Tjuvar och gamar hos kredittest

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Nu försöker dom plocka en på pengar från kredittest.se Det blir inget med det. Har någon annan hamnat i skiten med detta Kalle Anka företag tro? :gnissla

Varför går du inte till banken om du skall kolla om du är kreditvärdig?

En polares far hade gjort liknande för ett tag sen :dummer

kontakta KO. Antar att det är lite av samma sak som fordonsvardering.se
googla på det och se hur dem tagit ur sig det. finns här på sporthoj med.

Vill du ha mer hjälp får du förklara mer.

Med tanke på att det kostar noll kronor att få information om sig själv hos Kronofogden är det stöld att ta så mycket betalt.

Plus att det kanske inte är såå seriöst att ha reklam för porr på en kreditupplysningssida..... :mad:

Ja, alltså. Jag brukar själv tycka att folk som hamnar i sånt här är idioter.

Dock stod det förut inget om någon debitering (i början av April tror jag), jag fick fakturan i förrgår på 374 spänn. Naturligtvis bestred jag denna och fick som svar att dom skulle gå vidare med detta. Skickar dom påminnelse eller går vidare i ärendet har jag lovat dom att göra en polisanmälan mot dom. Jag blir förbannad, för tydligen har dom försökt avkräva pengar av folk genom hot och trakasserier. Få se om dom försöker med mig också.

Naturligtvis hade jag inte gjort en totalt meningslös kreditkoll på mig själv om det framgått att det kostat 374 spänn. Faktum är att jag inte ens minns att jag gjort någon, men nånstans måste dom ju fått mitt nummer ifrån.

Nu är det ju sjukt många som drabbats av detta, hela nätet är ju fullt av exempel om man googlar på "kredittest". Naturligtvis är det funky business dom sysslar med. Skulle förvåna mig mäkta om det är tillåtet att göra som dom gör. Isåfall är det ju fritt fram att rippa av folk pengar på en uppsjö av oärliga, liknande vis. Jag är iallafall inte rädd för en rättegång om det skulle gå så långt, för tydligare lurendrejeri får man leta efter.

Ja, alltså. Jag brukar själv tycka att folk som hamnar i sånt här är idioter.....för tydligare lurendrejeri får man leta efter.

Bara bestrid, går det till inkasso bestrid och det händer inget, går dom vidare till fogden bestrid och det händer inget, dom får köra en rättegång på det och det tvivlar jag på att dom gör för 374kr.

Har svårt att se att dom skulle vinna en evventuell rättegång eftersom du kunde ha haft fest och en "polare" gjorde detta utan att fråga dig.

Många är rädda att hamna hos inkasso, man ska bara veta att det finns inga lister hos inkasso, man kan "hamna" hos dom hur många ggr som helst och inget händer.
Man kan heller inte få prick hos fogden om man bestrider beställningen, det är upp till företaget att bevisa att du har beställt.

Oavsett om det är lagligt eller inte så verkar det konstigt ändå, alla vet väl själv om man har betalningsanmärkningar, det är ju inget som dyker upp ur tomma intet, så av vilken anledning skulle man kolla det? :va

Du borde polisanmäla dom direkt

Trist att det inte händer något!!!

Polisanmälla för vad, någon har skrivit in personnummret och det står tydligt att det kostar och hur dom tar betalt. Priset stog kanske inte innan men man har ej skärmdump att bevisa.

Hur som helst polisen struntar i det, det enda som händer är att man får anmällan hem och infot att det är nedlagt.

Det enda som hjälper mot såna företag är att man inte betalar, så länge det finns folk som betalar så kommer dom att finnas och bli fler. Inga direkta risker, dom jobbar inom gråzon.

Bygg något skittest, låt folk ta det, skicka ut fakturor och samtidigt ändra på hemsidan att det kostar pengar nu, vänta på pengarna från folk, hota med inkasso till dom som ej pröjsar, vänta på lite till pengar, lägg ner sidan och bygg ny. Många kör detta koncept.

Dock stod det förut inget om någon debitering (i början av April tror jag), jag fick fakturan i förrgår på 374 spänn.

