HCC_Racing
ABECE**
Jag vidhåller att hjälper inte hårdare straff så gör dom i alla fall inga nya brott som drabbar allmänheten medans dom är inlåsta.
Eftersom antalet tjuvjävlar får antas vara relativt konstant så begås färre brott ju fler som är inlåsta.
Nyrekryteringen av tjuvjävlar torde också sjunka när dom inser att snaor jag en hoj kan det ta mig sex månader innan jag kan sno hojar igen, åker jag dit för den hojstölden blir jag frihetsberövad i ett år innan jag kan återuppta den lysande karriären som hojtjuv.
Om jag lyckas sälja ett par snodda hojjar för 50 000 så har jag tjänat 8300 i månaden om jag åker dit en gång, nästa gång jag åker dit har jag tjänat 4100 i månaden, det kan dom fan ha efter skatt om dom jobbar deltid som sopgubbe och det kan man syssla med hela sitt liv utan att bli inlåst....
Man måste göra det mindre attraktivt helt enkelt, så att vanligt arbete framstår som ett alternativ.
Våra "kamrater" kan inte räkna och heller inte kalkylera risker utan dom bara "gör". Det är diverse pulver som åker in i näsan och dess medikamenter som sedemera sprids ut i blodet och för att sedemera slå ut vissa organ. Såsom hjärna, hjärna och dessutom hjärnan...