TL-tråden - v2 !

satt och kollade lite och såg att TLRen i kanada lyser båda framlamporna även på halvljus.

är det någon som har kopplat om så båda lysser på halv ljus? eller det är inte lagligt i sverige?

är mycket snyggare iallfall.

Min S var importad, den lyste båda på, men detsitter en annan lykta på dom med halvljus på båda sidor. Visst är det projektor på ena sodan i sve?
 
Min S var importad, den lyste båda på, men detsitter en annan lykta på dom med halvljus på båda sidor. Visst är det projektor på ena sodan i sve?

Okej
jo det har du rätt i att det är projektor på ena sidan. men tycker ändå det hade sätt bättre ut om båda lyser. ser man ju om man har hel ljuset igång.

ser ut som en lampan är sönder.
 
satt och kollade lite och såg att TLRen i kanada lyser båda framlamporna även på halvljus.

är det någon som har kopplat om så båda lysser på halv ljus? eller det är inte lagligt i sverige?

är mycket snyggare iallfall.

Har sett en del projekt på TLzone där folk satt dubbla projektorlysen på TLR. Det innebär en del borrande och limmande och du måste byta ut lyktglaset/plasten då den är slipad för standardljuset.

En tråd om detta --> Klicka

Flera trådar
 
Har sett en del projekt på TLzone där folk satt dubbla projektorlysen på TLR. Det innebär en del borrande och limmande och du måste byta ut lyktglaset/plasten då den är slipad för standardljuset.

En tråd om detta --> Klicka

Flera trådar

tack.
blev ju riktigt snyggt, men det var jobbigare än vad jag trodde. så den iden skippar vi:gnissla
 
Momentum, skf.
 
Hej på er TL gubbar ( gäller även er som är yngre :D )

Undrar vad som skiljer Pc II mot Pc V ? :va, vad jag kan förstå så kan man optimera bränsle/luft förhållandet, men dock är det inte säkert att det ger några extra hk, har jag förstått det rätt ?.
Är tre mod något nödvändigt?, påminner om min kontakt jag satt mellan spjällhus och TPS,en på min corvette, lurar positions sensorn så den blir lite lugnare på lågfart och rappare på gasen, är jag ute och cycklar där :rolleyes: ?

Sett lite olika Beg priser på Pc II, vad är ett skäligt pris för beg :confused: ?
Har tidigare bara köpt nya saker så därför är jag losst på beg marknaden.

// A.B
 
Last edited:
Hej på er TL gubbar ( gäller även er som är yngre :D )

Undrar vad som skiljer Pc II mot Pc V ? :va, vad jag kan förstå så kan man optimera bränsle/luft förhållandet, men dock är det inte säkert att det ger några extra hk, har jag förstått det rätt ?.
Är tre modd något nödvändigt?, påminner om min kontakt jag satt mellan spjällhus och TPS,en på min corvette, lurar positions sensorn så den blir lite lugnare på lågfart och rappare på gasen, är jag ute och cycklar där :rolleyes: ?

Sett lite olika Beg priser på Pc II, vad är ett skäligt pris för beg :confused: ?
Har tidigare bara köpt nya saker så därför är jag losst på beg marknaden.

// A.B

Gjorde en översättning med hjälp av Google...

The New Power Commander V
Power Commander V Product Introduction
The New Power Commander V är laddad med massor av nya funktioner. Den är kompatibel med 2009 och nyare modeller cykel. Nedan finner du några Power Commander V funktioner. • Minskad storlek från PCIIIusb (mindre än hälften av den storlek PCIII)
• USB-powered från dator (9 volts adapter inte längre behövs för programmering)
• 2 position karta byter funktion inbyggd (karta switch ingår ej)
• Gear ingång (medger karta justeras baserat på redskap och hastighet)
• Analog ingång (tillåter användaren att installera någon 0-5 volt sensor och bygga en justering tabell baserat på indata såsom öka eller temperatur)
• Med växeln ingång som är ansluten till PVC är det möjligt för varje cylinder som ska kartläggas individuellt och för varje redskap (till exempel på en 4-cylindrig motorcykel med en sex växlad växellåda det kan vara upp till 24 separata bränsle tabeller).
• Enheten har en -100 / +250% intervall bränsle förändring (upp från -100 / +100%). Detta ger mer inställningsområde för 8 spridare sportbikes
• 10 throttle position kolumner (upp från 9 på PCIIIusb)
• Förbättrad "accel pump" utility (ökad anpassning och spänner känslighet)

Så Power Pommander V passar inte på våra Tillrar

Pris på PC II har ja ingen aning om....
 
