TL-tråden - v2 !

Bänkning behövs, men lite långt bort..
Lägg upp ett datum på en träff.. Kanske en utgång i sthlm en kväll, gocart mm.mm finns garage??

Vad behöver man för material förutom shims till ventiljusteringen?? Packningar osv...?

Såå långt har du väl inte till Tumba? ;-]
 
Såå långt har du väl inte till Tumba? ;-]

Det är ju sjuuukt långt.. :-)

Tänkte serva hojen innan bänkning så att allt är 100%... Måste få med mig orginalburkarna oxå samt db killers för att kunna justera ljudet efter omständigheterna!

Men en pilsner e jag på!
 
Så länge lampan slocknar och hojen går som den ska så tänkte jag inte strula mer än nödvändigt med grejer a.
Kan stå ut med lite egenheter..
Duktigt åksugen just nu, men e som vanligt på tjänstresa...:-(
Ska försöka vara körklar igen till LMS trafikövning 30/8.

Må solstrålar lysa på er!

Mmm, den kommer alltid att slockna när du stänger av tändningen. Det är så det funkar.
Om det är något som bara händer vid bankörning, så bygla "sockerbiten" när du kör ut på banan så du kan se vilken fel-kod du får.
Det kan ju vara allt från "inget" till, "fixa nu innan det blir dyrt".
Att montera en vippkontakt som jag har tar 10 minuter. Personligen anser jag att det är så det skulle vara från början. Som det är nu är det ju hål i huvet. Kontakten sitter under kutsen/passagerarsadeln, och den är låst med nyckeln, och har man inte reservnyckeln med sig (och det har man ju alltid... :näsblod) så måste man stänga av hojen och låsa upp kutsen och.. doh... felkoden är borta... :lol:

Lycka till i vilket fall :)
:hej
 
Mmm, den kommer alltid att slockna när du stänger av tändningen. Det är så det funkar.
Om det är något som bara händer vid bankörning, så bygla "sockerbiten" när du kör ut på banan så du kan se vilken fel-kod du får.
Det kan ju vara allt från "inget" till, "fixa nu innan det blir dyrt".
Att montera en vippkontakt som jag har tar 10 minuter. Personligen anser jag att det är så det skulle vara från början. Som det är nu är det ju hål i huvet. Kontakten sitter under kutsen/passagerarsadeln, och den är låst med nyckeln, och har man inte reservnyckeln med sig (och det har man ju alltid... :näsblod) så måste man stänga av hojen och låsa upp kutsen och.. doh... felkoden är borta... :lol:

Lycka till i vilket fall :)
:hej

Jag tjackade en färdig på TLP med OEM kontakt, typ 150 spänn hemskickat.

20120808_135049.jpg
 
Tror jag kan ha hittat ett problem.

Bytte batteri för inte så länge sen.
Igår så startade jag hojen och körde bort och tankade.
När jag skulle från macken så dog allt ink instrumenteringen.
GICK hem med aset!!!! TUNGT!!!! och kopplade till ett annat batteri... allt frid och fröjd och hojen startade!!
Sätter batteriet på laddning och väntar till idag.
Instrumenteringen lyser upp men klickar bara när man försöker starta.

Mätte upp följande:
Batteriet visar obelastat 12.76V
Med tändning på och helljus 11.98V
Startade med ett annat batteri men hojen dog så fort jag kopplade från extrabatteriet.
Lät den stå igång ett tag så kunde jag tillslut koppla bort extrabatteriet utan att hojen dog.

Mätte på tomgång. 13.50V
2000rpm 13.13V
4000rpm 12.85V

Skall köpa ett nytt batteri och testa igen och se vad jag får. Men verkar lustigt att man får mindre sås med mer varv!!??
Hade hoppats på 13,5 -14V genom hela varvregistret.....

Vad tror ni?:va

Jag tycker att det luktar dåligt batteri!!
 
Last edited:
Nån som råkar sitta på bra kontakter i UK.Hittat ett helsystem där för 240pund men han skickar bara inom uk.Hade även en beggad öhlinare för 300 pund.
 
Verkar som att laddningsregulatorn spökar, hade nog bytt den om jag var du, kostar inte så mycket för en beg på ebay och är lätt att byta. Och batteriet!
 
