TL-tråden - v2 !

nån mer som gillar lite hårdare tongångar? jag tänkte lasta tjejen och tandborsten på TL'en och dra ner på west coast riot / metaltown i år igen. nån som är sugen?:fyllisar
 
nån mer som gillar lite hårdare tongångar? jag tänkte lasta tjejen och tandborsten på TL'en och dra ner på west coast riot / metaltown i år igen. nån som är sugen?:fyllisar

Jäpp en annan skulle helt klart kunna tänka sig att åka när man läst vilka band som ska uppträda. Faan vilket drag det måste vara. Kollade även hotell och än så länge så är det ju inga problem med det. Men måste dubbelkolla kalendern och vem som vill med för frugan tycker inte om samma musik som mig :yoparty :yoparty
 
Hid?

Om det är någon som är intresserad av ett HID-kit till halvljuset (H1) så finns det ett kit under Köp&Sälj.
 
Drevning

Jag kör originaldrevat på min TL1000R. Dom som kör med annan drevning kan väl skriva en rad om vilken drevning dom kör med och berätta om dom blev nöjda!! Kanske lättare att gasa upp den på tvåan ossåvidare!!
 
Jag kör originaldrevat på min TL1000R. Dom som kör med annan drevning kan väl skriva en rad om vilken drevning dom kör med och berätta om dom blev nöjda!! Kanske lättare att gasa upp den på tvåan ossåvidare!!

Kör 16/40 och tycker det är kanon. Prioriterar drag i botten och mellanregister då jag tycker det är roligast när det svänger, ligger sällan över 200 ändå och den klarar nog 250 ärliga med den drevningen i vilket fall. Bakhjul e jag fel person att fråga om :huvet
 
Jag såg någonstans att Länsförsäkringar har börjat sammarbeta med KGK och fixat en märkesförsäkring.

Är det någon som har ringt och frågat om denna?
(Hittar f-n inte artikeln igen...)
Helårs försäkringar, coh ska även gälla sporthojar. :)

Någon som har koll på läget?? :hoppa

Jag pyntar 5500 på Trygghansa för min TLS halvförs. Märkesförsäkringen skulle gå på 4400 så lite billigare är den... Ring och kolla men var noga med att speca att det är märkesförsäkringen du är ute efter för först ville dom kränga på mig en "vanlig".

//Per
 
Hej alla tl fantaster!! :) Är det nån som har lite tips om vad man kan ha för grund inställningar på retur och kompression på en bitubo?? Väger runt 75 kilo. Vore tacksam för svar.
 
nån mer som gillar lite hårdare tongångar? jag tänkte lasta tjejen och tandborsten på TL'en och dra ner på west coast riot / metaltown i år igen. nån som är sugen?:fyllisar

Hade gärna dratt med bara för att det är kul, men när jag kollar på lineupen så tröttnar man ju ur, inte i närheten lika bra som i fjol. Det kommer ju bara vara en massa gothrockare och fjortisar där med de banden de dragit ihop...
 
Då var det snart klart för premiärtur. Senaste moddarna dokumenterade.
Speglar och ny bromsskiva. Bakdrevet ska INTE skitas ner den här säsongen, i år är det teflon som gäller.
 

Bifogat

  • P1060333 (Small).JPG
    P1060333 (Small).JPG
    60.1 KB · Visningar: 59
  • P1060334 (Small).JPG
    P1060334 (Small).JPG
    63 KB · Visningar: 52
  • P1060337 (Small).JPG
    P1060337 (Small).JPG
    68.6 KB · Visningar: 55
  • P1060339 (Small).JPG
    P1060339 (Small).JPG
    52.7 KB · Visningar: 59
  • P1060340 (Small).JPG
    P1060340 (Small).JPG
    66.1 KB · Visningar: 67
Ingen som kan ge lite tips???
Det är väldigt svårt o ge nån inställningstips på sånt där, det beror lite p hur man kör oxå.
Börja på grundinställningen den hade när du fick den och labborera därifrån. men se till o skriv upp justeringarna så du alltid kan gå tillbaka om det blir fel.

Jag fick hjälp med min i somras, det är inte bara o skruva o tro att det blir bra.
Man måste ut o köra, skruva, köra, skruva tills det känns bra.
Ta en kurvig väg o kör fram o tillbaka.
 
Det är väldigt svårt o ge nån inställningstips på sånt där, det beror lite p hur man kör oxå.
Börja på grundinställningen den hade när du fick den och labborera därifrån. men se till o skriv upp justeringarna så du alltid kan gå tillbaka om det blir fel.

Jag fick hjälp med min i somras, det är inte bara o skruva o tro att det blir bra.
Man måste ut o köra, skruva, köra, skruva tills det känns bra.
Ta en kurvig väg o kör fram o tillbaka.

OK.. Fast problemet är att när jag plockade upp den ur paketet var grundinställningen inställd på "softaste" både på retur och kompression.:gnissla Nån som kan ge mig grundinställningen för bitubon till R:en??
 
Någon??? Snääääla..:bow
Sök runt på nätet efter guide för inställningar av bakdämpning på en sporthoj.

1. Ställ in rätt häng "sag" så kommer du få fjädern rätt justerad.
2. Ställ in returdämpningen enligt guiden.
3. Ställ in dämpningen enligt guiden.

Nu har du en grundinställning, nu åker du ut och provkör och justerar sen efter behov.

Tabeller är skit och inte lönt att gå på, inte ens för en "grundjustering". :fakta
 
Tjenare, ny TL ägare, köpte mig hojen igår, har hunnit putsa en del och plockat ur bes "plåtar" ur M4 rören, vilken skillnad på sång!!:tummenupp

Ska bli intressant att se hur det känns med asfalt under hjulen, åkt enduro dom senaste åren sen 125a tiden..

Fick med kabel för TRE modd, kollade min ecu och den heter F01, är det lönt med modd då?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top