tjyvstart för elitserietråden...

Elitseriens bästa målvakt i vinter kommer att bli Tommy Salo. Och det kommer att visa sig redan på Lördag när vi kommer krossa Färjestad i Lysekil!! :yoparty

Sanoj skrev:
Elitseriens bästa målvakt i vinter kommer att bli Tommy Salo. Och det kommer att visa sig redan på Lördag när vi kommer krossa Färjestad i Lysekil!! :yoparty
Detta inlägg har potential att bli det roligaste i denna tråd.

Så in i helvetes Jävla idiotiskt att sätta in Salo...
Snacka om nerbyte.

Sandberg kommer bli förstamålvakt, inget snack om saken!

//Jax - irriterad Frölundafantast

Jax skrev:
Så in i helvetes Jävla idiotiskt att sätta in Salo...
Snacka om nerbyte.

Sandberg kommer bli förstamålvakt, inget snack om saken!

//Jax - irriterad Frölundafantast
Å herregud, har man Sandberg kvar som "back-up"?

valmers skrev:
Å herregud, har man Sandberg kvar som "back-up"?
Han var bra förra säsongen.
Så varför skulle han vara sämre denna säsongen?

Men jag håller med dig, det ser inte bra ut med Salo och Sandberg som målvakter =/

Edit: kråkstavning

valmers skrev:
Detta inlägg har potential att bli det roligaste i denna tråd.
Ja ni uppe i kaffe burken är ju verkligen en förebild för hur svenska hockeyklubbar ska bedrivas.. Juniorlag är inget ni bryr er om alls?
Visst ni spelar i eran "egna" arena men när man ser på matcher därifrån känns det som man vore en fågel. Men lycka till imon..

Oj då. Hoppas inte att nivån kommer ligga på denna höjd när den "riktiga" elitserietråden kommer igång.

Den gamla stängdes efter SMguldet i våras på min begäran.

Beträffande Salo är jag mycket djupt besviken på ledningen i VF som gjort det valet. Jag måste ändå intala mig att OM Salo någonsin kommer att vara bra igen är det nu och med Frölunda han kommer att bli det. Den press han har på sig är sjukt stor och jag måste tro att han är den spelaren som kan lösa det. Om inte, :3freak

Sanoj skrev:
Ja ni uppe i kaffe burken är ju verkligen en förebild för hur svenska hockeyklubbar ska bedrivas.. Juniorlag är inget ni bryr er om alls?
Visst ni spelar i eran "egna" arena men när man ser på matcher därifrån känns det som man vore en fågel. Men lycka till imon..
Jaha, det var Göteborgare man skulle diskutera hockey med ja. Hade nästan förträngt hur det var.

hållundan skrev:
Oj då. Hoppas inte att nivån kommer ligga på denna höjd när den "riktiga" elitserietråden kommer igång.

Beträffande Salo är jag mycket djupt besviken på ledningen i VF som gjort det valet. Jag måste ändå intala mig att OM Salo någonsin kommer att vara bra igen är det nu och med Frölunda han kommer att bli det. Den press han har på sig är sjukt stor och jag måste tro att han är den spelaren som kan lösa det. Om inte, :3freak
Precis, det blir sannolikt lättare för Salo att lyckas i VF. Fast jag tror knappast att han har speciellt mycket kvar att ge.

Jag hoppas också nivån blir högre. Åtminstone tills tvåveckorsfansen dyker upp i slutet av slutspelet.

hållundan skrev:

hållundan, tar du på dig att starta den "riktiga" tråden sen ?
Lite ordning måste det ju vara!

valmers skrev:
Precis, det blir sannolikt lättare för Salo att lyckas i VF.

Hemma i Scandinavium kommer det säkert att fungera. Borta däremot...

Ramsan "Hopp-hopp-hoppa-Salo-hoppa-Salo" lär nog eka i de övriga arenorna runtom i landet, precis som förra säsongen.

Lektion 1 i hockeyskolan: Hur mycket bra du än gjort - Allt är glömt om du förlorar mot Vitryssland.

UrbanTiger skrev:
Anledningen till att han flyttar hem är att han inte fick använda den nya ansiktsmasken med en fånghåv uppe på hjässan. Jofa hade plöjt ner typ en miljon i prototyper och tester.
:hihi

Ärligt, Salo, 34 med Sandberg, 36 som back-up, verkar tunt. Riktigt tunt. Iallafall för en klubb som VF, vars självklara mål måste vara SM-guld.

Asså, det känns inte hungrigt på nåt sätt...

Nu är ju Salo en riktigt grym målvakt (var?), men psyket? Nja...

Jag är urgöteborgare men Håve är laget i mitt hjärta.

Vi har iaf en seriös målvakt! :tungan

Back