TL-tråden - v2 !

Har lite problem att ställa in min TPS, antingen e tomgången för hög eller så faller den bara ner går ett tag under 1000 varv/min, sen så lägger den av.

Kan de vara så att TPS:n är trasig? e de någon som har bytt en sån?

Har lite problem att ställa in min TPS, antingen e tomgången för hög eller så faller den bara ner går ett tag under 1000 varv/min, sen så lägger den av.

Kan de vara så att TPS:n är trasig? e de någon som har bytt en sån?
Ställ kallstarten så du har rätt varv o justerqa in TPS, sen justerar du in tomgången rätt när du har TPS ungefär rätt. Sen dubbelkollar du TPS.

Det kan ju hända att du får göra det en par ggr tills du har rätt tomgång och TPS på c-00

Ställ kallstarten så du har rätt varv o justerqa in TPS, sen justerar du in tomgången rätt när du har TPS ungefär rätt. Sen dubbelkollar du TPS.

Det kan ju hända att du får göra det en par ggr tills du har rätt tomgång och TPS på c-00

När ja rör på kallstarten så händer de inte så mycket eller inget alls kan man säga... får nog kolla de först.

När ja rör på kallstarten så händer de inte så mycket eller inget alls kan man säga... får nog kolla de först.
Tja, vad gäller kallstarten, se åtminstone till att den löper lätt och att den inte påverkar gaspådraget när kallstarten är på noll. Om den funkar eller inte sen spelar egentligen ingen roll vad gäller TPS eller tomgång.

wohoo! klar för besiktning! snart the mighty tl will rulla igen!
Vackert!

Jag ska besikta i juli. Får se om jag får rulla efter det. :rolleyes:

Last edited:
BTW.

Om ni vill läsa något kul så läs Roland Brown's kolumn i senaste Allt om MC. :)

Ni som inte vet det så äger ju han en TL1000s -97a. Och är en stjärn-reporter som bl.a fått köra MotoGP hojarna, mm.. :)

Fick köpa en orginal för 390 spänn hos den lokala Suzuki handlaren hoppas bara på att det är rätt :yoparty
Bra, för jag glömde ringa dig. :D

BTW.

Om ni vill läsa något kul så läs Roland Brown's kolumn i senaste Allt om MC. :)

Ni som inte vet det så äger ju han en TL1000s -97a. Och är en stjärn-reporter som bl.a fått köra MotoGP hojarna, mm.. :)
Men scanna skiten o lägg upp då!!!

Nej, inte mobilkamera :tungan

Last edited:
Går inte genom en besiktning.

Prova o tryck ihop dom då, känner du nån skillnad?

Prova o tryck ihop dom då, känner du nån skillnad?

Kände ingen skillnad med fingerkraft....faan det kanske redan satt starkare fjädrar och då kanske bara byte av olje märke hade löst problemet...

Nu håller jag tummarna för att man inte kan känna det med fingerkraft men det visar sig snart...(väntar på nytt drivpaket så jag kan inte provköra nu :huvet )

Tror tyvärr att det blev samma fjäder.

Det är ganska tydlig skillnad på dom, har jag för mig.

Gör barnetts "originalfjädrar" också ?
Isåfall kan man ju byta om jag fått fel...

Svårt o tänka mig det. Men kolla upp det. Annars dyker det ju alltid upp nån som behöver starkare fjädrar, så du kan säkert sälja dom här innan det är klart.

Jäpp, surfade just på Barnetts...det verkar bara vara en variant på fjädrar...vi får se vad verkligheten utvisar och är det samma så får jag hjälpa någon annan här.

Hej alla tl åkare där ute!! Tänkte höra hur känslig tl är egentligen på att köra på bakhjulet?? Nu menar jag inte några kilometer långa wheelies utan runt 100 meter. Kommer man knäcka motorn till slut eller klarar den av det trots att den går lite torrt?? Kan hjälpa den på nåt sett så att han inte går för torrt direkt?? Många frågor jag vet man va f*n den går ju så jäkla lätt upp på bakhjulet så man tycker ju att det är synd att inte ta chansen.. ;)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti