TL-tråden - v2 !

Den verkar fin och i originalskick utom dämparna , får du den för 55 k så är det nog bara och köpa om allt är som den utger sig vara.och så närma dig.

1150 mil är ju ingenting.Har den gått så lite så är gummit på fotpinnarna nästan intakta i nyskick,plus mät skivorna som inte borde vara mycket slitna ,där kan man bilda sig en uppfattning om att milen på hojen stämmer och givetvis det övriga skicket med besiktningsprotokoll,Står det sedan Metzeler M3 på däcken så är det originaldäck på men det kan ni ju redan väl.tja vad mer...

Ser att det är en okapad innerbakskärm på den.om du vill ha bort den eller kapa den för en snygg undertail ,så har jag en färdigkapad på rätt ställen för undertail om du köper köper hojen vill säga,att byta med ev en JMR undertail oxå och jag står för frakten samt att jag har urkapade/lättade, snyggt gjort (impade på Lasse :D ) fotpinnsplattor och bearbetad växelpadal och bromspedal allá Yoshi att byta mot fina original grejor.:tummenupp

Okej verkar ju vara intressant med undertailen. Ska nog åka o titta på hojen i helgen ifall han hinner. Han skickade lite bilder och den verkade vara i jäkligt fint skick. Några tips på vad man ska kolla extra noga på en tlr??
 
Det finns ingen direkt "dålig" punkt på TLR men packboxarna har bråkat lite både i framgaffeln och där kopplingspinnen går in i motorn övanför framdrevet,med läckage som föjd,man fixar det lätt det själv,Titta inanför kåpan för framdrevet att det är rent där och ingen olja läcker ut.leta efter oljefläckar på golvet där den stått det kan vara ett tecken på detta som jag beskrev om kopplingstryckarpinnen.(Innanför slavcylindern på kopplingen) i övrigt så är det nog det vanliga som gäller allmänskick.

Ricken´s köparguide hittar du i det allra första inlägget på sidan 1 i den här tråden.
 
Last edited:
Det finns ingen direkt "dålig" punkt på TLR men packboxarna har bråkat lite både i framgaffeln och där kopplingspinnen går in i motorn övanför framdrevet,med läckage som föjd,man fixar det lätt det själv,Titta inanför kåpan för framdrevet att det är rent där och ingen olja läcker ut.leta efter oljefläckar på golvet där den stått det kan vara ett tecken på detta som jag beskrev om kopplingstryckarpinnen.(Innanför slavcylindern på kopplingen) i övrigt så är det nog det vanliga som gäller allmänskick.

Okej. Tackar så mycket. Skönt att det finns kunnigt folk att fråga när man ska kolla in en helt okänd modell för mig. :tummenupp Provkörde en tls lite snabbt en gång och den gick som fan iallafall så jag förväntar mig iallafall detsamma om tlr.:yoparty
 
Okej. Tackar så mycket. Skönt att det finns kunnigt folk att fråga när man ska kolla in en helt okänd modell för mig. :tummenupp Provkörde en tls lite snabbt en gång och den gick som fan iallafall så jag förväntar mig iallafall detsamma om tlr.:yoparty

Du kommer att kanske tycka att den är lite tung i långsamma farter i gatuhörn och dyligt men det beror mest på styrdämparen och den mycket snälla geometrin i originalskick.är du van med en modern ultrasporthoj med massor av RRRRR så kommer du nog att uppleva den som lite bänglig i långsamma farter i kurvor. men det finns bra och mycket billiga bot för det (nu snackar vi 20-lappar) som du kommer kunna att lära dig här och fixa sjäv framöver.
 
...uppleva den som lite bänglig i långsamma farter i kurvor. men det finns bra och mycket billiga bot för det (nu snackar vi 20-lappar) som du kommer kunna att lära dig här och fixa sjäv framöver.

Helt apropå.
Märkte under de ~100 mil jag hann köra förra säsongen en liten egenhet cykeln har för sig i lägre hastighet. I ex. tvärare rondeller och vid körning i stan känns det som om cykeln vill resa sig upp och fortsätta rakt fram istället för att svänga, som jag vill. Man får bryta i styret lite för den ska hålla spåret.
Det hjälper om man är aktiv i sadeln och hänger ut med :arsele lite inåt kurvan men det ser lite nördigt ut att göra i 10-20 km/h inne i stan.
Nytt däck bak, bankört fram, original dämpare.

