TL 1000S. Vad kan detta kosta å laga?

Jag gav 23,000:- (prutade ned från 25,000:-) för min TLS 97a som var ikull körd. Fick svetsa avgasröret, nytt länkage, lite repor på backspegel o framblinkers. Sen var framkåpan repig som attans.
Kostnad ca: 2500:- för allt. (lackning av kåpan kostade mig 1250:-)
Motormässigt och i övrigt var den i kanonskick.
29,000 för den hojen du kollar på med alla de där "att fixa" prylarna var väldigt dyrt i mina ögon.

Edit: Jag anser att jag gjorde en extra bra affär och det kanske är lite svårt att hitta en lika bra affär. Men jag ville mest poängtera att man kan få hojar i bättre skick för mindre pengar!

Chiefen skrev:
Jag gav 23,000:- (prutade ned från 25,000:-) för min TLS 97a som var ikull körd. Fick svetsa avgasröret, nytt länkage, lite repor på backspegel o framblinkers. Sen var framkåpan repig som attans.
Kostnad ca: 2500:- för allt. (lackning av kåpan kostade mig 1250:-)
Motormässigt och i övrigt var den i kanonskick.
29,000 för den hojen du kollar på med alla de där "att fixa" prylarna var väldigt dyrt i mina ögon.

Edit: Jag anser att jag gjorde en extra bra affär och det kanske är lite svårt att hitta en lika bra affär. Men jag ville mest poängtera att man kan få hojar i bättre skick för mindre pengar!

Var hittar man sånnahär objekt?

Lartes skrev:
Vafaaaan :4skrika

Jag vill också ha sånna erbjudanden

hehe jepp! Köpte den i december -03 av en snubbe som hade lagt ikull den och tydligen slått sig lite grand. Han beslöt sig väl för att byta hobby, han skulle köpa bilstereo för pengarna istället sa han. Dessutom visste inte hans pappa (som stod för försäkringen) att han dragit ikull med hojen så han ville sälja den fort innan pappa upptäckte hans fadäs.
Tack för den televerket sa jag o köpte den på studs.

Chiefen skrev:
hehe jepp! Köpte den i december -03 av en snubbe som hade lagt ikull den och tydligen slått sig lite grand. Han beslöt sig väl för att byta hobby, han skulle köpa bilstereo för pengarna istället sa han. Dessutom visste inte hans pappa (som stod för försäkringen) att han dragit ikull med hojen så han ville sälja den fort innan pappa upptäckte hans fadäs.
Tack för den televerket sa jag o köpte den på studs.

Jag kan befria dig från den för samma pengar som du köpe den för, så är jag sjysst. Den är ju trots allt ännu mer begagnad nu :gnissla

Lartes skrev:
Jag kan befria dig från den för samma pengar som du köpe den för, så är jag sjysst. Den är ju trots allt ännu mer begagnad nu :gnissla

hähä nädu :7peta Har lagt mer på hojen än vad jag köpte den för vid det här laget....har drabbats av bling bling sjukan! :fyllisar

Sorry att jag trashar tråden här...ska sluta med det! :huvet

Jag är djupt imponerad av hållbarheten på min fd TLS -99. Den hade ett hårt liv, väldigt hårt, och lät som ny!
Varvstoppet var min bästis. Sugen på en ny TLS faktiskt.

Jag har en TL1000R som gått 8000 mil och mina kammar är i det närmaste i nyskick.Troligen har denna cykeln gått ganska hårt.Hög belastning med kall motor sliter.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien