TL-tråden - v2 !

Tjusigt! Dumpa soptunnorna nu ;)

Har kolfiberslipons men får inte köra på sviestad med dem. Bara original. Så bytt tillbaka då det var körning igår och jag dessutom skrapade ner puckarna för första gången.

Där ser du med kolfiberslipons.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1314968314.015976.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1314968314.015976.jpg
    97.8 KB · Visningar: 63
  • ImageUploadedByTapatalk1314968336.921506.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1314968336.921506.jpg
    240.7 KB · Visningar: 67
Har kolfiberslipons men får inte köra på sviestad med dem. Bara original. Så bytt tillbaka då det var körning igår och jag dessutom skrapade ner puckarna för första gången.

Där ser du med kolfiberslipons.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nice, man glömmer aldrig sitt första knäskrap inte:yoparty
 
Har kolfiberslipons men får inte köra på sviestad med dem. Bara original. Så bytt tillbaka då det var körning igår och jag dessutom skrapade ner puckarna för första gången.

Där ser du med kolfiberslipons.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Puh, vart lite rädd där ett tag. ;)
Måste bara säga det igen; TLS är fan den snyggaste hojen alla kategorier! Fan jag är nästan lite kär i dom!:rolleyes:

Själv va jag å besiktade i fredags med soptunnorna monterade. Killen frågade varför den inte lät nåt.. Sen frågade han om mina bankörda supercorsa funkade bra i regn. "Åker aldrig i regn svarade jag med ett flin. varsågod och kör försiktigt sa han när han lämnade över det blanka papperet. :tummenupp
 
Last edited:
Nice, man glömmer aldrig sitt första knäskrap inte:yoparty

Nej det kändes jävligt bra, skrek i hjälmen av glädje sen skrapade jag nästan varenda kurva sen och fick gå upp i gul grupp om jag ville, inte illa andra veckan med körkort :)

Puh, vart lite rädd där ett tag. ;)
Måste bara säga det igen; TLS är fan den snyggaste hojen alla kategorier! Fan jag är nästan lite kär i dom!:rolleyes:

Själv va jag å besiktade i fredags med soptunnorna monterade. Killen frågade varför den inte lät nåt.. Sen frågade han om mina bankörda supercorsa funkade bra i regn. "Åker aldrig i regn svarade jag med ett flin. varsågod och kör försiktigt sa han när han lämnade över det blanka papperet. :tummenupp

Hehe! Ja den är inte vacker med soptunnorna som J-Bone uttryckte dem, undrar hur Suzuki tänker då även Gixxer har samma utseende på relativt nya modeller. Man får sjukt många blickar och barn älskar de, hänger ut genom fönster och filmar med mobiler och hela köret. :P

Haha, men de var godkända iaf?
 
Last edited:
Nej det kändes jävligt bra, skrek i hjälmen av glädje sen skrapade jag nästan varenda kurva sen och fick gå upp i gul grupp om jag ville, inte illa andra veckan med körkort :)



Hehe! Ja den är inte vacker med soptunnorna som J-Bone uttryckte dem, undrar hur Suzuki tänker då även Gixxer har samma utseende på relativt nya modeller. Man får sjukt många blickar och barn älskar de, hänger ut genom fönster och filmar med mobiler och hela köret. :P

Haha, men de var godkända iaf?

Du har inspirerat mig. Jag ska fan gap-modda i vinter jag med! Sjukt snyggt!:tummenupp
Ja grattis till knäskrapet och körkortet också förresten.

Jorå, däcken va godkända, men snubben var på ett strålande humör. Sen va han ju knutte själv och det lär ju också ha hjälpt. Han rullade den rakt igenom på typ tre minuter.
"-Äh, jag vet ju att du har koll på grejerna" sa han när han sket i framhjulslagertestet. Han provade tutan och sa hej då..
Så skulle det va me bilskrället med!:D
 
Last edited:
Jaha... så har man bytt drivpaket i helgen till ett EK någonting drivpaket 5 från addemoto och verkar fungera riktigt bra. :tummenupp

Glad och nöjd efter helgens bravader så upptäckte jag i morse att kopplingscylindern läcker bromsvätska...

Suuuuck. Antagligen är det packningen som har gett upp och det ser ut att vara för mycket jobb att byta bara den så nu undrar jag om någon vet vad en ny kopplingscylinder kostar ungefär och om det är typ universalgrej eller måste vara specifik för TLR?

