TL-tråden - v2 !

(Almost famous...)

Härligt Gnutten!

Kul att se! Ser fett bra ut! Hur ska du lacka sen?
Gillar stuket med bakdelen o lyset/kåpan. Tycker du fått till en sjysst mätartavla också.

Ses! /Robster
 
Last edited:
Jag har faktiskt blivit avrådd michelin på bana av dom banrävar som vi har här, dom säger att dom blir varm o greppar greppar greppar sen tvärsläpper det när det väl släpper. SKa man ha michelin så ska man ha slicks eller det mönstrade slickset som dom har. För bana alltså. På väg funkar mina michelin kalas. Det är mer fjädringen som begränsar där.
 
Ser bra ut! Känner igen styrkronan, har en likadan. Skulle vara skoj att se hur du gjort med fäste för mätartavlan.

Håller också på med konvertering till kåplös, men skolan kommer först, troligen kommer det att bli stressmekande när man väl har tid.

VART har du fått tag på de inringade luftintagen??

Tack o bock!
 

Bifogat

  • PAINTAD%2063.jpg
    PAINTAD%2063.jpg
    169.9 KB · Visningar: 72
Du har rätt, jag skrev i tron att frågeställaren inte var någon banräv. 2ct blir för varma om du kör racing med dem, eller i alla fall högre tempo än snabba gatåkare. Jag har också hört att de kan överraska om du överhettar dem.
Men polaren som är en snabb gatåkare och får respekt för sin teknik och hastighet på bana, har inte haft de problemen. så därför tänkte jag att det passar frågeställaren bra.
Problemet, som jag själv står inför, är att om man tar steget upp till däck som är mer anpassade för bana är gata, då är de "för kalla" för gatåkningen och blir hala, samtidigt som det krävs däcksvärmare inför banåkningen. Mycket tyder på att det blir två uppsättningar, en för bana och en för gata.

PP

Jag har faktiskt blivit avrådd michelin på bana av dom banrävar som vi har här, dom säger att dom blir varm o greppar greppar greppar sen tvärsläpper det när det väl släpper. SKa man ha michelin så ska man ha slicks eller det mönstrade slickset som dom har. För bana alltså. På väg funkar mina michelin kalas. Det är mer fjädringen som begränsar där.
 
Last edited:
Ser bra ut! Känner igen styrkronan, har en likadan. Skulle vara skoj att se hur du gjort med fäste för mätartavlan.

Håller också på med konvertering till kåplös, men skolan kommer först, troligen kommer det att bli stressmekande när man väl har tid.

VART har du fått tag på de inringade luftintagen??

Tack o bock!

Tackar! Ja styrkronan är från slowdog,grejjerna sitter bara tillfälligt just nu för innpassning och sen kommer jag nog använda en lite mindre mätare från koso, vi får se. luftintagen är dem bitarna som sitter där original men med lite nät i sålänge,hade även tänkt modda dem lite snyggare och för bättre intag :)
 
Snyggt! Hur mycket har du fått göra för att få den att passa?

tackar! :) Ja med tanke på att original bakram skulle sticka ut överallt var jag tvungen att kapa av "stagen" eller förstärkningen för passagerabiten,som man kan skymta på en av bilderna,funderar på att svetsa stag mer i linje med plasten eller under plasten,men just nu är den bara dittryckt och originaldynan får man dit utan problem ,och tycker att just gixxer 04ans linjer fungerar riktigt bra till denna. får tillverka lite fästen för att fästa plasten i fram samt i bak borde man kunna använda en förläng så ska det nog bli bra :tummenupp kan slänga upp bilder längre fram.
 
bakdel

Tänkte höra med er som är insatta. HAr en tlr 08 som jag har kört en sesong nu. härlig hoj, men jag skulle vilja byta bakdelen (kåpan) Har ni några rekomendationer var o kanske vilken modell som är enklast att montera?

Tacksam för lite tipps.

Tolf
 
Tänkte höra med er som är insatta. HAr en tlr 08 som jag har kört en sesong nu. härlig hoj, men jag skulle vilja byta bakdelen (kåpan) Har ni några rekomendationer var o kanske vilken modell som är enklast att montera?

Tacksam för lite tipps.

Tolf

Tjena! har för mig att suzuki gsxr 1000/750 00-03 passar bra på original bakram ,inte mer än att man får "småmodda" lite bara.. o ger baken ett lyft. då 00-03 är lite rundare i formen funkar den bra om du ska ha kåporna kvar,på bilderna ovan ser du gixxer 04 ,lite vassare linjer. Lycka till :tummenupp
 
Tänkte höra med er som är insatta. HAr en tlr 08 som jag har kört en sesong nu. härlig hoj, men jag skulle vilja byta bakdelen (kåpan) Har ni några rekomendationer var o kanske vilken modell som är enklast att montera?

Tacksam för lite tipps.

Tolf
08?
Säker på det?

;)
 
Tjena alla nya kompisar!!
Jag tackar för all hjälp. Det är faktiskt bara en sak till jag undrar över. Det var så här att jag skröt lite till mina gamla banpolare att jag har bytt drömhoj från rakfyre ylandet till v2 bullert. Jag fick till svar att just TL 1000 har ett stort problem med bränslrinsprutningen och att den sprutar in för mycket soppa och detta i sin tur leder till att bränslet hamnar i motorn och detta i sin tur leder till ett övertryck i mototr som då i sin tur leder till oljeläckage...