Nu gör det det. Väldigt tydligt också, fast det står 250:- plus 49:-. Har du inga skärmdumpar eller så från April?
Fast du kan ju prova att bestrida så långt det går. Det är som andra säger, såna där ljusskygga företag brukar backa när det blir dags för rättegång.
Det står den hel del om företaget om man Googlar lite. Det här t.ex. Visserligen handlar det om Notara, men det är tydligen samma ägare.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2540731.svd

Hittade det här med:
http://www.youtube.com/watch?v=s0ScSnHW_SY

Last edited:
Jag skäms för att berätta det, men jag har åkt på blåsningen. Tryckte i iver fram kreditupplysningen men jag läste inte det finstilta (vilket jag gjort i efterhand, där det står tydligt att det kostar 299 svenska riksdaler).

Fick hem räkningen, fnissade lite åt mig själv, sedan betalde jag. :näsblod

/ Jens

Nu gör det det. Väldigt tydligt också, fast det står 250:- plus 49:-. Har du inga skärmdumpar eller så från April?
Fast du kan ju prova att bestrida så långt det går. Det är som andra säger, såna där ljusskygga företag brukar backa när det blir dags för rättegång.
Det står den hel del om företaget om man Googlar lite. Det här t.ex. Visserligen handlar det om Notara, men det är tydligen samma ägare.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2540731.svd

Hittade det här med:
http://www.youtube.com/watch?v=s0ScSnHW_SY

Denna tjejen ska dra dom inför rätta, hon har skärmdumpar som hon delar med sig av tilld en som behöver i bevissyfte.

http://sachikoblog.com/2009/06/skarmdumpar-av-kredittests-hemsida/

Fick hem räkningen, fnissade lite åt mig själv, sedan betalde jag. :näsblod

Tyvärr är det ju det som gör att såna här skitstövlar fortsätter, vissa betalar. Visserligen stod det att det kostade deg när du var där, så det kanske inte är riktigt samma sak.

Last edited:
så av vilken anledning skulle man kolla det?

Man kanske vill se vad och hur det står om en. Varför väljer många att beställa registerutdrag överhuvudtaget? Det är väl inte relevant varför? Utan det som är relevant är att det inte framgick att det skulle kosta pengar.

Låt säga tex att jag frågar en gubbe med punka om han vill ha hjälp, han svarar ja och jag hjälper till. När punkan är åtgärdad vill jag ha 5000 spänn, eftersom jag på min T-shirt bär en liten text som lyder "Jag hjälper alla, pris 5000:- exl moms"

Skulle du då fråga varför gubben svarade ja till hjälpen istället för att ringa en bärgare eller vän?

ÅÄr ingen suris men

Kollade skärmdumpen men den kan man ju inte åberopa då den har flera tool bars högst upp vilket trycker ner sidan så priset inte syns, känns riggat från bloggarens sida.

Kul video men i filmen hänvisar sachikolo till en annons på blocket där någon uthyrare kräver klanderfria hyresgäster och som hänvisar till en gratis upplysning på kredittest, har svårt att fatta hur jag ska kunna åberopa en galning på blocket som sa att det var gratis.

Nästa gång jag beställer något på nästet ska jag läsa avtalstexten, tydligen har dom loggat att jag klickade i Läst och godkänt avtalet, bara att betala och se glad ut..

Vad kostar det mig föresten om jag skulle förlora i Tingsrätten efter ett bestridande? Tänkte till nästa gång, den här räkningen har jag betalat men jag min klant har ju kollat mig minst 3 gånger för att se om min anmärkning var borta....

Denna tjejen ska dra dom inför rätta, hon har skärmdumpar som hon delar med sig av tilld en som behöver i bevissyfte.

http://sachikoblog.com/2009/06/skarmdumpar-av-kredittests-hemsida/

Tyvärr är det ju det som gör att såna här skitstövlar fortsätter, vissa betalar. Visserligen stod det att det kostade deg när du var där, så det kanske inte är riktigt samma sak.

...massa snack.

Denna medlem reggar sig idag, verkar intressera sig bara för denna tråden och råder folk att betala!?

Stinker Kreditkoll anställd!!!

Lär krävas mycket mer än 350-400 kr skuld för att tingsrätten ska tvinga en intrnetleverantör att visa vem som är bakom ip-nummret.

Betala inte till svinen!

Last edited:
Men hallå lilla spättan, jag hittatde till den här sidan när jag googlade på ordet kredit mm, jag såg vad ni andra skrev, tyckte jag oxå ville vara med och prata mig varm i frågan. Räknas det inte vad jag tycker bara för att jag inte snackat burnout och sverigemodellen eller?

