TL-tråden - v2 !

Tänkte att det var dags att slänga upp lite bilder på vinterprojektet som snart är klart. Saknas skylthållare och lite klibbor annars så.

Blev en hellack pga att hojen hamnade på sidan förra sommaren och fick en trasig kåpa och ett repigt avgassystem. Pedant som man är så kunde man ju inte köra vidare med en repig hoj. Nu blev det så här istället.

Militärgröna kåpor och blanksvarta fälgar. 2-1 system av okänt märke med tillfällig besiktningsljuddämpare på. Letar efter billigt slipon om det är någon som har ett över. GSXR framskärm. Plus en massa andra små moddar hit och dit.

Vad tycker ni? Jag är grymt nöjd iallafall :tummenupp

Snyggt, jag har ett mig kolfiberslipon liggandes. Det andra sköt jag loss bakstycket på... Packade om dom förra sommaren. PMa din adress så får du det om du står för frakten...
 
jo jag kollade det och synkade den i höstas den var lite off på synkningen, gick bra jämnare och mjukare efteråt, men det kvartstod fortfarande det där ryckandet vid 3000 varv.
därför misstänker jag att det kan ha att göra med nån mappning eftersom att den går så jäkla sött annars, och om det kan ha blivit såhär om det eventuellt suttit andra burkar på den när dom mappade den från början?

edit:

hittade det här på micapeak.com

What are "the Stumbles"?
...

Du har med allra största sannolikhet INTE en orginal-ECU. De är rätt svåra att hitta faktiskt.
TLS'ens ECU har ett EEPROM där all kod och all data ligger, och enda sättet att programmera om det är att öppna ECU'n, löda loss EEPROM'et, radera det och skriva in ny data. I övrigt tror jag att orginal-ECU'n var identisk med sina efterföljare.
Det kom dessutom en ny programvara med ny data iom årsmodell 98 (den "riktiga" 98'an och inte 97-or sålda 98...) som har andra mappningar, och som det ser ut även lite annan programvara. Det gjordes för att senare TLS har andra toppar med andra flöden.

Om du kan posta det reservdelsnummer du har på din ECU, dvs det som börjar heter 32920-02FXX, där XX är ett par siffror, så kan jag tala om vad du har för ECU.

Har du en TRE på hojen? Vet du inte vad det är, sök i tråden. Det finns säkert ett hundratal inlägg om det. ;)

Vad tycker ni? Jag är grymt nöjd iallafall :tummenupp

Intressant färg. :tummenupp

Inga tankar på några enstaka dekaler? Tex SUZUKI på tanken?
 
Last edited:
Intressant färg. :tummenupp

Inga tankar på några enstaka dekaler? Tex SUZUKI på tanken?

Jo jag har tänkt sätta SUZUKI i blanksvart på tanken, något mindre än original. Sedan är jag sugen på att sätta texten "one liter duc eater" någonstans för att jävlas med min ducatist till granne :tummenupp
 
jag bytte blinkers. men de är 'led' så resistansen blev anorlunda och blinkar snabbare än orginal. jag antar att jag måste sätta dit ett motstånd på + eller - tråden (borde vellan inte spela nån roll man vill ju bara ha en last).

Någon som har lite info om detta? Ohm? hur många watt skamotståndet klara osv?

Tack för hjälpen.
 
jag bytte blinkers. men de är 'led' så resistansen blev anorlunda och blinkar snabbare än orginal. jag antar att jag måste sätta dit ett motstånd på + eller - tråden (borde vellan inte spela nån roll man vill ju bara ha en last).

Någon som har lite info om detta? Ohm? hur många watt skamotståndet klara osv?

Tack för hjälpen.

du kan köpa på biltema.
det är effektmotstånd om jag inte har fel förmig på 20 Ohm.
kostar 35kr st på biltema.

Man bryggar mellan + och -
 
du kan köpa på biltema.
det är effektmotstånd om jag inte har fel förmig på 20 Ohm.
kostar 35kr st på biltema.

Man bryggar mellan + och -
7 Ohm IIRC. Men köp bara de som de har på Biltema. Funkar för ett bra pris.

Viktig poäng att det ska sättas dit parallellt med blinkersen, dvs mellan + och -.

