Tjockisar i alla länder, förena eder!

andersbrink skrev:
<edit>Btw, gå ner 10 kilo samtidigt som du tränar..? Well, huvudsaken du inte fuskar med maten efter träningen. </edit>

Nu är inte jag så insastt i träningens hemligheter, men varför är det så omöjligt? Jag satsar på att träna på morgonen innan jobbet, äta en stadig frukost (Gröt och rågbröd) och sedan äta en vanlig lunch och lätt middag. Det torde inte vara omöjligt?

Freppa skrev:
Nu är inte jag så insastt i träningens hemligheter, men varför är det så omöjligt? Jag satsar på att träna på morgonen innan jobbet, äta en stadig frukost (Gröt och rågbröd) och sedan äta en vanlig lunch och lätt middag. Det torde inte vara omöjligt?
Alltså, kroppen vill ha, låt säga, 3 500 kalorier om dagen. Du ger den bara 2 500. Då tvingas den att käka av sig själv. Den kommer att ta en del från fettdepåerna och en del från musklerna. Det är ingen omöjlighet att öka muskelmassan under diet, men du får träna grotekst hårt för att lyckas. Och du kommer att misslyckas ändå, btw, för att du kommer att gå sönder av kombinationen hård träning/otillräckligt med mat. Ok?

Banta först, träna upp dig sen. Eller ställ upp rimligare mål :pannkyss

Freppa skrev:
1.) Frukost i form av Havregrynsgröt/Juice/Smörgås
2.) Frukost på jobbet i form av 3dl ris/smörgås/0,5 lister vatten
3.) Lunch (stor portion)
4.) Mellanmål kl. 14:00 bestående av 3dl. ris / smörgås / 0,5 lit. vatten
5.) Proteindrink (Geinomax motsv.) efter träningen.
6.) Stekt kycklingfilé med ris samt 0,5 lit. vatten innan läggdax.

Kallar du det där att äta mycket? Räka! Det där är EN måltid för oss 90+ (Fråga inte om vad det är för humlans gäng, dvs 100+ ;))

Skall kanske förtydliga mig! Med /// menar jag igentligen &&&. Dvs. ALLT som räknades upp i resp. punkt åts. inte antingen eller!

Jag har ju redan gjort mitt så nu återstår ju hur du/ni lyckas!

Satsa på muskler i stället för banting. Målet är kanske Loui Ferrigno (hmm, stavning :va ). Om du kraschar orkar du BÄRA hojen till depån! :tummenupp

// Niklas

satte ett nyårslöfte att jag skull loosa 20 kilo till första juni. men jag hölt inte det. det blev bara 18 droppade från 95 till 77 på den tiden. var inte några större problem . bara slutade att äta färdig man och lagade den själv istället. och tog en och annan promenad då och då. sen hade jag regeln som jag fortfarande har att på lördagar får man äta vad man vill. måste tillägga att under dessa fem månader av att äta "rätt" så rörde jag inte alcohol över huvud taget. lycka till. hade tänkt mej gå ner 3 - 4 kilo till innan jag köper nytt skinnställ. tänkte inte på att det blev så storrt. så jag har sett skitrolig ut hela sommaren . men men det kosstar att ligga på topp. och som sagt. det drabbade ju inte någon fattig :tummenupp

har kört detta program nu ett tag med bra resultat

frukost: gröt ,fullkorns macka och vatten innan frukost ca 40 min promenad.
mellanmål äpple och en knäcke macka + vatten
lunch: olika ibland sallad med macka och vatten eller någon mindre mat rätt.
mellanmål:gröt plus äpple.
middag: vanlig husmanskost i lagom portion. och ca 30min promenad i rasktakt innan middagen.

och sen äter jag inget efter kl 19.30 förutom vatten.

man får tänka på att träning/bantning är väldigt personligt det som funkar för mig/dig kanske inte funkar allls för någon annan bästa är att kontakta en läkare eller dietist för bästa resultat.

Freppa skrev:
Jag satsar på att träna på morgonen innan jobbet

Då ska du köra med en lågintensiv förbränning så att inte kroppen far illa, dvs runt 60% av maxpulsen (då är jogging inte att tänka på, iaf inte det första året). Tjacka en enkel pulsklocka typ http://www.lockerroom.se/bion plus.htm så blir det intressantare att motionera. Feedback'en du får från klockan är en väldigt mycket bättre sporre än flickvännens "vad duktig du är".

Citat:
Inskickat av sandstream
Gick från 98 till 83 Kg i våras på 4 månader med GI-metoden och morgonpromenader. Kan varmt rekommenderas

Muskler har du ingen större nytta av på en hoj, se bara på Rossi

Bingo skrev:
Hur gick det sen, lyckades du hålla dig kvar på den låga vikten?

Nja inte för att föregå Mr Sandstream på något sätt, men det ryktas om att en utlandssemester satt käppar i fläsket öhh jag menar hjulet :hihi

Men av avataren att döma så ser det bra ut. Photoshoppat om du frågar mig :hihi

Utmaningen antagen. Dagsvikt 105 med byxor på. Målet är under 95 innan första rejset.

Varför far kroppen mer illa av högintensiv träning på morgonen innan frukost än exempelvis på kvällen?

Nr:18 skrev:
Utmaningen antagen. Dagsvikt 105 med byxor på. Målet är under 95 innan första rejset.

EXCELLENT!!!!!!!
Hmmm, kanske måste skicka gratiskuponger till dig nu med McDonaldsmat. Har man kommit tvåa i ERF så är man motiverad nog att gå ner 10 kg. Damn.

Freppa skrev:
Varför far kroppen mer illa av högintensiv träning på morgonen innan frukost än exempelvis på kvällen?

EXCELLENT!!!!!!!
Hmmm, kanske måste skicka gratiskuponger till dig nu med McDonaldsmat. Har man kommit tvåa i ERF så är man motiverad nog att gå ner 10 kg. Damn.
Målet för nästa säsong är att vinna ERF-serien med en b-licens i plånkan. Ingen annan har gjort det, mej veterligt :banana

Freppa du är en lite flicka, det är bara små flickor som pratar om hur mycket man väger.
Jag föreslår att vi köper massa kolfiber och titan till hojen istället :tummenupp

Jag antar utmaningen :yoparty ska väga in mej när jag kommer hem :rodnar trogligtvis kommer jag att bli skyldig dig en öl :fyllisar

Nu kommer säkert Robban säga något om att jag skall köra fortare istället för att banta. Han är ett sådant barn.

Freppa skrev:
Så, min utmaning är:

Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler, vilket gör att reelt måste jag tappa några fettkilon till. Jag tror inte att
- GSXR1100R
- Zmurfen
- Robso
- Lasker
- Nr.18

Jadijadi lär dig köra snabbare istället!!! :mattias

//Robert

Lasker skrev:
Freppa du är en lite flicka, det är bara små flickor som pratar om hur mycket man väger.
Jag föreslår att vi köper massa kolfiber och titan till hojen istället :tummenupp

Jag antar utmaningen :yoparty ska väga in mej när jag kommer hem :rodnar trogligtvis kommer jag att bli skyldig dig en öl :fyllisar

Kan du FETHAJJA!

85kg Lasker! Det är det som gäller. Vi skall vara lean and mean nästa år på banan!

Robso skrev:
Jadijadi lär dig köra snabbare istället!!! :mattias

//Robert

Vad var det jag sa.....

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT