren :yoparty
Kolfiberskärmar, Akrapovic evolution i kolfiber och en kolfiberbakände på GSXR-subframe med moddade R6 bakljus... se bild.

Jag har just nu plockat bort fajberbaken eftersom jag skjutsar en hel del.

Köp en TLR så kan du köpa min fajberbak :tummenupp :D
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Provkörde en TLS i helgen åå jädra hoj å gå :D Det blir nog en sån, en liten fråga bara, är det någon som har uppfattning när första ventiljustering brukar behövas göras?
 

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
Mr. Kongo skrev:
2476584 Provkörde en TLS i helgen åå jädra hoj å gå :D Det blir nog en sån, en liten fråga bara, är det någon som har uppfattning när första ventiljustering brukar behövas göras?

2400 mil tror jag det står i boken!:tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Rickar skrev:
2476574 :)

Min är bantad nästan 19 kg av första ägaren :yoparty
Kolfiberskärmar, Akrapovic evolution i kolfiber och en kolfiberbakände på GSXR-subframe med moddade R6 bakljus... se bild.

Jag har just nu plockat bort fajberbaken eftersom jag skjutsar en hel del.

Köp en TLR så kan du köpa min fajberbak :tummenupp :D

19 kg låter mycket eller är det andra moddningar än dom du skriver ner t.e.x är det andra fälgar på också :va frågar bara för att jag är nyfiken :)
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Rickar skrev:
2473890 Jag tycker väl iofs inte man skall försöka jämföra en 1000 cc twin med en 750 cc radfyra överhuvudtaget.

Jag körde gammal GSXR 750 innan och jag anser att jag bytte upp mig i allt:tummenupp

Iofs bytte jag upp mig 10 årsmodeller samtidigt men:rolleyes:

Främsta anledningen till Tiller framför radfyror är ju tempramentet och LJUDET :musik :drool

Den är nog att anse som lite tung men jag upplever den väl främst som stadig och förlåtande (motsats till nervös) jag är iofs 193 cm och väger 90 kg så jag hamnar lite som på en minimoto på en 600/750.

Angående bakhjulsåka så skall du i så fall se till att köpa en som är utrustad med TRE-mod :D Jag gasar upp min på både 1:an och 2:an.

Om man blir frånåkt på ett raktframåtrace tycker jag är ointressant eftersom det är kurvorna som sållar ammatörerna från proffsen... :hoppskrat

Kan du verkligen gasa upp din på 2an!!? Det fixar inte min TLR. Min kanske är slö!!
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
tl1000larsson skrev:
2478229 19 kg låter mycket eller är det andra moddningar än dom du skriver ner t.e.x är det andra fälgar på också :va frågar bara för att jag är nyfiken :)

:rodnar Tog visst i lite förmycket... kollade just alla papper från första ägaren... 16 kg skall det vara.

Helsystemet gör några kilo, fajberskärmarna gör något halvkilo men den stora vinsten är fajberbaken... lövtunn kolfiber på en subframe som ser ut som spindelväv i tjocklek :tummenupp dessutom är det strippat en del smågrejor som t.ex fotskydden över blåsen mm.

... ett par gram här och där...

Skall dock tillägga att jag inte vägt hojen.

Det stora lyftet för min hoj var dock Powercomander OCH TRE-mod tillsammans med Akra Evo helsystemet och handgjord mappning av MP-Racing i Billesholm... 129,2 hästar på bakhjulet

Min personliga åsikt är dock att det är vansinne att jaga gram för dyra pengar på en modern sporthoj... det effektivaste (och billigaste) är troligen att ägaren BANTAR!!! :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Rickar skrev:
2478270
Min personliga åsikt är dock att det är vansinne att jaga gram för dyra pengar på en modern sporthoj... det effektivaste (och billigaste) är troligen att ägaren BANTAR!!! :D

Inte komma här med nån jävla viktväktar propaganda, om det ska ske nåt med vikten så ska det upp 5-10 kilo, så då måste man banta hojen.
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Rydde skrev:
2478245 Kan du verkligen gasa upp din på 2an!!? Det fixar inte min TLR. Min kanske är slö!!

