TL-tråden - v2 !

Hej! Är på gång att sälja av min Cagiva Elefant och funderar nu på en Cagiva Navigator ni vet den med tl1000 motorn. Är det nån av er som har provat den nån gång. Vstrom har ju också Tl1000 motor men den tycker jag inte är så snygg. Ska förövrigt sätta min TL i bänk nu i vår, man kan kanske klämma ur lite extra horsepower.. Allt för reta nyare twinnar då dom inte hänger med!!

har inte testat men verkar rätt ball :tummenupp

:Rockbanan brassa satskägg
 
Last edited:
Hallå TL folk!

Jag funderar att till våren sälja min TLR. Jag undrar vad man kan tänkas få ut för denna trevliga twin? Fakta: Det är en -00 som är uttagen -01, svensksåld och jag har haft den sen ny. Blåvit och aldrig omkullagd. 3700 mil. Helt nya däck bak och fram. Pimpad som satan med bl a kolfiberdämpare, tailguard m elektriskt infällbar regskylt, Clear clutch cover, Wave-skivor fram och bak m stålspunna slangar. Hojen är i ett mycket gott skick och den går kanon. Den är bänkad till 126,7 hk på bakhjulet.
Så som sagt vad kan man tänkas få? Nån här tex som är intresserad?
Tack för svar Jonas.

Har du sålt den? är jäkligt intresserad.
 
Hej
E det någån som har eller känner någon som har en TLR och som e sugen på att sälja? Är väldigt intresserad för rätt pris.
 
Faktiskt ingen aning :confused: har sett några på blocket som ligger mellan 40000 och 50000 beroende på vad som e gjort på dom. Men kan sträcka mig till 60000 om den e jäkligt fin.
 
Faktiskt ingen aning :confused: har sett några på blocket som ligger mellan 40000 och 50000 beroende på vad som e gjort på dom. Men kan sträcka mig till 60000 om den e jäkligt fin.
SÄLJ FREDDE!!!!

Jag lovar o inte berätta att den är ramsne, har upprostade kolvar o att däcken fyllda med fogskum.
 
Ahhh,håll i era TLS o TLR maskiner,det kommer bli värdefulla rariteter om några år och spar era originaldelar så ni kan återställa till original.

En hoj med ett sånt rykte på både gott och ont och som väcker upp gamla åsikter och kännslor kommer att bli en klassiker.:D har redan sett att priset gått upp på fina exemplar.:)
 
Faktiskt ingen aning :confused: har sett några på blocket som ligger mellan 40000 och 50000 beroende på vad som e gjort på dom. Men kan sträcka mig till 60000 om den e jäkligt fin.
Gå inte upp till 60 papp för en TL, då blir du lurad. Nog för att det kanske kan motiveras med en massa pynt och prylar, men det är alltid roligare att köpa och modda själv. Själva moddandet är poängen.

Helt rätt Ronny!
Hoppas att INGEN någonsin slänger nån hel TL-pryl (eller som är möjlig att laga). I så fall får ni hellre ge den biten till mig. Jag betalar frakten i så fall. :)
 
Okej. Men e 50000 papp rimligt??

50000 papp (=tusen) är kanske i överkant. :näsblod :D Säg max 50. :tungan

Allt beror såklart på. Men mitt bästa tips är nog att surfa Blocket regelbundet för att få en bild av prisläget. Det kan variera under året och mellan regioner i Sverige. Det kan vara värt att betala några tusingar mer för att köpa en som är nära som är lätt att fara å titta på och att transportera hem.

Jag köpte min TLS-97 för 47kkr i Skellefteå. Några tusen dyrare än de andra jag såg på Blocket, men den var i toppskick och jag bodde i Umeå. Nära och lätt att transportera hem den eftersom det var i mars och då kör man inte hoj från Skellefteå till Umeå. :)

Hittar du nåt intressant på Blocket kan du alltid posta länken här. Nån har säkert en uppfattning om prisvärdhet och vi hjälper gärna till med tips om saker att kolla innan köp.
 
Last edited:
Okej. Men e 50000 papp rimligt??

Hej, jag köpte en för drygt 50 i somras, efter att ha tittat och provkört flera andra i pris mellan 38-48. Det som fick mig att gå upp i pris var skicket och historiken. De billiga jag tittade på var fult omlackade, spruckna, rostiga mm mm. Jag summerade ihop vad det skulle kosta och det blev inte billigare att köpa billigt och sen kosta på, Suzuki har dyra delar...

Lycka till!

/P
 
En hoj med ett sånt rykte på både gott och ont och som väcker upp gamla åsikter och kännslor kommer att bli en klassiker.:D har redan sett att priset gått upp på fina exemplar.:)

No shit pommes frittes alltså... :gnissla

Jag hade ju tänkt bygga en UNO TL och köpa mig en billig TLS att plocka delar av. Men va fan, de har ju gått upp 10.000 i pris på ett år!!! :näsblod
Så, jag har i princip skrotat det bygget då ramen jag skulle köpt snuvades framför näsan på mig. :gnissla

Men som sagts tidigare. En fin TLR ligger runt 45-55k SEK. Mil, skick, antal moddar, ut ryustning, etc spelar ju roll.

Att tänka på är att det kostar plenty att köra över halva Sverige för att köpa en billligare hoj någonstans.

Prisexempel: Skåne - Stockholm, ToR samma dag.
Ca pris. (4.5 år gammla priser)
Billigaste skåpbil med fria mil: 1000 kr, ink mil och försäkring.
Diesel 1000kr (det var då den var 2kr billigare än bensin, så säg 1300 i dagens pris).
+ mat och dryck och en sju helvetes massa tid.
 
Hittade den här på blocket idag. http://www.blocket.se/vi/14726385.htm?ca=17_s Har skrivit till han om fler bilder och info. Malmö ligger inte så långt borta för mig (18 mil). Kanske ska pruta en hel del. Vet ej vad säger ni som har lite mer erfarenhet om dom här hojarna? Vad ska man titta på speciellt för tlr? Såg inget på rickens köp sida för tls och tlr.
 
Den verkar fin och i originalskick utom dämparna , får du den för 55 k så är det nog bara och köpa om allt är som den utger sig vara.och så närma dig.

1150 mil är ju ingenting.Har den gått så lite så är gummit på fotpinnarna nästan intakta i nyskick,plus mät skivorna som inte borde vara mycket slitna ,där kan man bilda sig en uppfattning om att milen på hojen stämmer och givetvis det övriga skicket med besiktningsprotokoll,Står det sedan Metzeler M3 på däcken så är det originaldäck på men det kan ni ju redan väl.tja vad mer...

Ser att det är en okapad innerbakskärm på den.om du vill ha bort den eller kapa den för en snygg undertail ,så har jag en färdigkapad på rätt ställen för undertail om du köper köper hojen vill säga,att byta med ev en JMR undertail oxå och jag står för frakten samt att jag har urkapade/lättade, snyggt gjort (impade på Lasse :D ) fotpinnsplattor och bearbetad växelpadal och bromspedal allá Yoshi att byta mot fina original grejor.:tummenupp
 
Last edited:
Back
Top