TL-tråden - v2 !

jasså det är allt som behövs :fyllisar
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...

FatAss.jpg
 
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...

FatAss.jpg

hur visste du det :P


Om någon skriver Yoshimura Full Exhaust Pipe L/R.

menas det då att det är hela avgassystemet eller bara ljuddämparna som är full exhaust?

Vad kan man tänkas ge för ett yoshimura helsystem?
 
Last edited:
Börjar gå i dumma sälj tankar. Nån som kan få mej att bli TL kär igen? :P haha
 
Kopplingsslir

Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall :(
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.

Mvh Håkan
 
Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!

Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.

Jag vet en som gjorde detta hos Charlie med sin HD. Han kan det mesta i trimväg, ring och kolla med honom. karlingracing.com. Jag provade både innan och efter och det blev verkligen skillnad. :banana
 
Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!

Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.

Kan ju beställa kitet och få det installerat av någon duktig här hemma. Sen skickar du iväg topparna för lite planing och flow...

Annars är ju ett tips att tjacka ett par cylindrar i USA, ebay t ex och be säljaren att skicka dem till Kendall direkt.


Skulle inte det räcka så häng på en supercharger också :yoparty
http://www.spoonvalleyracing.se/index.html


:Bugar:brinnerup:fyllisar
 
Last edited:
Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall :(
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.

Mvh Håkan
Välkommen!

Ta hem service-manualen som finns länkat i trådens första inlägg.
Där står det om hur du justerar kopplingsarmen så att kopplingen ska ta så bra som möjligt.
 
Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall :(
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.

Mvh Håkan
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.
 
Jag är fortfarande skeptisk till Biltemas grejer, jag kör med Motul 5100.
Det enda jag kan tänka mig att köpa på Biltema är 10års garanti verktygen och vindrutetorkarna, inget annat.

vindrutetorkarna är ju skit på biltema.

men om man läser om deras olja så skall det vara statoil olja.
sen uppfyller den ju kraven som den skall så den är ju testad någonstans.
och jag tycker iallfall att det är bättre att byta var 300 mil, och det gör det samma när oljan är så billig.

jag kan bara rekomendera biltemas Racing Olja
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top