TL-tråden - v2 !

Du menar smutsig? ;)

Läker den olja?
Du har ett plåtbleck framför boxen som ska bort när du ska byta. Bort med genratorkåpan, sen bort med blecket. Ut med det gamla in med det nya.

bort med generatorkåpan? :va
har för mig det är bara bort med drevet... sen blecket, sen är det ju lika bra att byta packningen vid drevet också när man ändå har grejjerna bortskruvade.
 
bort med generatorkåpan? :va
har för mig det är bara bort med drevet... sen blecket, sen är det ju lika bra att byta packningen vid drevet också när man ändå har grejjerna bortskruvade.
kanske är så, det är en "flik" på blecket som sticker in under nåt, kanske bara är ett litet hål då...?
 

Bifogat

  • boner.JPG
    boner.JPG
    141.3 KB · Visningar: 52
Måste bara få hora lite...
TLR M4 monterat, oljekylaren flyttad, fancy tryckplatta på plats, omlackerad, dekaler påklistrade, lågprofilkuts, Öhlins styrdämpare och ett kolfibertankskydd från Geelong.

(klicka för stora bilder)

Notera hemmasnickrade hållaren för oljekylaren...












 
Last edited:
Härligt Octo, det var fan på tiden du fick fingrarna ur. :tummenupp
 
Last edited:
Jag gillar när du horar Octo. Mycket vackert. Jag har ett liknande tankskydd liggandes från ART i kolfiber. Har bara aldrig monterat det:-)
 
Snart dags för däckbyte för TLRen och jag vet inte riktigt vad jag ska slänga på. Har kört med Pilot Power 2CT nu men funderar på ett Pilot Road 2 istället. Hade ett Road 2 när jag åkte till alperna och det funkade bra fram tills mötet med trallskruven. :huvet

Vad kör ni andra på?
 
Snart dags för däckbyte för TLRen och jag vet inte riktigt vad jag ska slänga på. Har kört med Pilot Power 2CT nu men funderar på ett Pilot Road 2 istället. Hade ett Road 2 när jag åkte till alperna och det funkade bra fram tills mötet med trallskruven. :huvet

Vad kör ni andra på?
Jag frågade Tom på hojdäck sist när jag skulle byta. Dunlop sportmax sportsmart fick jag rådet att köpa, jag har nu kört 7 bandagar på det, med värmare, o jag grejar 3-5 dagar till utan problem. Ta en titt på dom.
 
Ja det är inte så att det direkt känns jätte kul att behöva sälja, men när man känner att tiden inte riktigt räcker till att köra den så finns det inte mycket att välja på. Sedan har suget efter något som hela familjen kan njuta av blivit för stort för att ignorera längre. Älskar verkligen hojen, så jag hoppas någon entusiast tar över den efter mig :tummenupp
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top