tjyvstart för elitserietråden...

valmers skrev:
Precis, det blir sannolikt lättare för Salo att lyckas i VF. Fast jag tror knappast att han har speciellt mycket kvar att ge.

Jag hoppas också nivån blir högre. Åtminstone tills tvåveckorsfansen dyker upp i slutet av slutspelet.
Det får vi ej hoppas att slutspelswannabeexperterna flippar loss igen. Men men, det måhända vara ofrånkomligt.

Återigen beträffande Salo har jag funderat och studerat en del statistik (nu är vi där igen) men, Salo är ju "egentligen" Sveriges bästa målvakt genom tiderna. Visst, Pelle Lindbergh fick pris för bästa målvakt när han spelade i NHL, detta var en tid sen och får ses som aningen irrelevant. Dock ska det ju inte förglömmas att han alltid kommer att vara en stormålvakt.

Jag tror (måste tro) att Salo har den kunskapen och talangen att han kan repa sig efter nationens (inkl. av mig) totala utmobbning efter Vitrysslandfadäsen. Det är det som krävs nu, att intala sig att han faktiskt kan. Speciellt nu när Johnny Odåga har kommit till stan.

Var ska detta sluta? :3freak

5-3 till FBK mot VF i Lysekil i helgen. VF tappade 3-0 ledning. Märkligt.

hållundan skrev:
Det får vi ej hoppas att slutspelswannabeexperterna flippar loss igen. Men men, det måhända vara ofrånkomligt.

Återigen beträffande Salo har jag funderat och studerat en del statistik (nu är vi där igen) men, Salo är ju "egentligen" Sveriges bästa målvakt genom tiderna. Visst, Pelle Lindbergh fick pris för bästa målvakt när han spelade i NHL, detta var en tid sen och får ses som aningen irrelevant. Dock ska det ju inte förglömmas att han alltid kommer att vara en stormålvakt.

Jag tror (måste tro) att Salo har den kunskapen och talangen att han kan repa sig efter nationens (inkl. av mig) totala utmobbning efter Vitrysslandfadäsen. Det är det som krävs nu, att intala sig att han faktiskt kan. Speciellt nu när Johnny Odåga har kommit till stan.

Var ska detta sluta? :3freak

5-3 till FBK mot VF i Lysekil i helgen. VF tappade 3-0 ledning. Märkligt.
Med den skillnaden är Pelle var och är helgonförklarad i Philadelphia, trots mindre lyckad Porschekörning på dretfyllan.

Träningsmatcher betyder inte ett skit, förövrigt.

valmers skrev:
Med den skillnaden är Pelle var och är helgonförklarad i Philadelphia, trots mindre lyckad Porschekörning på dretfyllan.

Träningsmatcher betyder inte ett skit, förövrigt.
Det är sanning att han mer eller mindre var helgonförklarad i Philly och Salo inte direkt är helgonförklarad någonstans ännu. (Man vet ju hur "slutspelsexperterna" är.) Sen att köra full får ju anses som väldigt dumt då man såg vilka konsekvenser det gav (och ger för den delen).

Nej, träningsmatcher betyder ingenting, men det är roligt att det börjar hända grejer.

Laphroaig skrev:
Den här är till Göteborgarna :) Länk
Undrar vilket lag han håller på?

Nåväl, jag håller med honom i mångt och mycket ang. Salo, men vaffan ska jag göra? Det måste bara gå, jag måste tro på att Salo kommer att spela så bra han egentligen kan.

Nåväl, när nyheten var färsk var jag och många med mig riktigt sugna på att sända en torped på Salo, men man måste väl gilla läget antar jag.

Färjestad möter Djurgården i Sunne ikväll. Sunne ligger i 7 mil nordväst om Karlstad. Notera i era anteckningsböcker.

valmers skrev:
Färjestad möter Djurgården i Sunne ikväll. Sunne ligger i 7 mil nordväst om Karlstad. Notera i era anteckningsböcker.

Kan man följa matchen på något sätt utan att behöva åka ut i bushen?

valmers skrev:

Matchen slutade som väntat.. FBK-DIF 9-1
EDIT: Valmers: Du var inte många sekunder före

Coolt att Djurgården hade 19-årige Temu Lassila i kassen. Temu är son till gamle FBK-legendaren Hannu Lassila som spelade hem Färjestads första SM-guld 1981.

valmers skrev:
Coolt att Djurgården hade 19-årige Temu Lassila i kassen. Temu är son till gamle FBK-legendaren Hannu Lassila som spelade hem Färjestads första SM-guld 1981.

Brynäs tvålade till Jokerit med 4-2
Timrå-modo 3-1
Kärpät-luleå 3-5
TPS Åbo-hv71 3-3

Kärpät vet jag inget om, någon annan som vet vad det är för gäng?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...