tjuvstannar efter att jag monterat uppsamlingskärl

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Fick ett pboblem nu sen jag monterade uppsamlingskärl på min yz.

När man startar den så stannar den typ efter 1sec och fortsätter så till den är lite varmare.

Lika dant baktänder den mer nu oxå.

Kan de ha något med att jag tagit alla slangar från förgasaren och monterat dom på uppsamlingskärlet??
 
Fixx skrev:
Fick ett pboblem nu sen jag monterade uppsamlingskärl på min yz.

När man startar den så stannar den typ efter 1sec och fortsätter så till den är lite varmare.

Lika dant baktänder den mer nu oxå.

Kan de ha något med att jag tagit alla slangar från förgasaren och monterat dom på uppsamlingskärlet??
Vanligast är väl att slangarna är för långa och att det sugs upp av vad det än är som hamnat i kärlet... inte ens hojen tycker om att andas vätskor istället för luft. Se till att inte slangarna ligger i botten av uppsamlingskärlet.

Annars har jag sett att vissa glömmer att fixa "luftning" till kärlet... inte så bra om det sluter helt tätt heller... :(
 
En tanke som slagit mig är om det spelar ngn roll om det blir typ ett "vattenlås" på slangarna. Har inte kommit på ngn anledning varför det skulle ställa till det, men man vet ju aldrig :va
 
För att utesluta andra fel är det väl enklast att tillfälligt dra bort alla slangar från uppsamlingskärlet och provköra. Det kan ju vara något annat som spökar. Yashas idé med avluftningen låter också vettig tycker jag.
 
Yasha skrev:
Vanligast är väl att slangarna är för långa och att det sugs upp av vad det än är som hamnat i kärlet... inte ens hojen tycker om att andas vätskor istället för luft. Se till att inte slangarna ligger i botten av uppsamlingskärlet.

Annars har jag sett att vissa glömmer att fixa "luftning" till kärlet... inte så bra om det sluter helt tätt heller... :(

får ta av alla slangar och köra lite utan...

om det funkar bra då får jag göra ett hål till i mitt uppsamlingskärl och sätta bakventil på den sista.
 

Bifogat

  • 3.jpg
    3.jpg
    105.1 KB · Visningar: 137
Fixx skrev:
Fick ett pboblem nu sen jag monterade uppsamlingskärl på min yz.

När man startar den så stannar den typ efter 1sec och fortsätter så till den är lite varmare.

Lika dant baktänder den mer nu oxå.

Kan de ha något med att jag tagit alla slangar från förgasaren och monterat dom på uppsamlingskärlet??

Förmodligen är det som Yasha säger. Antingen har du för långa slangar eller också har du ingen avluftning på burken.
När jag satte på uppsamlingskärl på KTMn så började den iofs bråka först efter att den blev varm,
men annars så betedde den sig precis så som du beskriver det, tjuvstannar om man inte gasar tillräckligt.

Prova med att säkerställa avluftningen av burken så ska du se att det löser sig. :tummenupp
 
jag glömde luftningen på mitt uppsamlingskärl då blev hojen svårstartad å gick lite dåligt ungefär som du beskrev att din yz gör fixa luftningen så löser det sig nog
 
Jag hade slangarna för långt ned i min flaska så när det blev lite vätska så gick den skitkasst............ gick bara på choke fast den var varm........

Drog ur slangarna när jag kom hem..............doh, gick som en klocka :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top