Last edited:
Dags att krypa ur skåpet kanske? Nu när mina IRL vänner tillslut fått syn på den...
Köpte en ny hoj i våras... :hihi

Första visningen hos Per.JPG


:hej

PS. Om någon vill köpa en XR650R så är den till salu... :)
 
Last edited:
Hallå!

Jag funderar på att uppgradera till större hoj. Det måste vara en twin och för några veckor sedan satt jag hemma hos mina föräldrar och hörde på lååångt avstånd ett underbart ljud i olika tonlägen.
Sen bara kom den i vitt och blått, en blå-vit TL 1000 R.
Då bestämde jag mig, en sån ska jag fan ha.

Vad bör man tänka på när man ger sig ut och letar.
Vill ju ha en som är färdig så långt som möjligt med goare pipor, m.m.

MVH
Fredrik
 
Hallå!

Jag funderar på att uppgradera till större hoj. Det måste vara en twin och för några veckor sedan satt jag hemma hos mina föräldrar och hörde på lååångt avstånd ett underbart ljud i olika tonlägen.
Sen bara kom den i vitt och blått, en blå-vit TL 1000 R.
Då bestämde jag mig, en sån ska jag fan ha.

Vad bör man tänka på när man ger sig ut och letar.
Vill ju ha en som är färdig så långt som möjligt med goare pipor, m.m.

MVH
Fredrik


Köp min :tummenupp
 
Last edited:
Dags att krypa ur skåpet kanske? Nu när mina IRL vänner tillslut fått syn på den...
Köpte en ny hoj i våras... :hihi

View attachment 367764


:hej

PS. Om någon vill köpa en XR650R så är den till salu... :)

Men liten Putte,haru tjacka en ångmaskin. Hmm vad ska det bli av den därna sen då :gnissla .O jag tjacka en kombi.

:hej
 
Last edited:
Nån som råkar sitta på bra kontakter i UK.Hittat ett helsystem där för 240pund men han skickar bara inom uk.Hade även en beggad öhlinare för 300 pund.

Regga dig på TLP eller TLZ och lägg en fråga i UK delen så kommer du få hjälp garanterat.
 
En liknande upplevelse jag råkade ut för, men nu måste den tyvärr lämna plats för annat skoj, funderar på en båt så smågrabbarna och sambon kan följa med!

http://www.blocket.se/ostergotland/Suzuki_TL1000R_42075520.htm?ca=14&w=1

Hallå!

Jag funderar på att uppgradera till större hoj. Det måste vara en twin och för några veckor sedan satt jag hemma hos mina föräldrar och hörde på lååångt avstånd ett underbart ljud i olika tonlägen.
Sen bara kom den i vitt och blått, en blå-vit TL 1000 R.
Då bestämde jag mig, en sån ska jag fan ha.

Vad bör man tänka på när man ger sig ut och letar.
Vill ju ha en som är färdig så långt som möjligt med goare pipor, m.m.

MVH
Fredrik
 
Regga dig på TLP eller TLZ och lägg en fråga i UK delen så kommer du få hjälp garanterat.
Är reggad på TLP och har skrivit ett inlägg i UK tråden men inga svar.Du råkar inte veta nån som sitter på en uppsättning slip on?Mina micron pipor har sagt upp sig nu.Läcker i gavlarna som sitter mot anslutningarna på bägge piporna.Sitter nån gummitätningar där som sagt upp sig.Blev ett rätt manligt ljud när man låg på 9k varv när gummit släppte.:D
 
Är reggad på TLP och har skrivit ett inlägg i UK tråden men inga svar.Du råkar inte veta nån som sitter på en uppsättning slip on?Mina micron pipor har sagt upp sig nu.Läcker i gavlarna som sitter mot anslutningarna på bägge piporna.Sitter nån gummitätningar där som sagt upp sig.Blev ett rätt manligt ljud när man låg på 9k varv när gummit släppte.:D

Såg ett par TwoBros på TLP nyligen som såg fräsha ut, kanske kan va nåt. :P

Jag fick flera stycken som erbjöd sig att posta saker vidare från UK, bl a fått nya gaffelben den vägen :tuttar

Edit: Här var det förresten jag såg dem :P
https://www.facebook.com/groups/2237060976/
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top