Octofinger
Tokfan
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...jasså det är allt som behövs![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...jasså det är allt som behövs![]()
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...
![]()

Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...
![]()
Börjar gå i dumma sälj tankar. Nån som kan få mej att bli TL kär igen?haha

Börjar gå i dumma sälj tankar. Nån som kan få mej att bli TL kär igen?haha
Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!
Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.

Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!
Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.




Välkommen!Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.
Mvh Håkan
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.
Mvh Håkan
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.
Men rasade inte vevlagren då oxå ?
Jag är fortfarande skeptisk till Biltemas grejer, jag kör med Motul 5100.
Det enda jag kan tänka mig att köpa på Biltema är 10års garanti verktygen och vindrutetorkarna, inget annat.
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |