TL-tråden - v2 !

En liten bild kanske ;)

IMG_6994.jpg
 
Den e riktigt Riktigt Fin din TLR. där är man avensjuk =)

Ja man får leta lite efter.
 
Jag har för mig att det är någon här i tråden som har dragit upp rören under sadeln, är det hemma meck eller köpt? Såg rigtigt bra ut.

Jag antar att aftermarket air filter betyder KN-filter?
 
Jag har för mig att det är någon här i tråden som har dragit upp rören under sadeln, är det hemma meck eller köpt? Såg rigtigt bra ut.

Jag antar att aftermarket air filter betyder KN-filter?

K&N eller BMC är de vanligaste "after market" filtren.
Alla under-sadeln blås jag sett på en TLR är mer eller mindre hemmameck, vissa professionellt gjorda men inget som går att köpa direkt från hyllan.
 
Alla under-sadeln blås jag sett på en TLR är mer eller mindre hemmameck, vissa professionellt gjorda men inget som går att köpa direkt från hyllan.
Får man plats med runda rör där under? Det kan itne bli så mycket över. jag kan snickra rören men behöver nog se lite hur ni har gjort. Är det någon som har en bild på undersidan att visa?
 
men nu åter till det med modda luftburken.

när man läser Joe V's Airbox and Base Plate Modifications
står det att man skall Re-map to +5 +10 +5 and you are done

är detta något man skall göra om man kör på mapen jag för.
M303-506. och hur skall det ser ut isåfall?

Får man plats med runda rör där under? Det kan itne bli så mycket över. jag kan snickra rören men behöver nog se lite hur ni har gjort. Är det någon som har en bild på undersidan att visa?
Detta kanske kan hjälpa dig
DSCF0020%252EJPG.jpg

NEW%2520copy%252Ejpg.jpg

Resize%2520of%2520DCP%255F0783%252Ejpg.jpg
 
Last edited:
Får man plats med runda rör där under? Det kan itne bli så mycket över. jag kan snickra rören men behöver nog se lite hur ni har gjort. Är det någon som har en bild på undersidan att visa?

Ett av de snyggaste jag sett... hittade inga underifrån eller rakt bakifrån men det är 2 runda devil burkar därunder.

0303_tiller2nv.jpg


Ah, där har vi den ju...

Resize%2520of%2520DCP%255F0783%252Ejpg.jpg


men nu åter till det med modda luftburken.

när man läser Joe V's Airbox and Base Plate Modifications
står det att man skall Re-map to +5 +10 +5 and you are done

Det där refererar till om du mappar med en s k "yoshi box" istället för en powercommander. så det är inget du behöver bry dig om. däremot så är mappen du kör på inte gjord mot en Joe V moddad luftburk så du kommer ge moppen mer luft än vad din map är avsedd för, du kan labba lite med knapparna på PCII'an som fetar på med lite mer soppa på toppen.
 
Last edited:
Ett av de snyggaste jag sett... hittade inga underifrån eller rakt bakifrån men det är 2 runda devil burkar därunder.

Precis så vill jag göra... Riktigt rent och snyggt men jag hoppar nog över enkelsvingen :yoparty

Jag får ta orginalet somm mall och bygga eget från grunden. Tur att det är vinter snart :D
 
du menanr dom 3 knapparna som sitter på PCII?

har inte riktigt förståt hur dom andvänds.
du hade inte kunnat förklara hur man gör med dom?
 
Precis så vill jag göra... Riktigt rent och snyggt men jag hoppar nog över enkelsvingen :yoparty

Jag får ta orginalet somm mall och bygga eget från grunden. Tur att det är vinter snart :D

Det är ju enkelsvingen som gör det möjligt att dra rören sådär snyggt, har inte sett nån än som lyckats riktigt bra med originalsvingen... men du kanske blir först :yoparty
 
Jag har inte gjort annat än surfat på rör tills nu. Jag tror det blir två rör ända ut. Annars tror jag det blir svårt att få luften att flöda som den ska. Bygger man 2-1 så behöver slutröret vara mycket störren än vad dämparen är och det kommer inte att bli bra.
Det är ifs inget jag ska göra ikväll, så den som lever får se :D.

Jag har kommit på att jag behöver bygga om tailen också. Visst passar GSXR 1000 ganska bra på en TLR?
 
Jag har kommit på att jag behöver bygga om tailen också. Visst passar GSXR 1000 ganska bra på en TLR?

Personligen tycker jag inte det. De flesta är för tunna och spetsiga... det ska ju harmonisera med linjerna så det måste vara en bakdel med rundade former och som flyter in i linjen som kommer över tanken och kåpglaset.

Har bara sett en enda tail som är riktigt snygg tillsammans med TLR kåporna förutom originalet, och det är Honda RS250.

3331757387_beb94599f8_b.jpg


Grymt snyggt om du frågar mig :Bugar
Om jag nånsin bygger enkelsits på min så blir det en sån.
 
Personligen tycker jag inte det. De flesta är för tunna och spetsiga... det ska ju harmonisera med linjerna så det måste vara en bakdel med rundade former och som flyter in i linjen som kommer över tanken och kåpglaset.

Har bara sett en enda tail som är riktigt snygg tillsammans med TLR kåporna förutom originalet, och det är Honda RS250.

Grymt snyggt om du frågar mig :Bugar
Om jag nånsin bygger enkelsits på min så blir det en sån.

Jag har inte riktigt bestämt mig ännu så jag behöver kolla lite till. RS250 fungerar fint vet du vart man kan få tag i kraschkåpor?
 

Så mycket vill jag inte betala.. Det finns massor på Ebay men då behöver man modda dem lite först.

Varför denna böj från den bakre cylindern på röret, är det för att båda rören ska vara lika långa? Jag har för mig att det behöver vara samma längd på rören för att det ska bli samma motstånd i utblåset men jag kan ha fel.
 
Last edited:
men det kan väll inte gälla när dom har varsin ljudämpare. hade ju varit annerlunda ifall dom skulle gå i samma.

Man gör ju lika långa väll för att avgaserna skall dra ut varandra, och inte vara som motstånd:confused:

J-bone. var har du köpt rear seat till din hoj? eller vad dom nu kallas "fotpinarna"
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top