TL-tråden - v2 !

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
En sån här alltså?

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-TL...ccessories&hash=item1e679c4bf9#ht_1162wt_1000

Har du möjligtvis någon bild på hur det ser ut monterat? :)

Japp, den var det. Det finns väl alternativ med bättre passform men man får ju vad man betalar för. Fick borra något fästhål också. Inte så tydlig bild men det blev rätt ok tillslut:
bikepics-2209592-full.jpg
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Japp, den var det. Det finns väl alternativ med bättre passform men man får ju vad man betalar för. Fick borra något fästhål också. Inte så tydlig bild men det blev rätt ok tillslut:

Tack jag ska spana in det alternativet! :)
Förutom hålen, var det något annat som inte stämde helt hundra?

Idag vart det lite meckande, fick dit min Bitubo-dämpare och även kopplat in fina bromsslangar från ISR. :) Fettat in nållager och rengjort alla skruvar och så baktill också, tur att man har långt kvar till säsongen...

DSC_6435.jpgDSC_6444.jpg
 
Last edited:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Tack jag ska spana in det alternativet! :)
Förutom hålen, var det något annat som inte stämde helt hundra?

Passformen kunde väl vara bättre, det är lite spänningar i den när den sitter monterad. Gör bra fästen och var noggrann när du borrar hål blir det kanon:)
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Passformen kunde väl vara bättre, det är lite spänningar i den när den sitter monterad. Gör bra fästen och var noggrann när du borrar hål blir det kanon:)

Ok, ska överväga det. Först ska jag prioritera fjädringen, sen får det bli kosmetiska grejer. :)
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
tjena!!
tänkte höra med er, vart man lämpligast placerar vevhusventilationens filter på en tls snurra från 1998.
jag har nyss byt motor från en -97 och den har ju inget vent, rör som sticker ut ovanpå cylindern.
är det lämpligast att dra en slang från röret till filtret eller skall man placera filtret direkt på röret??
behövs det nått uppsamlings kärl??

//Robin
 

rövbur

jobba, sova, äta, dö..
Gick med
7 Jul 2011
Ort
skogen
Hoj
98, suzuki tl1000s
Kommer min tls explodera när jag vrider på nyckeln ifall jag matar motorn med agrol nova 10w 40 delsyntet olja? Eller kommer hon spinna som en tls sig bör? Puss o kram nu är det helg!! :rock
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Kommer min tls explodera när jag vrider på nyckeln ifall jag matar motorn med agrol nova 10w 40 delsyntet olja? Eller kommer hon spinna som en tls sig bör? Puss o kram nu är det helg!! :rock
Explodera kommer den nog inte att göra, men mitt råd blir att inte köra på den. Har själv gjort det och tycker den är skit. Det är en upparbetad olja som någon annan före dig redan sugit det gottaste ur och som aldrig kommer upp i samma smörjeffekt/livslängd som en fräsch högkvalitativ olja gör. I min bil kokade den så den klumpade sig med ett havererat turboaggregat som följd, trots expeditens bedyran att den skulle palla. Det var agrols helsyntet dessutom.. Fast det är klart..en bajskorv blir ju ingen negerboll bara för man rullar den i socker liksom..:rolleyes:

Åk å pynta för en bra olja istället, det är hojen värd.

Nu kommer säkert det jag säger att bli ifrågasatt men jag står fast vid min åsikt.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Kommer min tls explodera när jag vrider på nyckeln ifall jag matar motorn med agrol nova 10w 40 delsyntet olja? Eller kommer hon spinna som en tls sig bör? Puss o kram nu är det helg!! :rock

Frågan är ju mer varför du skulle göra det? Köp en särskild avsedd för MC istället för traktorer eller något... Biltemas olja är nog ett säkrare val här, OKQ8:s olja kostar inte mycket heller.
 

Höger-bak

Trusted a fart once,damn what a mess.
Gick med
19 Dec 2011
Ort
Falun
Hoj
-99 Suzuki Tl 1000s -00 Suzuki TL1000R och en HD springer softtail från början av 90:talet
Nån som kan rekomendera nån som kan bänka min tls innan sommaren?? Bor i Dalarna så skåne går tyvärr fetbort!!

Rock on!:yoparty
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Gubbar, jag behöver nya rearsets. Ge mig lite heta tips nu. Rätt pris och snabb leverans gillas. 8)
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
hallå gubbar!!!!
uppar min fråga igen då!!

tjena!!
tänkte höra med er, vart man lämpligast placerar vevhusventilationens filter på en tls snurra från 1998.
jag har nyss byt motor från en -97 och den har ju inget vent, rör som sticker ut ovanpå cylindern.
är det lämpligast att dra en slang från röret till filtret eller skall man placera filtret direkt på röret??
behövs det nått uppsamlings kärl??

//Robin
 

Höger-bak

Trusted a fart once,damn what a mess.
Gick med
19 Dec 2011
Ort
Falun
Hoj
-99 Suzuki Tl 1000s -00 Suzuki TL1000R och en HD springer softtail från början av 90:talet
Ok,Luftburksmodd på en TLS........Vart hittar jag info om det???? Allt jag hittar är för TLR,å dom e ju inte lika.....eller är det bara jag som är dum i huvet??:dummer
 

Laethyr

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lund
Hoj
ER6N -12
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top