Jag tror inte hårdare straff gör någon nytta här, det blir bara coolare bland kidsen att ta saker från andra ju hårdare straffen sätts... En annan attityd måste implanteras helt enkelt...
Jag tror att hårdare straff definitivt är det enda som hjälper.
Det är ballt att sno grejjer och visa upp för sina polare, det är klart oballt att sitta inlåst och grina för att man saknar mamma.
Den 6/8 voltade en bil med 4 tonåringar en bit härifrån, killen som körde bilen "sitter inne" för tidigare bilstölder.
"Sitter inne" innebär att han bor på någon gård utanför stan och således bara behöver sno en till bil för att komma in till kompisarna, alternativt snor kompisarna en bil och åker ut och hämtar honom lagom till helgen.
(båda delarna har förekommit)
Den killen kunde dom gott få låsa in på riktigt, så att han inte kan promenera omkring och rycka i bildörrar och sno bilar.
Dom tre som åkte är bara småkriminella, före detta klasskompisar till min son som han hade plockat upp för att imponera på.
Dom lyckades volta av vägen på en raksträcka där det är 70, dom körde förmodligen fortare än så, ingen hade bälten.
Nästa gång han får lust att skolka från ungdomsvården och åka in till stan kanske någon omkommer, kanske han, kanske en passagerare, kanske en fotgängare på fel plats vid fel tillfälle.