Tjuvar och gamar hos kredittest

Det han menar är att kredittest inte kan bevisa att det är ditt IP utan att kräva ut uppgifterna från internetoperatören.

Med andra ord. Sådana här skitföretag som väljer att försöka blåsa folk genom att så otydligt som möjligt ange pris för en tjänst på nätet ska inte ha några pengar. Man ska bestrida hela vägen in i mål.
Förlorar man i tingsrätten så får man betala rättegångskostnaderna och det kan ju bli ganska dyrt men det kommer aldrig att gå så långt.

Man bestrider och bråkar och förr eller senare ger dom upp. I synnerhet om man tar det till KO eller konsumentvägledare. Dom kan inte bevisa att det är du som klickat även om dom nu skulle kunna binda det IP dom registrerat till dig. Det är ju fullt möjligt att någon bekant varit in på din dator och klickat eller att någon hackat ditt trådlösa nätverk.

Med andra ord.
Dom har för lite medel för att identifiera dig för att dom ska ha en vettig chans att kunna vinna en eventuell rättstvist. Dessutom finns det fall sedan tidigare där liknande företag fått på tafsen för att prisuppgifterna inte var tillräckligt tydliga.

Tack för ett bra sakligt svar:

Prisuppgift och otydlighet kan nog funka, men jag fick en kod till min mobil som jag skrev in på deras sida, det kan bli svårt för mig att slingra mig ifrån.
Jag betalade räkningen för säkerhets skull i dag men bestrider i alla fall och ska se vad KO säger

Nu pratar vi inte kredittjänster längre utan du ska vi ge oss på gubben som gäller. Blev du själv mobbad i skolan pöjk?

Nejdu, varken mobbad eller mobbare. Jag tillhör de som tog hand om de mobbade.
Jag bara påvisade att du är så uppenbart fake att du faktiskt inte borde vara här. Vi pratar kredittjänster - eller snarare ett blufföretag som du så tydligt vill visa inte är värt att kämpa emot: ett klart tecken på att du är nära inblandad. Att sedan försöka få din åsikt att räknas även om du inte är hojåkare är bara dumt. Du har, som sagt, redan diskvalificerat dig som åsiktshavare på det här forumet. Välkommen tillbaka när det är dags att diskutera hoj - eller åtminstone hojintresse. :hej

Man kanske vill se vad och hur det står om en. Varför väljer många att beställa registerutdrag överhuvudtaget? Det är väl inte relevant varför? Utan det som är relevant är att det inte framgick att det skulle kosta pengar.

Låt säga tex att jag frågar en gubbe med punka om han vill ha hjälp, han svarar ja och jag hjälper till. När punkan är åtgärdad vill jag ha 5000 spänn, eftersom jag på min T-shirt bär en liten text som lyder "Jag hjälper alla, pris 5000:- exl moms"

Skulle du då fråga varför gubben svarade ja till hjälpen istället för att ringa en bärgare eller vän?

Varför skulle jag inte få fråga varför man vill använda sig av ett sånt företag? Om jag tycker att det är relevant så är det väl upp till mig? :confused:

Det stod "Kolla om du är kreditvärdig"
Det vet man om man är, eftersom det hänger på ev betalningsanmärkningar och årsinkomst.

Det stod ingenstans att man skulle få reda på nånting annat om sig själv, och därför känns det faktiskt relevant, eftersom jag anser det vara jäkligt onödigt att använda sig av ett företag för att få reda på saker om sig själv som man redan vet. Och jag tror att de flesta förstår att inget företag gör något gratis..

Jag anser inte heller att man kan jämföra nyfikenhet med att vara strandad i vägkanten utan möjlighet att ta sig därifrån utan hjälp. Hade jag inte kunnat byta däck hade jag givetvis velat ha hjälp, men jag vet om jag är kreditvärdig, skulle jag av nån anledning vilja kolla det kan jag gå till banken och göra en låneansökan (gratis), ansöka om valfritt kort i tex elektronikbutiker (gratis) eller begära ett utdrag från kronofogden (också gratis)

Men hallå lilla spättan...

Lilla spättan..... kom igen nu bättre kan du!!!

Företaget och buissness idén är uppenbart skit. Finns inga pengar i tjänsten att ge folk upplysning om något som dom redan vet (vet man inte så är man nog så korkad att det inte spelar någon roll ändå).

