TL-tråden - v2 !

Funderar på att testa Maxxis Presa nästa gång, verkar prisvärda som fan... har kört på beggade rejsdäck de senaste säsongerna men våtgreppet e ju sådär.... heheh :näsblod
 
Är det någon som har koll på vart sjutton jag kan få tag på ett framlyse till en R någon stans i sverige, verkar ju bara finnas på Ebay och det säljs tydligen inga nya heller. Så om det är nån som har nån aning får ni gärna PMà.

/Jerry
 
50D

Va kör du?

Jag har ingen än, kollar runt efter en kamera nu och frågade eftersom jag hade för mig att du körde Nikon och Ricken Canon. 50D börjar jo onekligen hamna i en attraktiv prisklass nu men kommer man att nyttja alla funktioner samt släpa med sig kameran om man ger sig iväg på stan/kortare svängar.

Sticker till USA till hösten igen så det blir nog ett inköp där om dollrkursen är gynnsam.

Funderar på en Powershot G-11 just för formatet och funktionerna.
 
Är väl lite rädd att bli blåst eftersom det nästan uteslutande är privatpersoner som har haft lysen på "Egay" hitills. Känns lite mer safe att handla av en firma isf.

Enda är att kolla runt på skrotar om du ska ha i Svärje eller beställa via Suzuki ÅF. Annars är Evil bay jävligt bra faktiskt, har handlat tonvis med grejjer och aldrig haft problem. Ett annat alternativ är ju via köp/sälj på TL forumen.
 
Jag har ingen än, kollar runt efter en kamera nu och frågade eftersom jag hade för mig att du körde Nikon och Ricken Canon. 50D börjar jo onekligen hamna i en attraktiv prisklass nu men kommer man att nyttja alla funktioner samt släpa med sig kameran om man ger sig iväg på stan/kortare svängar.

Sticker till USA till hösten igen så det blir nog ett inköp där om dollrkursen är gynnsam.

Funderar på en Powershot G-11 just för formatet och funktionerna.

Jo, bytte till Canon för att det är lite bättre utbud på objektiv. Både nya och beg.

Nikons objektiv har en tendens till att vara dyrare är min uppfattning.

50D är gammal nu, men duger gott. De viktiga är ju bra objektiv! :)
 
Har nu bytt oringen vid kopplingskåpan men det fortsätter att läcka. någon som vet om det varit poblem med kåporna ? någon som har en att sälja?:confused:
 
Potentiellt köp av TL1000R

Hälsningar från Österbotten, Finland..

Tackar allihopa för en bra tråd!

Nu har jag en eller två frågor angående Suzuki TL1000R!

Skulle någon kunna göra en "checklist" över vad man bör kontrollera noggrant vid köp av en TLR!?

MVH Jonas från Saunalandia
 
Last edited:
Har nu bytt oringen vid kopplingskåpan men det fortsätter att läcka. någon som vet om det varit poblem med kåporna ? någon som har en att sälja?:confused:
Det var en 97'a sa du. Den har en lite annorlunda kåpa som lättare läcker. Det finns två huvudsakliga anledningar till det:

1. Konstruktionsfel. Det är en liten flik på packningen som ska in i ett spår i kåpa. Det spåret är på insidan av packningsspåret vilket gör att det kommer in olja i packningsspåret. Då läcker den lättare ut.

2. Kåpan har dragits åt för hårt nån gång. I varje bulthål i kåpan sitter en liten stålcylinder. Drar man kåpan för hårt så kan dessa pressas ner för långt vilket gör att hur hårt man sen drar åt den så sitter den inte tätt.

Lösningar:
1. Skär bort den lilla fliken på packningen och lägg packningssilikon i spåret.
2. Studera distanserna noga och om det går, pressa ut dem och fila ner dem 0,5-1mm. Sätt därefter tillbaks dem och dra INTE åt kåpan mer än ca 5-6Nm.
3. Köp en kåpa och en packning till en TLS -98 eller senare. Den har en annan packning som tätar bättre. Jag kan ha en sån att sälja, men jag måste kontrollera det. Har även minst en -97-kåpa som har varit tät på min hoj iaf...
 
Min cykel ger en jävla massa avgassmälar.
vid 3-4k så smäller det som fan, och det är riktigt jobbigt.

Har fixat packningen mellan ljuddämparna och röret, och har inte den vakum historien mellan cylindrarna.

Är nästa sak att kolla läckaget mellan cylindrar och rör?
 
Det var en 97'a sa du. Den har en lite annorlunda kåpa som lättare läcker. Det finns två huvudsakliga anledningar till det:

1. Konstruktionsfel. Det är en liten flik på packningen som ska in i ett spår i kåpa. Det spåret är på insidan av packningsspåret vilket gör att det kommer in olja i packningsspåret. Då läcker den lättare ut.

2. Kåpan har dragits åt för hårt nån gång. I varje bulthål i kåpan sitter en liten stålcylinder. Drar man kåpan för hårt så kan dessa pressas ner för långt vilket gör att hur hårt man sen drar åt den så sitter den inte tätt.

Lösningar:
1. Skär bort den lilla fliken på packningen och lägg packningssilikon i spåret.
2. Studera distanserna noga och om det går, pressa ut dem och fila ner dem 0,5-1mm. Sätt därefter tillbaks dem och dra INTE åt kåpan mer än ca 5-6Nm.
3. Köp en kåpa och en packning till en TLS -98 eller senare. Den har en annan packning som tätar bättre. Jag kan ha en sån att sälja, men jag måste kontrollera det. Har även minst en -97-kåpa som har varit tät på min hoj iaf...

Ok får kolla upp detta åker dock på semester morgon och kommer hem på torsdag men kolla pp om du hade nån kåpa ifall att och hur mycket du vill ha för den.
tackar för tipsen/ Mattias
 
Min cykel ger en jävla massa avgassmälar.
vid 3-4k så smäller det som fan, och det är riktigt jobbigt.

Har fixat packningen mellan ljuddämparna och röret, och har inte den vakum historien mellan cylindrarna.

Är nästa sak att kolla läckaget mellan cylindrar och rör?
Kolla att det är tätt mellan grenröret från bakre cylindern och avgassystemet. Det sitter en packning där på orginalsystemen, men det har man ofta inte på tredjepartssystem. Avgaspasta kan hjälpa att täta. Jag har samma problem på mitt M4 och hade även på mitt förra D&D.

Ok får kolla upp detta åker dock på semester morgon och kommer hem på torsdag men kolla pp om du hade nån kåpa ifall att och hur mycket du vill ha för den.
tackar för tipsen/ Mattias
Ska leta.
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top