TL-tråden - v2 !

och min blocketsökning gav sammanlagt 15st TLS och TLR i olika prisklasser... prova att söka på: tl*


:)

Hmm, hade visserligen inte provat med *, så det blev tre Tillisar till. Ingen av dem speciellt billig.
Är inte intresserad av R modellen, har lixsom redan en :hihi

:hej
 
Hello alla glada...

Kom fram till att mina kolfiberljuddämpare ser alldeles för matta och trista ut... Hur ska jag gå tillväga för att få upp nån lyster på dom?

Vad funkar bäst?
Kan man bara vaxa dom eller köra med autosol? Någon som har kolfiberburkar som fått upp nån puts?!?

//
Stefan:yoparty
 
Hello alla glada...

Kom fram till att mina kolfiberljuddämpare ser alldeles för matta och trista ut... Hur ska jag gå tillväga för att få upp nån lyster på dom?

Vad funkar bäst?
Kan man bara vaxa dom eller köra med autosol? Någon som har kolfiberburkar som fått upp nån puts?!?

//
Stefan:yoparty

hammerti svartfärg och pensel :D men allvarligt vete tusan hur man gör :va
 
Det sitter en kontakt nere på kylaren på vänster sida, trodde det var fläktkontakten, men det kanske är tempgivaren då?

Jag har ingen tls dekal på tanken men dock står det ju suzuki där?

Gps kontakten har jag inte tittat så noga på men jag tror att det var två stift på den, kollade lite hur han hade kopplat in tre-tjofräsen.

Det är tajt att plocka bort fästet till styrdämparen, men jag fick bort den utan att ta bort kåpan, två stycken m6 bultar som sitter bakom kåpan, den ena nästan nere vid kylaren.

Det står 98-07 på en dekal/tejp under tanken. :confused: :confused: :confused:
Hmm... Jag menade såklart dekalen på sidokåpan. :glömdet

Givaren för fläkten sitter på kylarens högra sida.

Allt du berättat om hittills säger TLS -97 för mig. Kanske nån kan flika in med mer info. Det är i vilket fall inte första 98'an jag ser eller hör om som är lik en 97'a i allt väsentligt.

Hello alla glada...

Kom fram till att mina kolfiberljuddämpare ser alldeles för matta och trista ut... Hur ska jag gå tillväga för att få upp nån lyster på dom?

Vad funkar bäst?
Kan man bara vaxa dom eller köra med autosol? Någon som har kolfiberburkar som fått upp nån puts?!?

//
Stefan:yoparty
Jag vaxade på mina, men vette f*n om det höll så länge. Ska ge mig på de nya nu i vinter/vår och se om jag får upp nån lyster. Tänkte mig nåt i stil med autosol eller möbelpolish. Det gäller ju att putsa upp lystern i den epoxy som kolfibern ligger i. Nånting som är milt polerande borde ge bra lyster, kanske en mild lack-polish?
 
Last edited:
Hmm... Jag menade såklart dekalen på sidokåpan. :glömdet

Givaren för fläkten sitter på kylarens högra sida.

Allt du berättat om hittills säger TLS -97 för mig. Kanske nån kan flika in med mer info. Det är i vilket fall inte första 98'an jag ser eller hör om som är lik en 97'a i allt väsentligt.

Var förbi garaget nyss och visst du hade ju rätt det satt ju två kontakter där.
Så det blir till att bygga om kylsystemet alá länken på första sidan i tråden.
Och kabeln till gps´n hade ju som du sa två kablar.
Kul att få lite pyssel i vinter då kanske :)

Kan man se på chassienummret vilken årsmodell det är egentligen? Såg nåt där dem nämnde 98+ med SW.

Och sist men inte minst vilken olja funkar bra? kopplingen slirar när man försöker tjonga upp den på bakhjulet på trean och även på gaspådrag på 6an när den blivit lite varm. Eller är det dags att byta lameller kanske? Dem ser ju bra ut det lilla man ser när man tittar ner i oljelocket.
 
Det bästa för gammal kolfiber måste väl vara o våtslipa/slipa ner ytan o klarlacka på den igen?

Kolla va du har för ecu, har du tur så är den obytt o då ser man om det är en 97-a.
 
Och sist men inte minst vilken olja funkar bra? kopplingen slirar när man försöker tjonga upp den på bakhjulet på trean och även på gaspådrag på 6an när den blivit lite varm. Eller är det dags att byta lameller kanske? Dem ser ju bra ut det lilla man ser när man tittar ner i oljelocket.

Olja spelar mindre roll även om semisyntet har rykte om sig att vara lite snällare mot slir...
Två saker kan nog heller hjälpa dig att lyckas:
Fixa kylsystemet så att du slipper problemet med att den lågtempade motorn pressar överflödig bensin ner i oljan. Jag misstänker att det kan bidra...
Det andra du absolut bör göra är att köpa ett set med Barnettfjädrar till kopplingen. De är hårdare och lite längre än orginal och ger både bättre grepp i kopplingen och starkare underarm på vänster sida. :D
 
Det bästa för gammal kolfiber måste väl vara o våtslipa/slipa ner ytan o klarlacka på den igen?

Kolla va du har för ecu, har du tur så är den obytt o då ser man om det är en 97-a.