Att göra det på ett klart missvisande sätt är företagssjälvmord om man inte är ute att lura så många som möjligt och sen dumpa firman.

Jag kan gå till bibblioteket, skaffa kontantkortstelefon och dra upplysningar till alla möjliga, inga som helst konstigheter. Att bygga sin affärside runt en tjänst som uppenbart kan missbrukas så gravt att man skickar ut 100 tals, även 1000 tals räkningar fel och sen hota med represalier är inget annat ett snabbt sätt att lura godtrogna människor.

Jag har inget över för sådana människor.

Förresten det finns logg här med, din första inloggning var 18/6-2009 och ditt första inlägg var samma dag i denna tråden, din andra inloggning är idag och ditt andra inlägg är in denna tråden. Där emellan har du inte besökt sajten.

Kom igen nu stig ur garderoben....

Last edited:
Lilla spättan..... kom igen nu bättre kan du!!!

Företaget och buissness idén är uppenbart skit. Finns inga pengar i tjänsten att ge folk upplysning om något som dom redan vet (vet man inte så är man nog så korkad att det inte spelar någon roll ändå).

Att göra det på ett klart missvisande sätt är företagssjälvmord om man inte är ute att lura så många som möjligt och sen dumpa firman.

Jag kan gå till bibblioteket, skaffa kontantkortstelefon och dra upplysningar till alla möjliga, inga som helst konstigheter. Att bygga sin affärside runt en tjänst som uppenbart kan missbrukas så gravt att man skickar ut 100 tals, även 1000 tals räkningar fel och sen hota med represalier är inget annat ett snabbt sätt att lura godtrogna människor.

Jag har inget över för sådana människor.

Förresten det finns logg här med, din första inloggning var 18/6-2009 och ditt första inlägg var samma dag i denna tråden, din andra inloggning är idag och ditt andra inlägg är in denna tråden. Där emellan har du inte besökt sajten.

Kom igen nu stig ur garderoben....

:tummenupp

Tack för ett bra sakligt svar:

Prisuppgift och otydlighet kan nog funka, men jag fick en kod till min mobil som jag skrev in på deras sida, det kan bli svårt för mig att slingra mig ifrån.
Jag betalade räkningen för säkerhets skull i dag men bestrider i alla fall och ska se vad KO säger

Teoretiskt sett kan ju någon av dina polare ha gjort en grej och om dom är i din lägenhet så har dom ju tillgång till din telefon också.
Med andra ord är det inte säkerställt ordentligt.
Men som sagt. Att prisuppgifterna är otydliga räcker för att klara sig undan. Dock är det så att om du en gång betalar lär du aldrig i helvete få tillbaka dina pengar. Dom där företagen brukar vara för djävliga att ha att göra med.

Varför man inte helt enkelt begär ut sina uppgifter från skattemyndigheten eller liknande fattar jag inte. Det är ju uppgifter som man får gratis och enkelt. Har man E-legitimation får man dessutom ut dom direkt via nätet om jag inte missminner mig.

Personligen tycker jag att dylika företag skall få sina tillgångar och konton frysta så länge som dom inte arbetar i enlighet med gällande regler och lagar.
Personerna bakom borde åtalas och spärras in så dom inte kan fortsätta blåsa folk.
Några månader i ett "Fuck-you-in-the-ass-prison" skulle nog få dom att tänka efter en gång extra.
Det borde helt enkelt inte löna sig att hålla på med sånt.

Ja, nu fick jag meddelande från fakturerings/inkassofirman som kredittest använde. Dom avsade sig min bestridan då dom inte längre har något samröre med kredittest (undrar varför) Badwill någon?

Hursomhelst skulle det gå till tinget så ska det iallafall bli jävligt intressant att se hur en sån här oärlig skitstövel ser ut. Man blir intresserad av hur en människa vars främsta inkomst är skojeri pallar stiga upp om mornarna och sedan ha mage att ringa och skrämma folk (allt enligt vissas utsago).

Nu snackar vissa som känner sig hotade om att gå ihop med anmälan mot firman, så det löser sig nog framöver. Olaga hot är liksom i en helt annan division. Kredittest legitimitet befinner sig under havsnivå. :näsblod

Back