Som jag skrev nyss är min aningen vässad :)

Jodå... den lyfter framhjulet i vädret på tvåan oxå... skrämde faktiskt skiten
ur mig första gången. 1:an hade man ju liksom tagit för givet men när man puttrat iväg från ett stopp, smygit i 2:an och vred fullt från 6000 rpm så började den klättra så fint så... :tummenupp

Ett minus är dock att den käkar bakdäck om man håller på och latjar på det viset... men vem har sagt att roligt är billigt :D
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
TLRR skrev:
2478976

Mr Kongo :det är väldigt sällan man behöver schimsa om spelet för ventilerna före 4000-5000 mil OM den inte gått på max varvtal mycket o länge.Trimdelar finns det massor av :D


tack, äntligen någon som har läsförståelse :tungan ;)
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
TLRR skrev:
2478976 Rickar:Lessen o säga det men du har nog blivit lurad på vikten. Avgassystemet o de delar du beskriver ger aldrig några 16 kg. Jag har bytt ut MYCKET mer prylar än så och vägt varja pryl på en elektronisk våg som får med 10 dels gram och är uppe i ungefär 18-19 kilo lättare.

:6surkart
TLRR... kunde du inte låtit mig leva i skön ovisshet

:) ... faktum är att jag inte kommer hänga mig för det... det är inte JAG som spenderat 37 000 kr på blås och kolfiber... det är första ägaren :tungan

Jag har däremot lagt drygt 10 000 ytterligare på Powecomander, TRE-mod, mappning och bänkning... kanske vansinne men jag tyckte det var lite bortkastat av första ägaren att köpa Akra Evo utan att mappa om hojen :va

I vilket fall så är jag supernöjd med hojen förutom framgaffeln... den skall rivas i vinter och förses med Öhlinsfjädrar... sen får vi se vad ytterligare pengarna räcker till :D
 

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
KD
Hoj
TL1000S -00
Power Commander

Hej

Är det nån som har en Power Commander passande en TL1000 -00 till salu så kan ni höra av er till mig.
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
TLRR skrev:
2480072
Huvudsaken man är nöjd och har roligt.:D

Öhlins har inga fjädrar till våra hedenhös framgafflar. (om de inte har lagt till TLR i sitt sortement,har inte kollat nu) Men Wilbers har det o är minst lika bra om inte bättre,alla fall för plånboken.

ÄR nöjd och HAR roligt på min TLR :wiggle ingen fara...

Wilbers :va vem saluför dem???

... jag har faktiskt fått ett ungeffärligt pris på Öhlinskomponenter på ca 1000 pix. Vet dock inte om meken kollade i katalogen innan han lovade...

Vad annat finns det i gaffelväg som funkar utan att man blir ruinerad?
 

TLRR

Guest
Robster : Jag vill minnas du har ett Valve shim kit från HotCams är du nöjd med det ? Håller det bra kvalitet o stämmer måtten på tjockleken med vad det står på dom ?

Vet du om dom finns till TLR:en för de specar bara TL1000 ?

Tänkte fråga dig om jag får,innan jag mejlar dom.:)


Fredde83 skrev:
2479294 Alltid lika roligt att läsa dina inlägg :)

Tack så mycket.:rodnar :blah :såjaponken
 
Last edited:

TLRR

Guest
Det är för lite bilder i forumet nu. Lasse fram med hemligheterna nu :D

Robster,Ricken,Putte likaså ni andra. Kläm fram dem nu :argpådato :slicka

Nu är jag glad som satan för nästa vecka kommer mitt paket o då får du bilden jag lovat dig Ricken på vad jag använder.:fyllisar

Jag försöker liva upp tråden lite nu ju ba,för den har ju blivit för tråkig.
Tråka mig gärna,för nu pssssht knecktes 3 biran o nu jäklar skall här raggas på pizzerian o utanför pressbyrån.
Teeens :2cool ingen ser ju att man är gubbe bakom det mörka visiret eller jättebrillorna alla 70-talet.:D
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
TLRR skrev:
2480661 Det är för lite bilder i forumet nu. Lasse fram med hemligheterna nu :D

Robster,Ricken,Putte likaså ni andra. Kläm fram dem nu :argpådato :slicka

Nu är jag glad som satan för nästa vecka kommer mitt paket o då får du bilden jag lovat dig Ricken på vad jag använder.:fyllisar

Jag försöker liva upp tråden lite nu ju ba,för den har ju blivit för tråkig.
Tråka mig gärna,för nu pssssht öppnades 3 biran o nu jäklar skall här raggas på pizzerian o utanför pressbyrån.
Teeens :2cool ingen ser ju att man är gubbe bakom det mörka visiret eller jättebrillorna alla 70-talet.:D
Nä, men på kaggen lär det väl märkas :D

Jag har inga bilder på inga hemligheter.
Jag är lite i en svacka med hojen nu.
Lite besvärligt för jag litar inte helt på att den tänker hålla, så vi får se.
Men jag kommer nog inte sälja, utan köper en till den dagen jag får råd.
Typ.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top