Tl 1000

marandy skrev:
Börjar bli sugen på ny hoj...
Skillnad på TL 1000 S och TL 1000 R?

Vill inte veta vilken ni föredrar, utan skillnader hojarna emellan.

Just nu lutar det åt S:en, tycker R.en är ruskigt ful. Smaksak givetvis.

Men som sagt, skillnader?
provkör båda..kläm å känn...det är du som ska åka på den.

båda är fina hojar men ja valde en S.

lycka till :pannkyss
 
Fredde83 skrev:
Finns inget bättre än en röd R :yoparty

pict0154.jpg

En gul

:fakta

DSC01748.jpg
 
Motor mässigt så är nog skillnaderna redovisade, bakdämparen har man ändrat på till R då den på S ligger nära motorn och blir varm av den anledningen, jag har inte sett någon S utan styrdämpare, har bara kört S och den är kul och trevlig. men som sagtt kolla att 97:an är uppdaterad på de fel och brister som fanns, vad och hur vet KGK.
 
Sen att tillägga om R:en är ju att det känns som att sitta med ett kylskåp mellan benen. Dvs är den rätt bred vid tanken.
Vet inte hur S:en är :va
 
Fredde83 skrev:
Finns inget bättre än en röd R :yoparty

pict0154.jpg

Står i valet o kvalet mellan TLR o ZX9R... Röd då såklart! :hoppa

Silwer skrev:
S är en av de ökända vobbelhojarna, jag märkte inget speciellt på min runda men det sägs att den har hyss för sig ibland.

Var en TLS som krashade här i närheten för ett tag sedan. vobbel efter att ha satt ner hjulet hörde jag. hojen lekte sen flipperspelskula mellan träden såg det ut som.

Var kanske nån här på sporthoj?
 
tarmac skrev:
Står i valet o kvalet mellan TLR o ZX9R... Röd då såklart! :hoppa



Var en TLS som krashade här i närheten för ett tag sedan. vobbel efter att ha satt ner hjulet hörde jag. hojen lekte sen flipperspelskula mellan träden såg det ut som.

Var kanske nån här på sporthoj?
Med risk för att bli kallad besser:
Vobbel är inget du får på framhjulet.. Då kallas det styrfladder. I det här fallet självframkallat antagligen genom ett sätta ner framhjulet snett...

Det finns två typer av vobbel.
1. Som förare så svänger du hela tiden lite lite. Typ slalom i en viss frekvens. Ramen på en mc har också en egensvängning i en viss frekvens. När dessa frekvenser möts (vilket då händer i en viss hastighet) Så hamnar frekvenserna i fas. Då blir amplituden (svängningarna) så stora att mcn börjar vobbla.
2. Platt bakdäck. I vanliga fall så rullar däcket på gummit i mitten. Men om däcket är plattslitet så kommer däcket att rulla på endera kanten. När man hamnar i ett sådant läge att däcket byter kant hela tiden. Då får du vobbel...

Vobbel=självsvängningar
Styrfladder=fladdrande styre. (Vilket ofta missuppfattas för vobbel)

Pertan skrev:
jag har inte sett någon S utan styrdämpare, har bara kört S och den är kul och trevlig. men som sagtt kolla att 97:an är uppdaterad på de fel och brister som fanns, vad och hur vet KGK.

Har för mig att Suzuki eftermonterade styrdämpare på 97orna..
 
Är de båda modellerna lika höga i "mankhöjd"?

Jag har kört en TLS -98 rätt mycket och upplever den som jättehög. Detta trots att jag är 176 cm lång och har ben som räcker ända ner till marken i vanliga fall.

Skitkul att köra men jobbig att hantera när det gäller att rulla den in och ut från parkeringen. Den väger ju över 200 kg så på det viset är den väl inte bästa tjejhojen.
 
Var inte så jävla mainstream, en grön förstås...
DSC01577.JPG


Torrvikten är 187kg.

Om inte fjädern är för hårt spänd ska det inte vara nån fara å nå ner till backen, jag är oxå 176.
 
Skrutten skrev:
Är de båda modellerna lika höga i "mankhöjd"?

Jag har kört en TLS -98 rätt mycket och upplever den som jättehög. Detta trots att jag är 176 cm lång och har ben som räcker ända ner till marken i vanliga fall.

Skitkul att köra men jobbig att hantera när det gäller att rulla den in och ut från parkeringen. Den väger ju över 200 kg så på det viset är den väl inte bästa tjejhojen.


Över 200 kg?? möjligen tangeras det med alla vätskor... men inte med så himla mkt. Ska du rullar hojen kan du ju med fördel gå på sidan av hojen...
 
jag köpte en S pga utsenendet hadde inte kört en R då men det har jag nu och jag väljer TLS utan tvekan och är kanon nöjd med hojjen.Jag är 173cm och har inga som helst probs med att nå ner till marken.Men som alla såna här trådar slutar provkör och känn efter själv:Lycka till :tummenupp
 
tlmartin skrev:
jag köpte en S pga utsenendet hadde inte kört en R då men det har jag nu och jag väljer TLS utan tvekan och är kanon nöjd med hojjen.Jag är 173cm och har inga som helst probs med att nå ner till marken.Men som alla såna här trådar slutar provkör och känn efter själv:Lycka till :tummenupp

Men du har ju mina tllr rör på :D Så lite avis var du allt :D

tl1000larsson skrev:
R:en e ju 10 kg tyngre än S:en :7peta

Ren är mycket snabbare än S:en :7peta
 
ODEN skrev:
Över 200 kg?? möjligen tangeras det med alla vätskor... men inte med så himla mkt. Ska du rullar hojen kan du ju med fördel gå på sidan av hojen...

Är väl lite bortskämd med hur lätthanterlig min ducce är, väger ju knappt nåt i jämförelse. Och visst är det lättare att rulla hojen när man klivit av, kan inte annat än att hålla med.

Oavsett så är TLS:en riktigt go att köra! :tummenupp
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top