Tjyyvar i Landskrona

Jag vidhåller att hjälper inte hårdare straff så gör dom i alla fall inga nya brott som drabbar allmänheten medans dom är inlåsta.
Eftersom antalet tjuvjävlar får antas vara relativt konstant så begås färre brott ju fler som är inlåsta.
Nyrekryteringen av tjuvjävlar torde också sjunka när dom inser att snaor jag en hoj kan det ta mig sex månader innan jag kan sno hojar igen, åker jag dit för den hojstölden blir jag frihetsberövad i ett år innan jag kan återuppta den lysande karriären som hojtjuv.

Om jag lyckas sälja ett par snodda hojjar för 50 000 så har jag tjänat 8300 i månaden om jag åker dit en gång, nästa gång jag åker dit har jag tjänat 4100 i månaden, det kan dom fan ha efter skatt om dom jobbar deltid som sopgubbe och det kan man syssla med hela sitt liv utan att bli inlåst....

Man måste göra det mindre attraktivt helt enkelt, så att vanligt arbete framstår som ett alternativ.

Våra "kamrater" kan inte räkna och heller inte kalkylera risker utan dom bara "gör". Det är diverse pulver som åker in i näsan och dess medikamenter som sedemera sprids ut i blodet och för att sedemera slå ut vissa organ. Såsom hjärna, hjärna och dessutom hjärnan... :näsblod Du kan predika och bestraffa skiten ur dessa individer... Dom kommer aldrig ur detta utan något drastiskt. Och detta kan bara någon vaken människa hitta och hjälpa till med....

Våra "kamrater" kan inte räkna och heller inte kalkylera risker utan dom bara "gör". Det är diverse pulver som åker in i näsan och dess medikamenter som sedemera sprids ut i blodet och för att sedemera slå ut vissa organ. Såsom hjärna, hjärna och dessutom hjärnan... :näsblod Du kan predika och bestraffa skiten ur dessa individer... Dom kommer aldrig ur detta utan något drastiskt. Och detta kan bara någon vaken människa hitta och hjälpa till med....

Då kan ju "vården" bestå i att sitta 8 timmar om dagen med en miniräknare tills dom lär sig kalkylera då?
Det drastiska kan ju i såna fall vara att dubbla inlåsningstiden för varje repa, jag lovar att märker dom inte skillnad på 6månader och ett år så märker dom skillnaden nästa gång mellan ett år och två.

Då kan ju "vården" bestå i att sitta 8 timmar om dagen med en miniräknare tills dom lär sig kalkylera då?
Det drastiska kan ju i såna fall vara att dubbla inlåsningstiden för varje repa, jag lovar att märker dom inte skillnad på 6månader och ett år så märker dom skillnaden nästa gång mellan ett år och två.

Tyvärr :3freak Dom blir bara bittra och vänder sig till Sillbärrsky och CO. Snart har vi Public TV fyllda med dessa"telningar" och dess historier om hur illa dom blev behandlade. Skit stinker, skit säljer och skit ger tittarsiffror. TV3 kör över TV1. Det spelar roll om du ger dessa individer livstid, då får dom uppmärksamhet och sympatier för det med likväl som ett kort straff skule ge. Idén är att "dom" bara ska tystas bort, få dom att framstå som "ocoola" för dem yngre.

Vad jag menar är att dessa som utför brotten ska sitta utanför samhället ett antal år, tills de förstår att frihet är bättre än fängelse...

för er som aldrig varit bakom lås och bom vet inte hur det känns och hur man börjar tänka efter ett väldigt kort tag... frighet ÄR bättre.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman