TL-tråden - v2 !

ber ro helt på det där, jag körde utan ett bra tag. Sen ändrade jag styrgeometrin lite o fick en helt annan karaktär på ramen, så då skaffade jag en dämp.

Du som ska köra fighter flyttar ju tyngdpunkten bakåt, vet itne riktigt hur det kommer påverka körningen, men det går ju alltid o montera en i efter hand om man känner att det fladdrar.

Och välkommen. :)

Tackar!
Har fått uppfattningen att behovet av styrdämpare kommer ju snabbare & aggresivare man kör, men har oxå hört att det är väldigt modellberoende.. har för mig att det eftermonterades styrdämpare på första årgången av alla TLS, därefter blev det standard... därav mina funderingar..
Men det är som du säger, lär väl oxa känna av ett ev behov.. :)

Last edited:
och PAZZO köper man vart?
Köp av Speedking på TLZ:
http://www.tlzone.net/forums/group-buys/67616-pazzo-racing-levers-gb-part-2-a-22.html#post1396926

Det är alltid en bra idé att skaffa Paypal, annars kan jag hjälpa dig med den delen.

Bra fråga, jag har inte nån styrdämpare, har kört en sommar nu utan det, vad säger ni?

Tolf
Som Ricken sa, är det en orginaljusterad TLR ska det inte vara några större problem, men om du ändrar geometrin och höjer bak eller sänker fram kan du få behov av den.

Last edited:
Ajajaj såg även att "vandriver" tillverkar mycket snygga reservoarer till koppling och bromshantaden. Även hans tailraisers är grymma! Inte bra att kolla på TLZ.............

Bra fråga, jag har inte nån styrdämpare, har kört en sommar nu utan det, vad säger ni?

Tolf

Jag testade ett tag att köra utan, funkade bra för det mesta men den blev lite nervös i högre farter (150+). Min är sänkt 12mm fram.

Pazzogrepp är jag också väldigt sugen på för övrigt :drool

Jag testade ett tag att köra utan, funkade bra för det mesta men den blev lite nervös i högre farter (150+). Min är sänkt 12mm fram.

Pazzogrepp är jag också väldigt sugen på för övrigt :drool

Ja det händer ju att de går över dom farterna, har int eupplevt nåt än, men ja blir o inföskaffa en styrdämpare. Någon som vet bra märken förutom öhlins?

Sist jag besyälde från en suzuki butik blev det fel, den passade inte så är det nån som vet nån bra länk eller nåt så tas de tacksamt emot :)
Tolf

Skulle man inte kunna ha en TL fest för sig själv. Typ en lördag på en camping någonstans i mitten av bebodda sverige. Då behöver det inte vara så tidskrävande och framförallt inte så dyrt.

Klämmer in en fråga också, är det någon som har koll på om Lucas fighterkrona till en GSXR1000 kan passa på en TLS?

tror inte det det är ju inte samma diameter på gaffelbenen

Är det någon som har bytt koppling och bromsgrepp på sin TL?
Mina är fuckade och behöver endå bytas....Någon som har rekomendationer??

Yupp

http://www.pazzoracing.com/gallery.html

:tummenupp

Och eftersom jag är sen på att svara har säkert andra redan svarat, och ja, de är sketan bra och man får plats med 3 fingar även på kortisarna. :)

Edit:

Bilder gillar vi bäst... :)

2008_Juli_DSC00127.jpg

Just nu känns det helt okej att ha köpt sitt avgassystem när dollarn kostade strax under sex spänn. :)

Hehe, jag är så satans nöjd att jag gjorde alla (utom 1) mina Vandriver inköp när dollarn var runt 6kr. :D

Last edited:
Det är snyggt med svart ram. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma