TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Lördagens twin-träff blev mkt lyckad perfekt väder 27 hojar i lagom tempo det blev kanon.FAST VI BLEV BARA 4 TL-HOJAR :gnissla skärpning tl gubbar
 
Fy fan Ricken....det där låter inget vidare. :mad:

Försäkringsärende på båda hojarna då eller?

:pannkyss
 
J-Bone skrev:
Fy fan Ricken....det där låter inget vidare. :mad:

Försäkringsärende på båda hojarna då eller?

:pannkyss
Det är väl inte allt för många som har råd med helförsäkring. Så det blir till o pynta o se glad ut. Kommer att damsuga ebay efter prylar.
 
Fy fan säger jag bara!

Har ägnat er en tanke då och då nu under semestern.. Lider med er!!
Köra omkull e ju en sak, men praktpuckon som medvetet förstör grejerna skulle tamejfan bara slås ihjäl!!..och det MENAR jag verkligen!
Hoppas allt löser sig så bra det nu går och kan jag hjälpa till med nåt, vad som helst, så har du mitt nr..
 
Ricken skrev:
Det är väl inte allt för många som har råd med helförsäkring. Så det blir till o pynta o se glad ut. Kommer att damsuga ebay efter prylar.
Det sista som hände borde väl gå som parkeringsskada och med lite list kanske man kan få in dom andra skadorna där också
 
Är det någon av er som har bytt ut dämparen eller gafflarna till Öhlins eller något annat märke och som kan rekomendera detta.

Det man får som rekomendationer när man tar certet för bankörning är att byta ut dämparen och gafflarna istället för att trimma. Det är tydligen det som sänker tiden runt banan. Och som vi vet så byggde Suzuki TL1000R:en för superbike men vad finns det för kit och vart får man tag på det.
 
Last edited:
badcat skrev:
Hugget som stucket.. Men du får ju med Yoshi burkar på den ena.. :yoparty


Jo, det verkar ju iofs mysigt :)
Är det originalburkar på den andra månntro? :confused:

Men hur är det med servicebok på såhär "gamla" cyklar? Är det vanligt dom är borta eller?
Priset tycker jag verkar ligga "rätt" på båda cyklarna...
 
Strongliquid skrev:
Jo, det verkar ju iofs mysigt :)
Är det originalburkar på den andra månntro? :confused:

Men hur är det med servicebok på såhär "gamla" cyklar? Är det vanligt dom är borta eller?
Priset tycker jag verkar ligga "rätt" på båda cyklarna...
Japp hojen i den nedre annonsen ser ut att va helt orginal medans den övre har som sagt yoshi burkar miniblink osv lycka till
 
-=Alex=- skrev:
Är det någon av er som har bytt ut dämparen eller gafflarna till Öhlins eller något annat märke och som kan rekomendera detta.

Det man får som rekomendationer när man tar certet för bankörning är att byta ut dämparen och gafflarna istället för att trimma. Det är tydligen det som sänker tiden runt banan. Och som vi vet så byggde Suzuki TL1000R:en för superbike men vad finns det för kit och vart får man tag på det.

Jag har en Bitubo dämpare bak (mycket dämpare för liten peng!) och ska byta gaffelfjädrar och olja till WP eller Wilbers under vintern.

Ronny (TLRR) har en Wilbersdämpare bak och Wilbers fjädrar och olja fram.

För Wilbersgrejer kontakta www.wemi.nu

För Bitubo kontakta "TLSpilot" på TLplanet.com

Vill du prompt ha Öhlins så kontakta "00tiller" på TLplanet.com

Övriga tillverkare av fjädringskomponenter för TLR är:
Penske
WP
Maxton
Hyperpro
 
-=Alex=- skrev:
Är det någon av er som har bytt ut dämparen eller gafflarna till Öhlins eller något annat märke och som kan rekomendera detta.

Det man får som rekomendationer när man tar certet för bankörning är att byta ut dämparen och gafflarna istället för att trimma. Det är tydligen det som sänker tiden runt banan. Och som vi vet så byggde Suzuki TL1000R:en för superbike men vad finns det för kit och vart får man tag på det.

Mina bästa investeringar till hojen är en ny bakdämpare (Bitubo) och nya skivor fram (ISR). Efter detta blev hojen mycket trevligare!

Slip-on gör underverk på låg och mellanregistret på min hoj. Just nu har jag på orginal och det känns lite tråkigt. (besiktning)

Har ett större drev bak, 40 kugg är det största man kan ha utan att förlänga kedjan. Blev lite lättare att gasa upp på 2an... :)

En annan "bra grej" som nästan inte kostar nått är att dra en kabel från jorden på tändspolen till motorn eller till -pol på batteriet. Det har en tändens att ärja med tiden och ge dålig kontakt/gnista och det ger startsvårigheter, dålig gasrespons på låga varv och tjuvstopp på tomgång.

Ursäkta att jag lämnade ämnet men byt bakdämparen så kommer du bli jättenöjd! :tummenupp
 
Ja då har man lämnat in hojen för injustering i rullandelandsväg. Ska bli skoj och se vad effekten ligger på. Va tror ni man kan klämma ut med Akrablås och K&N filter? Va bör man ligga på orginal?
 
Fredde83 skrev:
Ja då har man lämnat in hojen för injustering i rullandelandsväg. Ska bli skoj och se vad effekten ligger på. Va tror ni man kan klämma ut med Akrablås och K&N filter? Va bör man ligga på orginal?

burkar, filter och ommappning blir ca 118-120 beroende på yttre förutsättningar, mer än så luktar glädjebänk.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top