TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Syns ju hur tydligt som helst att han hade RC8an i skallen när han byggde luftburken. :D

Tja!
Är det någon här som har koll på vad framhjulslagret har för nummer? :va
Så jag kan åka till SKF och köpa ett utan att behöva rivaisär och kolla.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...roupID/270292/Group/FRONT_WHEEL_MODEL_V_W_X_Y
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

foook :näsblod
Jag har funderat länge på hur man skulle göra för att montera en kompressor på tillern... :D

Får väll muta honom så han tilvlerkar ett kitt... :hihi

:hej

Skaplig framände på en TL om jag får säga det själv... ;)

-klipp-

Satan va kul det ska bli att testa! Regnar idag tyvärr... :-(

:Bugar :Bugar
Phett ös Jocke, ser grymt najs ut!! :tummenupp
Lite avis är man ju.

Tänkte att det var dags att slänga upp lite bilder på vinterprojektet som snart är klart. Saknas skylthållare och lite klibbor annars så.

Blev en hellack pga att hojen hamnade på sidan förra sommaren och fick en trasig kåpa och ett repigt avgassystem. Pedant som man är så kunde man ju inte köra vidare med en repig hoj. Nu blev det så här istället.

Militärgröna kåpor och blanksvarta fälgar. 2-1 system av okänt märke med tillfällig besiktningsljuddämpare på. Letar efter billigt slipon om det är någon som har ett över. GSXR framskärm. Plus en massa andra små moddar hit och dit.

Vad tycker ni? Jag är grymt nöjd iallafall :tummenupp

mg5775small.jpg

:tummenupp
Me like it alot. :)

Alltid kul med annorlunda lack, imho.

:hej
 
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Tänkte att det var dags att slänga upp lite bilder på vinterprojektet som snart är klart. Saknas skylthållare och lite klibbor annars så.

Blev en hellack pga att hojen hamnade på sidan förra sommaren och fick en trasig kåpa och ett repigt avgassystem. Pedant som man är så kunde man ju inte köra vidare med en repig hoj. Nu blev det så här istället.

Militärgröna kåpor och blanksvarta fälgar. 2-1 system av okänt märke med tillfällig besiktningsljuddämpare på. Letar efter billigt slipon om det är någon som har ett över. GSXR framskärm. Plus en massa andra små moddar hit och dit.

Vad tycker ni? Jag är grymt nöjd iallafall :tummenupp

mg5775small.jpg

Säljande koncept till militären istället för dom gamla 258orna :p
 

Mickett

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Luleå
Hoj
98 Suzuki TL1000S
Bosch UR3CC köpte mina på Meca i Luleå tror jag... Billigare än Iridium och jag har haft mina i två säsonger, inne på 3e nu:)

låter ju som ett bra alternativ, tror jag har 4st nya UR3CE liggandes hemma.
Sista bokstaven innebär ju bara att det är nickel-yttrium istället för koppar så tror jag ska testa ett sånt isåfall så kanske den blir som ny hehe
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Nu ska jag berätta en sjuk liten historia. Den blir lite lång, men läs och förundras. Det gör jag.

Var ute på premiärturen igår med hojen, första turen sedan slutet på juni förra året. Ställde på hojen på morgonen och tecknade försäkring dagen innan, halv.

Åkte till min polares jobb och fixa med backspeglarna och skylhållare, blev kanon nöjd. Hojen gick hur bra som helst, lite väl effektiv ljuddämpare men det kommer ju åtgärdas efter besiktning tack vare Kohais hjälp:tummenupp

Efter meket blev det fika på stan, hittade en 100:- på backen ute på fiket. Där borde jag sett varningssignalen...

Åkte vidare till grannstan och gick på födelsedagsfika. Hojen rulla på så fint och allt kändes hur bra som helst.

På väg hem från fikan på en 50-sträcka känner jag att det slår till ytterst lite i styret och hör samtidigt en skarp metallsmäll. Pjoink typ. :confused:

Vad fan var det tänkte jag... Efter 10-20 m känner jag att hojen börja orma sig lite. Kör in på en busshållplats direkt. Känner en doft av bränd olja, tittar ner mellan benen och ser hur min 6 mil gamla Shell Advance Olja pissar ut i en stor pöl. Vrider av tändningen direkt. Ställer hojen på stödet och tittar in under motorn.

