TL-tråden - v2 !

Du menar smutsig? ;)

Läker den olja?
Du har ett plåtbleck framför boxen som ska bort när du ska byta. Bort med genratorkåpan, sen bort med blecket. Ut med det gamla in med det nya.

bort med generatorkåpan? :va
har för mig det är bara bort med drevet... sen blecket, sen är det ju lika bra att byta packningen vid drevet också när man ändå har grejjerna bortskruvade.

bort med generatorkåpan? :va
har för mig det är bara bort med drevet... sen blecket, sen är det ju lika bra att byta packningen vid drevet också när man ändå har grejjerna bortskruvade.
kanske är så, det är en "flik" på blecket som sticker in under nåt, kanske bara är ett litet hål då...?

Bifogat

• boner.JPG
    boner.JPG
    141.3 KB · Visningar: 52
Måste bara få hora lite...
TLR M4 monterat, oljekylaren flyttad, fancy tryckplatta på plats, omlackerad, dekaler påklistrade, lågprofilkuts, Öhlins styrdämpare och ett kolfibertankskydd från Geelong.

(klicka för stora bilder)

Notera hemmasnickrade hållaren för oljekylaren...

Last edited:
Härligt Octo, det var fan på tiden du fick fingrarna ur. :tummenupp

Last edited:
Jag gillar när du horar Octo. Mycket vackert. Jag har ett liknande tankskydd liggandes från ART i kolfiber. Har bara aldrig monterat det:-)

Snart dags för däckbyte för TLRen och jag vet inte riktigt vad jag ska slänga på. Har kört med Pilot Power 2CT nu men funderar på ett Pilot Road 2 istället. Hade ett Road 2 när jag åkte till alperna och det funkade bra fram tills mötet med trallskruven. :huvet

Vad kör ni andra på?

Snart dags för däckbyte för TLRen och jag vet inte riktigt vad jag ska slänga på. Har kört med Pilot Power 2CT nu men funderar på ett Pilot Road 2 istället. Hade ett Road 2 när jag åkte till alperna och det funkade bra fram tills mötet med trallskruven. :huvet

Vad kör ni andra på?
Jag frågade Tom på hojdäck sist när jag skulle byta. Dunlop sportmax sportsmart fick jag rådet att köpa, jag har nu kört 7 bandagar på det, med värmare, o jag grejar 3-5 dagar till utan problem. Ta en titt på dom.

Ja det är inte så att det direkt känns jätte kul att behöva sälja, men när man känner att tiden inte riktigt räcker till att köra den så finns det inte mycket att välja på. Sedan har suget efter något som hela familjen kan njuta av blivit för stort för att ignorera längre. Älskar verkligen hojen, så jag hoppas någon entusiast tar över den efter mig :tummenupp

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!