Låter som en bra idé. Våtslipa ner och pensla på ett nytt lager epoxi så att du får lite nya extra lager epoxi att våtslipa i och med stigande våtslippapper få tillbaka lystern. Det är min gissning.
Klarar vanlig klarlack värmen? Epoxy gör det garanterat.

Matt kolfiber ser mer racing ut! Kanske den enklaste lösningen bara våtslip så mattheten blir jämn och sedan klart! :tummenupp
 
Kolla va du har för ecu, har du tur så är den obytt o då ser man om det är en 97-a.

Det gjorde jag förut, det var den nyare modellen av ecu, kommer inte ihåg beteckningen nu. Det var väl nåt fel på dem gamla så det e väl bara otur om jag hade haft en sån :)

Olja spelar mindre roll även om semisyntet har rykte om sig att vara lite snällare mot slir...
Två saker kan nog heller hjälpa dig att lyckas:
Fixa kylsystemet så att du slipper problemet med att den lågtempade motorn pressar överflödig bensin ner i oljan. Jag misstänker att det kan bidra...
Det andra du absolut bör göra är att köpa ett set med Barnettfjädrar till kopplingen. De är hårdare och lite längre än orginal och ger både bättre grepp i kopplingen och starkare underarm på vänster sida. :D

Han jag köpte den av pratade om Hardclutch, men jag vetefan om det sitter på. :/ Och om det nu sitter nåt annat så kan man gissa att det är barnett eller finns det massa varianter?

Hur pass mycket fetare går den på kallmappen? är det procentuellt mot temperaturen eller är det bara typ 10%+ rakt över? Och vad ligger dem på för afr utan mappning på kall o varm cirkus? (Kn-filter o slippar på)
 
Han jag köpte den av pratade om Hardclutch, men jag vetefan om det sitter på. :/ Och om det nu sitter nåt annat så kan man gissa att det är barnett eller finns det massa varianter?

Hur pass mycket fetare går den på kallmappen? är det procentuellt mot temperaturen eller är det bara typ 10%+ rakt över? Och vad ligger dem på för afr utan mappning på kall o varm cirkus? (Kn-filter o slippar på)

Tja... Barnett och EBC är väl de jag hört talas om, men det lär finnas många många fler.:näsblod

Hur mycket fetare den är på kallkarta vet jag inte. Det är en gräns vid 80° där den övergår till varmkarta så jag tror att det är ett skarpt steg där vid 80°. Man kan väl se det som den gräns där den slutar använda "choke".
 
Touringbutiken har hårdare kopplingsfjädrar som är 15 % hårdare,fullt likvärdig Barnett. Duger gott och mycket enklare o billigare än att beställa Barnett från USA.:glömdet

Roffes har ju Barnett men vet inte om han enbart säljer hela satsen med lammeller o skivor där fjädrarna ingår eller enbart fjädrarna längre.
 
Last edited:
Funderar på att köpa en tl1000r-99 den har ca 5000 mil på mätaren
När ska man byta kammkedja,ventiljustering,osv.Hittade ingen servicehandbok på nätet!
 
Funderar på att köpa en tl1000r-99 den har ca 5000 mil på mätaren
När ska man byta kammkedja,ventiljustering,osv.Hittade ingen servicehandbok på nätet!

Hej !
Kul att du funderar på att köpa en "gamla feta bettan" :)
I det första inlägget på första sidan av den här tråden hittar du bra iformativa länkar med allt om att serva/verkstadshandbok "Jiffypark"
och det största TL forumet på nätet "TL zone" + en del andra länkar med lite kul prylar.
 
Touringbutiken har hårdare kopplingsfjädrar som är 15 % hårdare,fullt likvärdig Barnett. Duger gott och mycket enklare o billigare än att beställa Barnett från USA.:glömdet

Roffes har ju Barnett men vet inte om han enbart säljer hela satsen med lammeller o skivor där fjädrarna ingår eller enbart fjädrarna längre.
Vad kostar de på touringbutiken? Ett kit Barnetts kostar max 150:- inkl frakt från US.
 
Vad kostar de på touringbutiken? Ett kit Barnetts kostar max 150:- inkl frakt från US.

Förvisso men då ingår inte momsen som man måste räkna med,för man kan ju ge sig fan på att paketet inte går i genom tullen momsfritt i detta land.:huvet

Men 128 :- tar de på Touringbutiken skillnaden är väl inte så stor,och jag skulle inte bli förvånad om fjädrarna kommer från Barnett utan deras "dekal" på påsen då Barnett är störst på kopplingsdelar till flest märken.
 
Förvisso men då ingår inte momsen som man måste räkna med,för man kan ju ge sig fan på att paketet inte går i genom tullen momsfritt i detta land.:huvet

Men 128 :- tar de på Touringbutiken skillnaden är väl inte så stor,och jag skulle inte bli förvånad om fjädrarna kommer från Barnett utan deras "dekal" på påsen då Barnett är störst på kopplingsdelar till flest märken.
Inga som helst problem. Man ber Sean att kryssa i "gift" när han skickar. :)
 
Kåpa

Tjenare!

Tänkte höra om nån av er kära grabbar har en blåvit vänster sidokåpa till en TLR (-00) liggandes i nått förråd el dyl... om så är fallet får ni gärna pm:a
 
trådlyft för satan:arsele

Sankta Lucis ljusklara ölburk glider in i Octos röv utan minsta motstånd :D

eller

Nu på vår tröskel står påtänd med flottigt hår :tuttar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top