TL 1000 R fighter bygge

söt rinning lr vad det nu är där i kanten....föresten vem lacka den åt dig....hoppas du köpte färgen på lackbutiken

Biker_boy skrev:
söt rinning lr vad det nu är där i kanten....föresten vem lacka den åt dig....hoppas du köpte färgen på lackbutiken

Som Wiseguy sa så är det en lagning. Skärmen hade spruckigt och en del av färgen hade försvunnit (den ska egentligen vara blå).

Lackningen är hemmagjord... Jag kanske måste byta färg när jag ser hur det ser ut på hojen (den e blå/vi och lite svart)

a men jag fråga vart du har köpt färgen också?.....lr har du köpt den på okq8?

haha presis det svar jag ville ha ...ja men det finns ju bara 2 i luleå lackbutiken lr hellgrens ...vilken av dom?

Färdigt...nästan

Nu e skiten klar, sånär som på lite plast och annat jox som har med lagligheten att göra :hihi . Hoppas på UA vid besiktningen, men vi får se. Ska lägga upp bilder när den är helt klar, så folk kan tycka till (många kommer säkert inte att gilla den alls :arsele ). Budgeten har varit mediåker så här är det inga R1 rövar och slip-on (ännu)...

Så var det med det...

Dr.EVIL skrev:
Nya stålomspunna bromsslangar (och en koppling) införskaffade :banana
Samt en st skyddsmask 90 att ha som kåpa fram. (Ja jag vet att jag inte är först men skyddsmask rulez :yoparty )

Det hade jag ju tänkt också. Vill inte möta någon med samma framlyse som mig. Jaja om du håller dig i norra Sverige så ska det väl gå bra :)

Färdig... för denna gång

hojjen1gy.jpg

hojjen26jt.jpg

hojjen15pu.jpg

EDIT: Hojen gick igenom besiktningen idag som den ser ut på bild. Besiktnings "gubben" gav + poäng för "byns coolaste framlyse" :D :fyllisar

Last edited:
Fan vilken cool gasmask!!! Ett tips: TLR´n har ju maffiga 6-kolvs ok fram. Men de syns knappt när de är svarta, därför har jag lackat mina till guld precis som Gixxer 1000-01 bla har. Det blev superläckert!

MR Z skrev:
Fan vilken cool gasmask!!! Ett tips: TLR´n har ju maffiga 6-kolvs ok fram. Men de syns knappt när de är svarta, därför har jag lackat mina till guld precis som Gixxer 1000-01 bla har. Det blev superläckert!

Det kanske ma ska testa längre fram :tummenupp

fixa kuts eller vad de heter så ser den kanske lite smidigare ut :)
sen domdära lysena såg alldeles för ljusa ut..skulle fixat nå mörkt(rökfärgat) plexiglas som du kan sätta dit o ta bort enkelt .
styret ser lite mycke framåtvinklat ut eller ska de va så?

annars så :tummenupp

Den blev nice du! Men det viktigaste på en twin är väl ljudet :7peta
-Det är väl orginal pga besiktningen kom jag på :D
Fin som fan annars!

ozeo skrev:
fixa kuts eller vad de heter så ser den kanske lite smidigare ut :)
sen domdära lysena såg alldeles för ljusa ut..skulle fixat nå mörkt(rökfärgat) plexiglas som du kan sätta dit o ta bort enkelt .
styret ser lite mycke framåtvinklat ut eller ska de va så?

annars så :tummenupp

Körställningen blev brutalare :hihi vilket jag gillar. går ju att ändra om man vill.
Jag har en kuts... röven blir nästan lite väl fet då...typ busa röv

yonsson skrev:
Den blev nice du! Men det viktigaste på en twin är väl ljudet :7peta
-Det är väl orginal pga besiktningen kom jag på :D
Fin som fan annars!

HEHE... naj jag saknar faktiskt andra dämpare :huvet det är nästa sak på listan... synd att dom e så dyra :död

gjut en egen kuts i glasfiber :tummenupp

Bifogat

• tiller2.jpg
    tiller2.jpg
    140.2 KB · Visningar: 175
Back