Stämmer detta??:confused:

När det gäller däck så köpte jag Michellin pilot power jag jag skall kränga på ikväll. Det blev dock 180 bak men jag skall ha 190 efter detta..
Skicka gärna ett PM till mig angående läckan, jag beställde en ny o-ring till kopplingskåpan och den kommer snart.
Ha det bra i garagen runt om...
-Pirre
 
Last edited:
Njae, vevhusventilationen på dom här maskinerna är lite felkonfiguerade, så vid bakhjulsåkning trycker dom gärna ur sig en del olja. Det är väl inte så speciellt kul på banåkning.

Insprutet är nåt som ganska många får justera lite, TPS, men det är inte märkvärdigt o göra själv.

Det var väl nåt bekymmer med den tidiga versionen av kylsystem o nån enstaka maskin med bränsle i blocket, men jag är osäker på hur det var exakt.
 
Tjena alla nya kompisar!!
Jag tackar för all hjälp. Det är faktiskt bara en sak till jag undrar över. Det var så här att jag skröt lite till mina gamla banpolare att jag har bytt drömhoj från rakfyre ylandet till v2 bullert. Jag fick till svar att just TL 1000 har ett stort problem med bränslrinsprutningen och att den sprutar in för mycket soppa och detta i sin tur leder till att bränslet hamnar i motorn och detta i sin tur leder till ett övertryck i mototr som då i sin tur leder till oljeläckage...

Stämmer detta??:confused:

När det gäller däck så köpte jag Michellin pilot power jag jag skall kränga på ikväll. Det blev dock 180 bak men jag skall ha 190 efter detta..
Skicka gärna ett PM till mig angående läckan, jag beställde en ny o-ring till kopplingskåpan och den kommer snart.
Ha det bra i garagen runt om...
-Pirre

Oljeläckaget har du ju fått hjälp med :va

Jag har för mig att 970rna hade problem med kallmappningen. Sprutet gav ifrån sig för mycket soppa under 80 grader. Överskottet hamnade i oljan.
ett enkelt sätt att komma runt det problemet är att köra hojen på lite högre varv på tomgång tills tempen är 80 grader. På så sätt förbränner man allt överskotts bränsle.

Seså, ta dig nu i kragen och plugga på lite. Här i tråden finns massor av kunskap dokumenterad. Börja med att läsa första inlägget :tummenupp
 
Godkväll.

Tänkte kolla om det är någon av er här som har instrument till en TLR över för en billig slant? Tycker det ser ut att vara smäckrare än mitt TLS intrument nu när det ska bli fighter av.
 
Tjena alla nya kompisar!!
Jag tackar för all hjälp. Det är faktiskt bara en sak till jag undrar över. Det var så här att jag skröt lite till mina gamla banpolare att jag har bytt drömhoj från rakfyre ylandet till v2 bullert. Jag fick till svar att just TL 1000 har ett stort problem med bränslrinsprutningen och att den sprutar in för mycket soppa och detta i sin tur leder till att bränslet hamnar i motorn och detta i sin tur leder till ett övertryck i mototr som då i sin tur leder till oljeläckage...

Njae...
Det gäller TLS -97. Den har ett lite korkat kylsystem som gör att den inte får upp värmen. Det är två problem:
1. Tempgivaren sitter i kylaren, så man mäter inte motortempen utan får ett för lågt mätvärde och då sprutar den in för mycket bränsle.
2. Kylsystemet är korkat och gör att motorn inte kommer upp i full värme. Det beror på en för lågt tempad termostat och att grundcirkulationen i systemet går genom ett hål i termostaten och genom kylaren. I vårt nordiska klimat gör det att hojen aldrig blir varm och går på kallmappning som ger för mycket bränsle.

Obränt bränsle kan pressas ner och blandas med oljan som gör att den späds, oljenivån stiger och smörjningen försämras. Jag misstänker att det också kan bidra tillkopplingsslir på 97'orna.

Genom att uppgradera till 98'ans funktion så slipper man båda ovanstående problem.

TLS 98+ och TLR har inte det här problemet.
 
Någon som kan längden på original kopplingsslang på tlr? kan inte mäta ordentligt när den sitter på (igenom ramen) behöver en längre och tänkte beställa stålomspunnen. tack på förhand :)
 
jag hittade en del kåpset på e-bay. Kan detta vara vettigt, här är ett av dom.. dom ligger mellan 350-400 dollar. är det någon som vet om det finns någon svensk motsvarighet? Annars har jag lite fundering på o lackera om hojen, men det skulle gå på ungefär lika mycket som att importera ett kåpset.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzu...cyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ebayphotohosting



Tolf

Kåporna ser ju hyfsade ut men har hört att dem känns tunna och fladdriga och nått om att fästen har lossnat o spricker o har sig.. kanske inte så lattjo om man ligger och nöter motorväg o skiten flyger av!! :confused:
Men kan tyvär inte tala av egen erfarenhet. :hej
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top