Kul översättningar Google gör.

Lite justeringar:
redskap = gear = växel
öka = boost = turbotryck
anpassning och spänner känslighet = adjustment and sensitivity range = justerings- och känslighetsintervall

Vart tog PCIV vägen?
 
Batteri

Hej
Skall köpa nytt batteri till tlr.Jag har kollat bakåt i forumet men är ändå osäker.Vilket av biltemas funkar?Eller har någon annan förslag till alternativ!
M V H Tomas
 
Kul översättningar Google gör.

Lite justeringar:
redskap = gear = växel
öka = boost = turbotryck
anpassning och spänner känslighet = adjustment and sensitivity range = justerings- och känslighetsintervall

Vart tog PCIV vägen?

redskap är nog gear och om öka kan man lugnt säga boost :)
anpassning = adjustment, tänk dig om nått djut ska anpassa sig exempelvis då säger man adjusting :)
 
Artikelnr: 80816 Biltema. Köpte i sommras och det har fungerat ua till min TLR. Passar perfekt i batterihållaren också :tummenupp


Hej
Skall köpa nytt batteri till tlr.Jag har kollat bakåt i forumet men är ändå osäker.Vilket av biltemas funkar?Eller har någon annan förslag till alternativ!
M V H Tomas
 
Kommer den fina frågan igen...:näsblod

Ska byta drivpaket på hojen igen, kör standard just nu 17 fram och 39 bak.

Va skulle ni rekommendera att köra så den blir lite trevligare att köra när man kör inne i städer o krypkör?
 
Kommer den fina frågan igen...:näsblod

Ska byta drivpaket på hojen igen, kör standard just nu 17 fram och 39 bak.

Va skulle ni rekommendera att köra så den blir lite trevligare att köra när man kör inne i städer o krypkör?

Krypköra vettifan... :va
Men jag skulle gå på 17/42@520 om jag skulle tjacka nytt drivpaket idag.
 
redskap är nog gear och om öka kan man lugnt säga boost :)
anpassning = adjustment, tänk dig om nått djut ska anpassa sig exempelvis då säger man adjusting :)
Tja, ordagrant var det nog rätt, men helt fel i sammanhanget. Därav min kommentar om:
det översatta ordet = orginalordet = korrekt översättning i sammanhanget.

Men visst, redskap = gear, men så fan att du säger att du lägger i andra redskapet i ca 30km/h. :hihi
 
Vart i Garaget o fixat lite, nu åker avgasåterföringen bort oxo...
 

Bifogat

  • Foto0186.jpg
    Foto0186.jpg
    209.1 KB · Visningar: 74
  • Foto0189.jpg
    Foto0189.jpg
    208.3 KB · Visningar: 74
Kedje-skyddet för baksvingen, finns det bara orginal?

Måste bara fråga va Iridium stift ger för fördel?
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    61.9 KB · Visningar: 51
Last edited:
Kedje-skyddet för baksvingen, finns det bara orginal?

Måste bara fråga va Iridium stift ger för fördel?

Har sett att S-racing hade för ett tag sen nåt i alu. med modellnamnet utskuret med Laser.

Stiften : Iridium är närmast en utomjordisk metall som är väldigt hård och som har bra ledningsförmåga,ger en kraftigare gnista samt att den påverkas väldigt lite av föroreningar och oxid som fastnar på elektroden.Därmed slits den nästan inte alls,räcker nog med en liten koll/rengöring (elektrodgap) under hela bågens livstid
Kortfattat de surar inte igen lika lätt som Bosch och övriga NGK

:yoparty

Nääääe nu svarade jag på fel kedjeskydd såg jag, peeeeerkele :mad:
Duger inte originalet då ? kan jun inte kosta sååå många fnask.
 
Last edited:
Har sett att S-racing hade för ett tag sen nåt i alu. med modellnamnet utskuret med Laser.

Stiften : Iridium är närmast en utomjordisk metall som är väldigt hård och som har bra ledningsförmåga,ger en kraftigare gnista samt att den påverkas väldigt lite av föroreningar och oxid som fastnar på elektroden.Därmed slits den nästan inte alls,räcker nog med en liten koll/rengöring (elektrodgap) under hela bågens livstid
Kortfattat de surar inte igen lika lätt som Bosch och övriga NGK

:yoparty

Nääääe nu svarade jag på fel kedjeskydd såg jag, peeeeerkele :mad:
Duger inte originalet då ? kan jun inte kosta sååå många fnask.

Får kolla va de kostar, tänkte om de va någon annan firma hade de oxo...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top