EDIT: Upplagt för misstolkning. De på Biltema har ett bra pris, därmed inte sagt att du endast ska köpa dessa.:glömdet
 
Last edited:
xpansionskärlet.

Tog ju lös kåporna när jag letade elfelet, kommer inte ihåg hur slangarna från expansionskärlet satt. Spelar det någon roll vilken sida slangarna sitter på?!?
 
Tänkte kolla med er här om de någon här som har "grepptejp på tank" typ "stompgrips".... :confused:

Någon som har något att rekommendera? Webbsida att köpa på :va
Var på bana förra helgen o körde, hade problem o få bra fäste på tanken :rolleyes:
 
Tänkte kolla med er här om de någon här som har "grepptejp på tank" typ "stompgrips".... :confused:

Någon som har något att rekommendera? Webbsida att köpa på :va
Var på bana förra helgen o körde, hade problem o få bra fäste på tanken :rolleyes:
techspec snake skin, det tänker jag köpa. Beställ från usa tror, kamikaze kid kan hända säljer dom. Racerepairs.

Tog ju lös kåporna när jag letade elfelet, kommer inte ihåg hur slangarna från expansionskärlet satt. Spelar det någon roll vilken sida slangarna sitter på?!?
En är väl lägre som är från kylardn o en högre som är övertrycksrinnautslangen. Eller?
 
Last edited:
techspec snake skin, det tänker jag köpa. Beställ från usa tror, kamikaze kid kan hända säljer dom. Racerepairs.

På Racerepairs säljer de Tank Tredz.
Techspec snake skin och Tank Tredz ska vara snällare mot skinnstället än Stompgrips.

Men har inte hittat någon som passar direkt på TLR tanken, bara universal
 
med lite joxande idag och isärtagning och petande i allt möjligt fick jag den att gå riktigt bra, tps och synk var helt okej stift likaså.
Hade iaf isär allt möjligt och rengjorde och fixade och nu var den lite rå bara just när den var kall när den vart varm gick den riktigt fint och mysigt.
Kunde köra rondeller på 3an utan att vara rädd för tvärryck och andra otrevligheter, ska ta och köpa iridiumstift imorrn när dom har öppet för att se om det inte kan bli ännu bättre till och med
 
med lite joxande idag och isärtagning och petande i allt möjligt fick jag den att gå riktigt bra, tps och synk var helt okej stift likaså.
Hade iaf isär allt möjligt och rengjorde och fixade och nu var den lite rå bara just när den var kall när den vart varm gick den riktigt fint och mysigt.
Kunde köra rondeller på 3an utan att vara rädd för tvärryck och andra otrevligheter, ska ta och köpa iridiumstift imorrn när dom har öppet för att se om det inte kan bli ännu bättre till och med

Bosch UR3CC köpte mina på Meca i Luleå tror jag... Billigare än Iridium och jag har haft mina i två säsonger, inne på 3e nu:-)
 
Tänkte att det var dags att slänga upp lite bilder på vinterprojektet som snart är klart. Saknas skylthållare och lite klibbor annars så.

Blev en hellack pga att hojen hamnade på sidan förra sommaren och fick en trasig kåpa och ett repigt avgassystem. Pedant som man är så kunde man ju inte köra vidare med en repig hoj. Nu blev det så här istället.

Militärgröna kåpor och blanksvarta fälgar. 2-1 system av okänt märke med tillfällig besiktningsljuddämpare på. Letar efter billigt slipon om det är någon som har ett över. GSXR framskärm. Plus en massa andra små moddar hit och dit.

Vad tycker ni? Jag är grymt nöjd iallafall :tummenupp

Fräckt!
Vad är det för kuts du har?
 
Tog ju lös kåporna när jag letade elfelet, kommer inte ihåg hur slangarna från expansionskärlet satt. Spelar det någon roll vilken sida slangarna sitter på?!?

En är väl lägre som är från kylardn o en högre som är övertrycksrinnautslangen. Eller?

Precis. Den nedre till kylaren så att expansionskärlet kan fylla på kylaren när den svalnar. Den övre skall till avrinningen.:tummenupp
 
Tja!
Är det någon här som har koll på vad framhjulslagret har för nummer? :va
Så jag kan åka till SKF och köpa ett utan att behöva rivaisär och kolla.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top