Tjuvar med timing!!!

Åsa #96 skrev:
Kan ju oxså vara någon som sett dig köra dit och ställa hojen. Världen är ju inte SÅ himla stor... Och din hoj sticker ju ut en del på vägarna :p
Skulle inte tro det då den åkte hela vägen in i maskin hallen i ett slutet släp, jag har iof stått och mekat så passerande golfare sett mig, men jag skulle snarare tro att det är några amatörer som bara bröt sig in och hoppades på att hitta nått värdefullt, att det sen stog en hoj där var väl en bonus :(
Att hojjen sticker ut!? ..ska jag ta det som en komplimang ;)

Lokke, gör mig inte så mycket själva stölden, jag har nyss flyttat mitt in i stan, så jag klarar mig utan den, och race sesongen börjar lida mot sitt slut ...hade t.o.m. börjat ragga köpare!
Men att missa knutstorp!!! AGGHHEE!!!!!!! :mad: Död åt tjuvarna!!!!

kajlyl skrev:
Skulle inte tro det då den åkte hela vägen in i maskin hallen i ett slutet släp, jag har iof stått och mekat så passerande golfare sett mig, men jag skulle snarare tro att det är några amatörer som bara bröt sig in och hoppades på att hitta nått värdefullt, att det sen stog en hoj där var väl en bonus :(
Att hojjen sticker ut!? ..ska jag ta det som en komplimang ;)

Klart att du ska ta det som en komplimang. :tummenupp

Vad blir det för hoj till nästa säsong då?

kajlyl skrev:
Lokke, gör mig inte så mycket själva stölden, jag har nyss flyttat mitt in i stan, så jag klarar mig utan den, och race sesongen börjar lida mot sitt slut ...hade t.o.m. börjat ragga köpare!
Men att missa knutstorp!!! AGGHHEE!!!!!!! :mad: Död åt tjuvarna!!!!

Borde sätta in en annons att dom lämnar igen hojen på samma ställe och att dom kan stjäla den på nytt en vecka senare, så du hinner tävla... Nä allvarligt talat, surt, mycket surt.

Mattias skrev:
Men går ränderna verkligen ur då?

Det får tiden utvisa. Själv har jag inga fördomar när det gäller dömda brottslingar. Alla kan råka göra ett snedsteg eller två, men alla kan också bättra sig.

Åsa #96 skrev:
Klart att du ska ta det som en komplimang. :tummenupp

Vad blir det för hoj till nästa säsong då?
Tack, men mina 10, har satt sina spår :rodnar

Till nästa år så blir det antagligen en liten driftsäker 600, så då får du se upp... (ne, allvarligt.. jag har bara haft singel-olyckor) :crash

Eller kanske en räser om jag orkar det...

Men på knutstorp ses vi, med eller utan hoj!
får väl se vad mina varvtider hade räckt till :(

kajlyl skrev:
Tack, men mina 10, har satt sina spår :rodnar

Till nästa år så blir det antagligen en liten driftsäker 600, så då får du se upp... (ne, allvarligt.. jag har bara haft singel-olyckor) :crash

Eller kanske en räser om jag orkar det...

Men på knutstorp ses vi, med eller utan hoj!
får väl se vad mina varvtider hade räckt till :(

Du hade hojen helförsäkrad va?

kjellf skrev:
Det där med tjuvar är lite underligt.

Varför är vi förbannade över vissa och hyllar andra? I vissa trådar på sporthoj.com hyllas personer som har suttit inne för hojstölder.

//K

Jag fattar heller inte det. En gång tjuv alltid tjuv :fakta Det är helt oförlåtligt. Jag vet vem du menar och det var inte bara "några" hojar heller.

Kajlyl jag hoppas du hittar hojen före fredag .

Ylle skrev:
Jag fattar heller inte det. En gång tjuv alltid tjuv :fakta Det är helt oförlåtligt. Jag vet vem du menar och det var inte bara "några" hojar heller.

Driver du med mig eller? Hur förbannat inskränkt får man lov att bli? Skrämmande att det finns folk med sådana åsikter.

kajlyl skrev:
Yes!
På fassan(döda mig inte nu) ...så självrisken finns i stortsätt inte :tummenupp

Men som sagt, dom kunde gått ha väntat en vecka :mad:

Har din far anmält stölden då?

Eller bor ni på samma adress är det ju skit samma.

Gustav1 skrev:
Har din far anmält stölden då?

Eller bor ni på samma adress är det ju skit samma.
Vi bor på samma adress så det spelar väl ingen större roll... Stöldanmälan är gjord, så nu får vi se vad IF säger!

föresten ingen som har en racing preppad RS125:a att låna ut till helgen??? :rolleyes:

Håller helt med MacBee.
Har någon levt fel liv och sonat för det, sedan lyckats lämna det bakom sig, så är det all heder för det.

McB skrev:
Driver du med mig eller? Hur förbannat inskränkt får man lov att bli? Skrämmande att det finns folk med sådana åsikter.

Har du själv blivit av med en hoj? Kanske en oförsäkrad? Jag driver inte med dig ska du veta. Jag tänker inte kludda ner den här tråden mer så..

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Jag vet vilken jag skall titta efter och om jag ser den får du tillbaka den :fakta

Hylla hojtjuvar???????????? :mad: E ni dumma i huvet???
Ett knogjärn skall glöda innan man är färdig med dem....

750RR

kajlyl skrev:
Yes!
På fassan(döda mig inte nu) ...så självrisken finns i stortsätt inte :tummenupp

Men som sagt, dom kunde gått ha väntat en vecka :mad:

Ööööhm... Jag vill inte verka paranoid men det är ett känt faktum att bolagen har folk som kollar forum som detta för att hålla koll på klotade bågar. Så om ditt bolag har en "agent" som läser detta forum så vet de att de ska hålla koll efter en stöldanmälan rörande en väldigt speciell hoj försäkrad på en äldre man hemmahörande i ett visst område.

Bli inte helt förvånad om de trilskas med dig och höjer självrisken rejält eller till och med nekar dig ersättning.

gs500e skrev:
Ööööhm... Jag vill inte verka paranoid men det är ett känt faktum att bolagen har folk som kollar forum som detta för att hålla koll på klotade bågar. Så om ditt bolag har en "agent" som läser detta forum så vet de att de ska hålla koll efter en stöldanmälan rörande en väldigt speciell hoj försäkrad på en äldre man hemmahörande i ett visst område.

Bli inte helt förvånad om de trilskas med dig och höjer självrisken rejält eller till och med nekar dig ersättning.
Vad har jag att vara rädd för??

Den var pappas hoj, försäkrad på pappa och inlåst i pappas lokal..

Sen om jag har lånat den ibland har absolut inget med en stöld att göra... vid en trafik olycka hade det varigt en annan femma

Jag e så jävla trött på dessa trådarna och det finns bara ett sätt att få bort dem..
lägg upp bilder mm o kännetecken så kan man hålla lite koll...
önskar ni får tag på dem o sen gör en börn på deras mage :squid

Back