BLOCKET HAR SPRUCKET! What the fuck!!! :va

När oljan slutat forsa ser jag sprickan. Den är parallellt med oljepluggen i högra blockhalvan. Det är som en flik inåt precis i skarven mellan blocken. Ser på biten som vikts in att något slagit i den. Hmmmm:confused:

Går tillbaka längs vägen där till där oljesträngen börjar. Ser att det 5 dm innan oljan är ett färskt jack i asfalten. Letar i kring och ser en rostig gammal bult ligga. Tar upp den och ser att den har färskt metall fram nött... Ja ni förstår nu vad som hänt.

Jag har lyckats träffa en ensam jävla bult med framdäcket med sådan precision att den slår upp rakt under motorn på någon vek plats och trycker hål i blocket. :näsblod

Otur? Vad är det...

Lägger upp bilder på skadan och den skyldiga bulten i eftermiddag.
 

Mars

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Ödåkra
Hoj
Speed Triple 1050, RD350
Jag funderar på att skaffa mig en TLS och har en liten fråga om 98:eek:rna. Om man har den uppdaterade kylningen, är det något annat som uppdaterats efter det som gör det värt att satsa på en 99?

Edit: Sjuk otur för den delen :confused:
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag funderar på att skaffa mig en TLS och har en liten fråga om 98:eek:rna. Om man har den uppdaterade kylningen, är det något annat som uppdaterats efter det som gör det värt att satsa på en 99?

Edit: Sjuk otur för den delen :confused:
Vad jag vet - nej.
Jag vet dock inte om de gjorde alla ändringar samtidigt - kylning, toppar, ecu, styrdämparfäste, motorlager etc, men var det så, så är 98'an och 99'an identiska bortsett från lack och dekaler, samt kanske EGR (avgasåterföring), som kom nåt år därikring...

Jag skulle rekommendera en 99'a eller senare för den som vill vara säker.
 

Mars

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Ödåkra
Hoj
Speed Triple 1050, RD350
Tackar, det ligger ett par 98:eek:r på blocket nu inom räckhåll =). Känns dxe rätt i övrigt kan det nog vara värt en liten chans.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tackar, det ligger ett par 98:eek:r på blocket nu inom räckhåll =). Känns dxe rätt i övrigt kan det nog vara värt en liten chans.
Dubbelkolla dem så att de inte är sena 97-specade hojar som reggades 98. Lättast att se är om det sitter en inkopplad sensor längst ner till vänster på kylaren, sett i hojens färdriktning.

Har sett mer än en 98'a som egentligen är en 97'a.
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tack vare min gode vän Andreas7902 så är motorn numera ur hojen, och till stor del isärplockad. Imorgon spräcker vi blocket, sedan blir det iväg på alusvetsning om allt går som det ska. Än finns det hopp. Tack för att du finns och tar dig tid Andreas! :tummenupp

Orkade inte lägga upp bilder idag, gör det imorgon så ni får se missödet.
 

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
Behöver reparera en liten skrapa på kåpan. har en gul TL IOOOR-OO vilken färgkod gäller? finns den att köpa på biltema?

Tack för hjälpen.

/N
 

Mickett

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Luleå
Hoj
98 Suzuki TL1000S
Kolla nuffrorna på ecu. Sen kan jag rekommendera att du reggar dig på tlzone där finns det mycket info och annat att hämta...

Jag har en -97 med -98 motor och har inte det problemet...

sådär har fått spendera större delen av lördagen med att riva isär och sätta ihop motorn på min s-klasscupé, tog en koll iaf igår och ecun hette 32920-02f90
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
sådär har fått spendera större delen av lördagen med att riva isär och sätta ihop motorn på min s-klasscupé, tog en koll iaf igår och ecun hette 32920-02f90
Du har en ECU från en 98'a och senare, närmare bestämt den tyska, dvs den som gick i större delen av europa.

I Sverige hette den allra första orginal-ECU'n 32920-02F00. UtbytesECU'n till 97'orna hette 32920-02F21. Från 98 och senare hette de som din, dvs 32920-02F90.
 

Mickett

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Luleå
Hoj
98 Suzuki TL1000S
Du har en ECU från en 98'a och senare, närmare bestämt den tyska, dvs den som gick i större delen av europa.

I Sverige hette den allra första orginal-ECU'n 32920-02F00. UtbytesECU'n till 97'orna hette 32920-02F21. Från 98 och senare hette de som din, dvs 32920-02F90.

okej känns fint att veta hehe, fick nog fason på han till slut iaf. synd bara att jag gick igenom allt annat först bara, när jag i själva verket bara hade behövt byta till ett par bättre stift :huvet men det är väl så det måste vara antar jag hehe
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top