Ha en bra dag i solen, tycker nog lite både och ang detta och undrar om det blir dyrare för mig om jag förlorar i tingsrätten?
Denna medlem reggar sig idag, verkar intressera sig bara för denna tråden och råder folk att betala!?

Stinker Kreditkoll anställd!!!

Lär krävas mycket mer än 350-400 kr skuld för att tingsrätten ska tvinga en intrnetleverantör att visa vem som är bakom ip-nummret.

Betala inte till svinen!

När jag skrev till kredittest skickade dom kopior på loggfiler och det var mitt IP, vet inte vad du menar med att tingsrätten ska behöva tvinga fram något dom redan har?

Om du tycker jag stinker Kredit anställd tycker jag du stinker Rysk Censur sur kart, även om jag skulle jobba där har jag rätt att tycka något. Eller är det bara dom som tycker samma som dig som gäller? Låter lite fanatiskt i min smak. Tjolahopp, ut i solen och kör full fart nu

Last edited:
Men hallå lilla spättan, jag hittatde till den här sidan när jag googlade på ordet kredit mm, jag såg vad ni andra skrev, tyckte oxå ville vara med och prata mig varm i frågan. Räknas det inte vad jag tycker bara för att jag inte snackat burnout och sverigemodellen eller?

Ha en bra dag i solen, tycker nog lite både och ang detta och undrar om det blir dyrare för mig om jag förlorar i tingsrätten?

När jag skrev till kredittest skickade dom kopior på loggfiler och det var mitt IP, vet inte vad du menar med att tingsrätten ska behöva tvinga fram något dom redan har ?

Vilket ödets ironi att du även kör motorcykel då. :rolleyes:

Räknas det inte vad jag tycker bara för att jag inte snackat burnout och sverigemodellen eller?

Det stämmer bra det. Använder man ord som spätta och Sverigemodellen så vet man antagligen knappt hur en sporthoj ser ut och har därmed diskvalificerat sig från diskussioner på ett forum som oftast inte handlar om hur Hells Angels organiserar klubbar med HD-motorer eller vilken hoj man kör om man fick körkortet på köpet och har 60-årskris.

Men hallå lilla spättan, jag hittatde till den här sidan när jag googlade på ordet kredit mm, jag såg vad ni andra skrev, tyckte oxå ville vara med och prata mig varm i frågan. Räknas det inte vad jag tycker bara för att jag inte snackat burnout och sverigemodellen eller?

När jag skrev till kredittest skickade dom kopior på loggfiler och det var mitt IP, vet inte vad du menar med att tingsrätten ska behöva tvinga fram något dom redan har ?

Det han menar är att kredittest inte kan bevisa att det är ditt IP utan att kräva ut uppgifterna från internetoperatören.

Med andra ord. Sådana här skitföretag som väljer att försöka blåsa folk genom att så otydligt som möjligt ange pris för en tjänst på nätet ska inte ha några pengar. Man ska bestrida hela vägen in i mål.
Förlorar man i tingsrätten så får man betala rättegångskostnaderna och det kan ju bli ganska dyrt men det kommer aldrig att gå så långt.

Man bestrider och bråkar och förr eller senare ger dom upp. I synnerhet om man tar det till KO eller konsumentvägledare. Dom kan inte bevisa att det är du som klickat även om dom nu skulle kunna binda det IP dom registrerat till dig. Det är ju fullt möjligt att någon bekant varit in på din dator och klickat eller att någon hackat ditt trådlösa nätverk.

Med andra ord.
Dom har för lite medel för att identifiera dig för att dom ska ha en vettig chans att kunna vinna en eventuell rättstvist. Dessutom finns det fall sedan tidigare där liknande företag fått på tafsen för att prisuppgifterna inte var tillräckligt tydliga.

Nu pratar vi inte kredittjänster längre utan du ska vi ge oss på gubben som gäller. Blev du själv mobbad i skolan pöjk?

Det stämmer bra det. Använder man ord som spätta och Sverigemodellen så vet man antagligen knappt hur en sporthoj ser ut och har därmed diskvalificerat sig från diskussioner på ett forum som oftast inte handlar om hur Hells Angels organiserar klubbar med HD-motorer eller vilken hoj man kör om man fick körkortet på köpet och har 60-årskris.

Back