TL-tråden - v2 !

Hojen är redan putsad och klar, inte en smutsfläck så långt ögat kan se, t o m kedja och drev/bakhjul och baknav är rena som nyfallen snö.
Det känns som om vintern blir lång, hojen kommer att vara redo för vårens premiärtur redan i november.
:)

Min är skitig och dan men den fick lufta sig 10 mil i solen idag, och jag fick kaffe vid Rosenhill :)

Min blir nog klar för våren någon gång i mars :rolleyes:

Är det samma fästen på dämparn på TLS o TLR eller är det helt omöjligt at montera en TLR dämpare på en TLS?

Tnx.

Olika art nummer på dom, så jag gissar på att det skiljer på längden åtminstone.

Tja!
Är det någon som har kraschkåpor till en TLR liggandes? eller vet var man kan hitta några med hål för lyset.

Kände att jag skulle vända mig till proffsen!
Till nästa år får jag A-kort utan begränsning och börjar kika runt lite nu :tuttar Min fråga lyder: Hur svår är en TL att bemästra om man saknar tidigare sporthojserfarenhet?! Sen uppskattas övriga kommentarer kring körställning, eventuella fel etc :)

Till nästa år får jag A-kort utan begränsning och börjar kika runt lite nu :tuttar Min fråga lyder: Hur svår är en TL att bemästra om man saknar tidigare sporthojserfarenhet?! Sen uppskattas övriga kommentarer kring körställning, eventuella fel etc :)

Jag tror nog inte att en TLS 1000cc v-twin är den absolut enklaste hojen att köra i 1000cc-klassen, men svår är iallafall inte min TLS att tuta runt med. Körställningen är sporttouring-aktig, jag kör STHLM-HBG (57 mil) utan några som helst problem (mer än att jag blir förkyld...).

Om det är något jag ska klaga på så är det nog att jag aldrig lyckats få den perfekt i kurvorna, tycker mig uppleva att den helst går rakt fram! ;) Har provat många olika fjädringsinställningar samt ringtryck, men har aldrig lyckats få den perfekt, för mig. Men överlag är jag nöjd, men om du inte bestämt dig för just en TLS (TLR har jag aldrig testat, men den ska typ vara bättre på allt har jag läst) skulle jag nog snegla lite på en Aprilia Mille.

Lycka till!

Kul att du är så säker på att få kortet nästa år.

Den är himla skön, TL 1000. Sitter underbart på den, nästan hur länge som helst. Känns stabil på alla sätt. Testkör en. De är riktigt prisvärda jämfört med en andra Twinnar. Kan uppfattas som lite nervig på låga varv...

Svårkörd?
Nädå, står vid trafikljuset, blir grönt, ettan full gas, när den börjar klättra så ger man bara i tvåan o sen vinkar man till bikinibrudarna som står på sidan av vägen, i med trean och ta ner framhjulet....

Det är skitenkelt.

Att fråga hur en hoj är att köra är nästan lika korkat som att fråga hur det är att ha sex innan man lyckas få till det :D nja, klart du kan fråga, men jag har en bättre idé...
Åk till AVA mc om det blir en fin höstdag o be den som övningskör med dig att låna nedan hoj för provkörning...:tungan - sen vet du!!!

Bifogat

• Stripes1.JPG
    Stripes1.JPG
    97.4 KB · Visningar: 58
  • TLS sida.JPG
    TLS sida.JPG
    78.6 KB · Visningar: 65
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden