TL-tråden - v2 !

Satan i gatan vad hett det blev om ballarna :skrämd

Allt på plats och funkar klockrent. Det visade sig att sladden med keramikgrunkan var high.
Nästa projekt blir omdrevning. Tänkte först bara byta framdrev men tvekar. Blir kanske ett helt nytt drivpaket istället. Hur ser oddsen ut att lyckas med nitningen om man är helt novis på området?
:D

Ahh... Så istället för att använda motståndet till att begränsa strömmen i värmedynan så funkar den nog istället så att "low" bara använder hälften av värmeslingorna, och då kopplas motståndet också in för att det totala motståndet inte ska bli för lågt (för hög ström).

Har du bara ett sjysst nitverktyg så tror jag inte du kan misslyckas.

Om det är nån som är intresserad av kopplingskåpan så är jag öppen för skambud nu.

Det kan vi göra ändå Lasse.

Droppar lite vatten ur de så kallade weep hole på min TLR.

Har fått loss pumplocket samt impellern ,, vilka "packningar" ska man byta för att de ska bli tätt eller är de mer som ska loss, typ stora kåpan me för de sitter ju nån typ av packbox där bakom me??
MVH Peter

Droppar lite vatten ur de så kallade weep hole på min TLR.

Har fått loss pumplocket samt impellern ,, vilka "packningar" ska man byta för att de ska bli tätt eller är de mer som ska loss, typ stora kåpan me för de sitter ju nån typ av packbox där bakom me??
MVH Peter
Yepp. Stora kåpan också.
Nu stämmer kanske inte reservdelsnumren på den här skissen, men de delar du behöver byta är:
3 - vattentätningen
4 - oljetätningen
10 - tätningsbricka

Tanka hem servicehandboken, den är till god hjälp.
När du monterar tillbaks ska du vara försiktig så du inte skadar oljetätningen när du för den över impelleraxeln. Sen får du INTE röra ytorna på vattentätningen, de keramiska ytorna ska vara helt rena för att hålla tätt.
Putsa impelleraxeln från lite rost och vassa grader. Ta sen lite gladpack eller en kådis och lägg över gängorna så ska du klara dig.

Yepp. Stora kåpan också.
Nu stämmer kanske inte reservdelsnumren på den här skissen, men de delar du behöver byta är:
3 - vattentätningen
4 - oljetätningen
10 - tätningsbricka

När du monterar tillbaks ska du vara försiktig så du inte skadar oljetätningen när du för den över impelleraxeln. Sen får du INTE röra ytorna på vattentätningen, de keramiska ytorna ska vara helt rena för att hålla tätt.
Putsa impelleraxeln från lite rost och vassa grader. Ta sen lite gladpack eller en kådis och lägg över gängorna så ska du klara dig.

Fan va bra.. tackar så mycket, får beställa lite grejer imorrn..

Vinterstädning...

TLRed.jpg

Du skulle kunna öppna "Octos TL-guidning online" o börja ta betalt... :hihi :tummenupp

Yepp. Stora kåpan också.
3 - vattentätningen
4 - oljetätningen
10 - tätningsbricka

Snygg bild på en snygg hoj :tummenupp

Vinterstädning...

TLRed.jpg

Last edited:
Vinterstädning...

TLRed.jpg

Åh titta, knullputsaren är tillbaka. Jobbar du så mycket så att du inte får tid över till körning utan bara putsning?

Jag har inte ens tvättat innan jag ställde i den i garaget, får väl rulla ut den i helgen och vaska av den:)

Hur gör du för att den ska se så ren ut? Yes och tandborste??

Åh titta, knullputsaren är tillbaka. Jobbar du så mycket så att du inte får tid över till körning utan bara putsning?

Jag har inte ens tvättat innan jag ställde i den i garaget, får väl rulla ut den i helgen och vaska av den:)

Hur gör du för att den ska se så ren ut? Yes och tandborste??
Photoshop...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...