Är Hagon stötdämpare något att ha? Finns för ca 4 k på touringbutiken, eller är det Wilbers eller Öhlins som gäller om man nu ska byta?

//AK
 
Helt apropå.
Märkte under de ~100 mil jag hann köra förra säsongen en liten egenhet cykeln har för sig i lägre hastighet. I ex. tvärare rondeller och vid körning i stan känns det som om cykeln vill resa sig upp och fortsätta rakt fram istället för att svänga, som jag vill. Man får bryta i styret lite för den ska hålla spåret.
Det hjälper om man är aktiv i sadeln och hänger ut med :arsele lite inåt kurvan men det ser lite nördigt ut att göra i 10-20 km/h inne i stan.
Nytt däck bak, bankört fram, original dämpare.

Man måste nog motstyra lite mer aktivt på en TLR än en annan modern sporthoj.
Jag lyckades förstöra min sporthojskörstil med att harva runt på en supermotard i 1 år. Och en polare gav lite tips hur jag skulle komma tillbaka. Ett av dem var att hänga ut MINDRE och lita mer på hojen (en TLR känns som en jävla pråm efter att har kört motard... :lol ).
Men, det ligger en lite i det du säger, en TLR är inte gjord för 10-20 km/h... Styrdämparen gör det inte bättre heller, så den har jag slängt (i en låda).


Är Hagon stötdämpare något att ha? Finns för ca 4 k på touringbutiken, eller är det Wilbers eller Öhlins som gäller om man nu ska byta?

//AK

Allt är bättre än orginal. Och en Wilbers går på runt 8k och en Öhlins på lite mer och på gata så är skillnaderna mellan "bra" och "jättebra" rätt små.
Fast, jag har inte personligen provat Hagon. Jag har Öhlins och är fetenöjd med den.

:hej
 
Man måste nog motstyra lite mer aktivt på en TLR än en annan modern sporthoj.
Jag lyckades förstöra min sporthojskörstil med att harva runt på en supermotard i 1 år. Och en polare gav lite tips hur jag skulle komma tillbaka. Ett av dem var att hänga ut MINDRE och lita mer på hojen (en TLR känns som en jävla pråm efter att har kört motard... :lol ).
Men, det ligger en lite i det du säger, en TLR är inte gjord för 10-20 km/h... Styrdämparen gör det inte bättre heller, så den har jag slängt (i en låda).

Kan ju prova att ta bort styrdämparen, annars är det väl bara att vänja sig.
Och det är väl som du sa; en TLR är inte gjord för farter kring 10-20 km/h.
 
Ser grymme fräsch ut.

Visst får du med orginalljuddämparna? De där ser INTE ut att ta sig igenom en besiktning. Farbror bilprovning kommer nog att :censored :6surkart :kulspruta om du visar dig med de där. :D

Jupp original medföljer. Annars hade det nog inte blivit roligt hos besiktningen. :)
 
bra gräsbilder men detta är inget pundarforum :7peta

sen får nog fredde träna lite så han orkar bryta ner hojen lite mer :tuttar

Va du ska vara taskig, här lägger man upp en liten filmsnutt så alla ska få den där härliga känsla att våren snart är här. Men nääää bara tracka han som inte kan köra hoj, gör de va... :mad:






Har jag sagt att jag suger på att köra hoj? :D
 
Va du ska vara taskig, här lägger man upp en liten filmsnutt så alla ska få den där härliga känsla att våren snart är här. Men nääää bara tracka han som inte kan köra hoj, gör de va... :mad:


Har jag sagt att jag suger på att köra hoj? :D

hade för mig att du skröt om att du nötte ut däcken på kanterna före på mitten och att du gjorde av med 3 par puckar per säsong :va

nej du har inte sagt att du suger på att köra hoj bara att du suger på andra saker :D

Kolla med Sam på TLZone, han har både kontakter och projekt på gång.

ska inte du jobba på dagarna :confused:
 
Last edited:
hade för mig att du skröt om att du nötte ut däcken på kanterna före på mitten och att du gjorde av med 3 par puckar per säsong :va

Nä jag har aldrig skrytit om att jag kör bra för de gör jag inte. Men att TLRen äter däck till frukost har jag dock sagt.. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top