Tjuvström?

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Stock holm
Hoj
Rätta
Vad kan den urkopplade kontakten i mitten vara? :confused:
Om man kopplar in den, börjar batteriet kraftigt att laddas ut. :eek:
Allting annat på hojen fungerar bra, verkar det som. :crash
 

Bifogat

  • strom.jpg
    strom.jpg
    118.2 KB · Visningar: 212
Bättre odds f vettigt svar om du talar om vilken hoj det gäller.

'Allt annat funkar' ? Vad är det som inte funkar ?
/u
 
ulf_lundin skrev:
Bättre odds f vettigt svar om du talar om vilken hoj det gäller.

'Allt annat funkar' ? Vad är det som inte funkar ?
/u

GSX 400F -82
Allting fungerar (vad jag vet). Det är därför jag undrar vad det är för något.
 
Ok. 80-tals Suz är kända f laddtrubbel. Säker på att den laddar ordentligt m motorn igång ? Hur vet du att den laddar ur via den kontakten ? Även m tändningen avslagen ?
/u
 
ulf_lundin skrev:
Ok. 80-tals Suz är kända f laddtrubbel. Säker på att den laddar ordentligt m motorn igång ? Hur vet du att den laddar ur via den kontakten ? Även m tändningen avslagen ?
/u

Nej, jag är inte hundra på att den laddar ordentligt när motorn är igång. Batteriet är pigg och glad.

När man kopplar in kontakten och tar på tändningen, dröjer det inte många minuter innan batteriet har blivit rejält urladdat.
 
Ok. Svårt att veta utan schema. I dina kläder skulle jag nog mäta spänningen över batteriet med o utan motor. Tror att 13.5-14.5 (ungefär) är ok vid lite varv, 4-5000.
Samt resistansmäta den urkopplade sladden mot jord. Ev. mäta strömmen genom sladden inkopplad. O se om strömmen ändras (om den nu inte är skitstor) när du slår av o på allt som tänkas kan, en sak i taget.
Men sen blir det väl att följa sladden o se vart den går, helt enkelt.
/u
 
ulf_lundin skrev:
Ok. Svårt att veta utan schema. I dina kläder skulle jag nog mäta spänningen över batteriet med o utan motor. Tror att 13.5-14.5 (ungefär) är ok vid lite varv, 4-5000.
Samt resistansmäta den urkopplade sladden mot jord. Ev. mäta strömmen genom sladden inkopplad. O se om strömmen ändras (om den nu inte är skitstor) när du slår av o på allt som tänkas kan, en sak i taget.
Men sen blir det väl att följa sladden o se vart den går, helt enkelt.
/u

Okej. Tackar för hjälpen :bow
Blir till att gå ut i garaget o kolla..
 
hmm.....jag hoppas jag hittar boken till dig :)
Jag hade probs med ladningen på min med vill jag minnas, jag fick linda om generatorspolarna.
Är tyvär en vanlig åkomma på tidiga suzuki som ngn tidigare nämde :(
 
Rätt??

"När man kopplar in kontakten och tar på tändningen, dröjer det inte många minuter innan batteriet har blivit rejält urladdat."

Är detta riktigt ?? batteriet töms på några minuter??

Om batteriet är OK och fulladdat betyder det att det måste gå 100-tals ampere i "hemliga tåten".. Så mycket ström bör göra mos av kabelisoleringen + en mindre brand..
Ett batteri på sista versen kan funegra utmärkt betr "ge ström" eller ta laddning" men kapaciteten kan vara mycket låg, dvs under normala omständigheter så märks inget.
En start tex tar nästan inga Ah alls.
Om startmotorn tar 100A och starten går på 5 sek (lååång tid) motsvarar det 0.1Ah..

Jag envisas med mitt "messen ist wissen", att mäta är att veta..
Ut och MÄT...!! :D

:hej
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top