TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Bara jag som är allergisk mot för mycket Krom....Krom ser plastigt ut,kolfiber och titan ska det vara:=)
 
Chiefen skrev:
Kan inte annat än att hålla med trots att jag föredrar S! Krom är PHETT!
Lite sådär off topic vill jag ändå påstå att den röda R:en är snäppet vassare. Fråga mig inte varför men en röd R ger mig nästan lite bula! hähä :tummenupp

Den här lacken är också jäääävligt najs!

1d896fe9.jpg
 
Den silverfärgade R:en var jela fet!! :yoparty :Bugar
Iofs tycker jag inte att den blå/vita är ful på något sätt men det är kul med lite annorlunda färger. Visserligen är den med flames typ......bläääääää...men ändå...hahahah
 
Chiefen skrev:
Den silverfärgade R:en var jela fet!! :yoparty :Bugar
Iofs tycker jag inte att den blå/vita är ful på något sätt men det är kul med lite annorlunda färger. Visserligen är den med flames typ......bläääääää...men ändå...hahahah


Lite mörkare silver så hade den varit super!
 
Fredde83 skrev:
Lite mörkare silver så hade den varit super!
Mer titan så skulle den va ok.
eller kanske såhär? :hihi
modeltl-r.JPG

Gillar inte blå/vit, eftersom de utrålar för mycket GSX-R 750...
kom igåg, DE HÄR E JU INGEN JÄVLA DUSSINHOJ:4skrika , så varför lura folk att tro de då?
 
Blå/vit e ju klassisk Sucka rejsing långt innan GSXR750 var påtänkt :7peta
Men jag kan hålla med till viss del, det blir nog någon egen lack för mej till vintern. :tomten
 
J-Bone skrev:
Blå/vit e ju klassisk Sucka rejsing långt innan GSXR750 var påtänkt :7peta
Men jag kan hålla med till viss del, det blir nog någon egen lack för mej till vintern. :tomten

Du tänker väl inte lacka om originalkåporna :fatta!
Eller har du skaffat räjsingkåpor ?
 
Det här med vevaxlar o lager,R-en har oljekanaler från båda ändar (S-en har en oljekanal har jag för mig ) av veven plus att de är bättre flöde igenom på R-en.Vid trimmning rekomonderas lättare o starkare vevstakar samt balansering av vev.Blockhalvorna är det inget problem med om man inte överstiger 11500 rpm (riktiga varvtal då mätaren missvisar 10%)över dessa varvtal flexar blockhalvorna för mycket och risk för ras är påtagligt.
S-en är oxå kännslig för höga bakhjulskörningar,där i är nog det största problemet med skurna vevlager.Från och med årsm. -00 på s-en är vevhuset och oljekanalerna uppgraderade som på R-motorn.

Trevlig Midsommar :fyllisar :)
 
TLRR skrev:
Det här med vevaxlar o lager,R-en har oljekanaler från båda ändar (S-en har en oljekanal har jag för mig ) av veven plus att de är bättre flöde igenom på R-en.Vid trimmning rekomonderas lättare o starkare vevstakar samt balansering av vev.Blockhalvorna är det inget problem med om man inte överstiger 11500 rpm (riktiga varvtal då mätaren missvisar 10%)över dessa varvtal flexar blockhalvorna för mycket och risk för ras är påtagligt.
S-en är oxå kännslig för höga bakhjulskörningar,där i är nog det största problemet med skurna vevlager.Från och med årsm. -00 på s-en är vevhuset och oljekanalerna uppgraderade som på R-motorn.

Trevlig Midsommar :fyllisar :)

:Bugar Kingen har talat.
 
J-Bone skrev:
Ska försöka hitta (gärna beggade och inpassade) räjskläder till henne. ;)

Ja det är riktigt,inte förstöra originalet på en framtida samlarhoj. :yoparty
Seså langa upp kortet nu och köp,så kan vi lacka samtidigt. :)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top