TL-tråden - v2 !

Gästspel var önskat.....

Jag finns här fortfarande, jag tyckte jag hade lite för mycket tid
över för att köra hoj och surfa här så jag har gjort som alla andra.

Jag har köpt hus........ :gnissla

Så det har tagit lite tid att planera flytten av verkstad o allt men en
ny bättre verkstad är på väg upp HEMMA istället!!! :yoparty

Så jag flyttar till helgen.

Foto kommer senare på den nya verkstan!!

Ha det bra så länge!

R

Phett ÖS!!! :yoparty :yoparty

Vad händer med det gamla stället? Överger ni alla det då?

Attans, punka på bakhjulet (fast det var iofs ändå dags att byta)... Någon som vet med säkerhet däckspecen:
120/70?
190/50?

Förresten, någon som kör med Dunlop 209GP?

Tacksam för svar!

190/55 är ännu bättre bak, men utbudet är begränsat ( == lite dyrare) :)

Har ej kört med Dunlop.

Pirelli is da shit... :D

Last edited:
Hmm .... jag kör med 180/55 och har alltid gjort. Hojen blir lite lättare att brotta ner med något smalare däck.

Det är ju det som är grejen med 190/55. Du får samma "smala" känsla med dem som med 180/55, fast med bredare skuldra = mer gummi i backen. :)

:tummenupp

Skilj på 190/50 (tröga) och 190/55 (lätt svängda) :)

Det är ju det som är grejen med 190/55. Du får samma "smala" känsla med dem som med 180/55, fast med bredare skuldra = mer gummi i backen. :)

Det här 190/55 låter spännande, 190 är förstås brädden, men 55 vad innebär det? Går ett sådant däck på orginalfälgen?

Orginal ska man ha 190/50 ZR17, vad betyder ZR17?

Går ett 180/55 på orginal fälg?

Hmm,, ingen däck guru precis... :va

ZR betyder väll att däcket är testat i farter upp till 240km/h och 17 är väll fälgstorleken i tum :va

Det här 190/55 låter spännande, 190 är förstås brädden, men 55 vad innebär det? Går ett sådant däck på orginalfälgen?

Har jag fattat rätt så är det så här:

Ett däck som heter 190/50 är 190 mm brett och 0.50 av bredden högt, alltså 95 mm högt (profilen).
Ett 190/55 är bör alltså va 0.55 av bredden högt; alltså en profil på ca 104 mm.

Jag körde dunlop i början på säsongen. Det var inte den modellen du tittar på utan nåt annat skit, riktigt dåligt fäste var det i dom. Sen köpte jag michelin, betydligt bättre.

Orginal ska man ha 190/50 ZR17, vad betyder ZR17?

Går ett 180/55 på orginal fälg?

/55: Se J_parks inlägg.

ZR17: Se Lassemajas inlägg.

180/55: Passar fin fint på orginalfälg. Har själv kört med det i flera år. :tummenupp

:hej

Tänkte läsa på om vad det där TRE innebar och kan meddela att länken till Rickens-köpguide inte funkar.

Hur som, en TRE-modd gör växel 1-3 mindre ryckig i låga varv?

Tänkte läsa på om vad det där TRE innebar och kan meddela att länken till Rickens-köpguide inte funkar.

Hur som, en TRE-modd gör växel 1-3 mindre ryckig i låga varv?
Den påverkar allt under halv gas på växel 1-4.
Du får ett lite snabbare gas-svar och en jämnare gång. Hojen känns starkare och snabbare i stan, men det är mest skillnad i känslan. Det gör inget alls för toppeffekt på någon växel.

Den påverkar allt under halv gas på växel 1-4.
Du får ett lite snabbare gas-svar och en jämnare gång. Hojen känns starkare och snabbare i stan, men det är mest skillnad i känslan. Det gör inget alls för toppeffekt på någon växel.

Låter toppen det där! Vad betalar man för en sådan och finns det någon guide för hur man installerar modden?

Tack Octo!

Jag tror bestämt att jag ska testa en 190/55 denna gång, har aldrig varit riktigt nöjd med 190/50 nämligen. Kan du tipsa mig om en modell du varit nöjd med?

/Tacksam

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back