Jag är inte så sjukt sugen på att mecka bort resten av säsongen utan tänkte spara sånt här till vintern. :huvet

Edit: hittade vad jag tror är rätt reparationssats för rimlig peng på 24mx så det får införskaffas i morgon. :)
 
Last edited:
Nu börjar jag tveka här, går det att byta packning i slavcylindern eller måste man byta hela cylindern?
Det kitet på 24 mx klargör inte om det är master eller slave som kitet är till för men jag misstänker att det är till master. :(
 
Nu börjar jag tveka här, går det att byta packning i slavcylindern eller måste man byta hela cylindern?
Det kitet på 24 mx klargör inte om det är master eller slave som kitet är till för men jag misstänker att det är till master. :(

Jorå har bytt den själv. Gick bara in på närmsta mc affär o beställde packningen. Lite meckigt o byta bar man måste var jäkligt noggrann när man trycker tillbaka cylindern så den går rakt in annar läcker det igen efter ett litet tag. Been there, done that. :huvet
 
Jorå har bytt den själv. Gick bara in på närmsta mc affär o beställde packningen. Lite meckigt o byta bar man måste var jäkligt noggrann när man trycker tillbaka cylindern så den går rakt in annar läcker det igen efter ett litet tag. Been there, done that. :huvet

Ok hur mycket fick du ge för det? Var det bara packning eller hela altet?
Jag har ingen aning om vad som ingår i paketet dom som försöker kränga för 1600 kr på AVA MC och DIN MC men jag beställde nyss reparationskit på Ebay för cirka 250 kr.

http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-TL...rcycle_Parts&hash=item5d2fcd70b2#ht_837wt_907

Det borde väl fungera? :)
 
Så där såg de ut de jag beställde från Sulas, fick betala nästa 300:- :tummenupp

Sweet! Men att dom fanns att köpa i Sverige trots allt, dom andra försökte ju sälja hela grejen till mig komplett så det bara var att montera på slangarna och köra. Tur att man är snåldum ibland. :rolleyes:

Nu ska jag bara vänta på att få det hemlevererat från UK...

Edit: eller vafan, går det att hitta i Stockholm måntro? Jag är så sugen på att köra tills säsongen är slut så kan lika gärna köpa en till. :gnissla
 
Som nämnts tidigare är ett tips för snåljåpar som är less på rotationsdämparen att sätta dit en r1-dämpare (04-06)! så här vart min. Synd att jag inte gjorde detta i somras , vill verkligen ut å testa på bana!

"Öhlinsfästet" skar en lokal firma ut ur 12mm alu.
 

Bifogat

  • 2011-09-05_23-36-35_656.jpg
    2011-09-05_23-36-35_656.jpg
    207.8 KB · Visningar: 97
Last edited:
Blev skrapad av en lastbil i en korsning imorse... (med B12'an, inte TLR'en)

Knäckt fotpinneplatta, blinkers borta och skrapad bakdel.

Nån som vet vad det kan kosta att lacka om bakdelen? Kanske tips på någon bra i STHLM området?
 
Blev skrapad av en lastbil i en korsning imorse... (med B12'an, inte TLR'en)

Knäckt fotpinneplatta, blinkers borta och skrapad bakdel.

Nån som vet vad det kan kosta att lacka om bakdelen? Kanske tips på någon bra i STHLM området?
Mysigt, närkontakt så där på morgonen. Hur gick det med dig då?
 
Ready for race! "Kraschkåpor" och R1 dämpare! Till helgen ska jag försöka få på kraschpuckarna med, men fick inte loss genomgående bulten. Någom som har tips? Är det vilja våld och vaselin eller ngt knep?

0241dd55-c27f-ca82.jpg


0241dd55-c2b1-ac59.jpg


0241dd55-c2d1-85cc.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Ready for race! "Kraschkåpor" och R1 dämpare! Till helgen ska jag försöka få på kraschpuckarna med, men fick inte loss genomgående bulten. Någom som har tips? Är det vilja våld och vaselin eller ngt knep?

0241dd55-c27f-ca82.jpg


0241dd55-c2b1-ac59.jpg


0241dd55-c2d1-85cc.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

snygga kåpor :tummenupp den sitter hårt mutter så man får ta i lite för att lossa den kommer inte ihåg momentet i huvudet men tror det är runt 90nm
 
Fick min nya packning till slavcylindern och satte dit den idag, den kändes lite slapp när jag monterade på den men det har inte börjat läcka än iaf.! Fifan vad glad man är nu! :tummenupp
 
Tänkte modda min tlr lite i vinter.Gör det verkligen nån skillnad med en tre modul?
Tänkte även ta bort org.stänkan.Måste man kapa bort den eller går den att skruva bort?Har inte hojen hemma.Står i ett annat garage så jag kan inte kolla just nu.
Mvh:Anders
 
Hej! ramlade med min cagiva navigator och skadade då vävelföraren som går in i motorn. Den vart böjd. Detta är ju en tl1000s motor så jag undrar om det är någon här på Tl-tråden som har en sådan liggandes.. Kanske inte världens vanligaste sak att ha liggandes men det kanske är nån som har en reservdelsmotor liggandes där man kan bli vid denna tingest!! Eller om någon vet med sig någon skrot som har en kraschad Tl1000s!!
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top